{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
368 visninger | Oprettet:

I tvivl om dækken {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige flyttet mine heste i løsdrift igår, det er første gang i deres liv at de prøvet det. Min hoppe på 6 er sej med vind og vejr, så hun får uden tvivl ikke dækken på men jeg er lidt i tvivl om min vallak skal have.
Han kunne en dag ikke klare regn og blæst og kulde på samme tid og rystede så meget af kulde at han dårligt kunne få sit hoved ned i krybben og spise mad, men han havde heller ikke vinterpels på det tidspunkt.
han er 8 år og travhest..
Jeg tænkte jeg ville se tiden an og hvis så han begyndte at fryse ville jeg give ham dækken på, men kan man godt bare give en hest dækken på når den har fået fuld vinterpels?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I tvivl om dækken
  • #1   4. sep 2009

    Når den har fået fuld vinterpels... Nej så ville jeg ikke proppe dækken på den.
    Maja kan tåle alt vejr næsten - blæser det i flere timer og regner på samme tid så fryser og ryster hun og bliver taget ind, men hun får skam ikke dækken på da tykkedyret sagtens kan klare sig uden også får hun den dejligste vinterpels i slutningen af september/oktober hvor den er 'færdig'.

    Ville enten ligge regndækken på nu, hvor vinterpelsen stadig ikke er fuld ( der kommer mere vil jeg mene, hesten får jo mere efterhånden som det bliver koldere ) eller klippe den og smide dækken på til den tid.
    Du kan også tage ham ind i boks hvis der er mulighed for det og give fleecetæppe på de dage han fryser meget, men det er jo selvfølgelig besværligt.



  • #2   4. sep 2009 Hvis du kun nøjes med et regndaækken kan du godt, hvis du vælger et vinterdækken, skal du klippe ham, så han ikke sveder.

  • #3   4. sep 2009 Der er ikke mulighed for boks :O)
    Kan han godt nøjes med et regndækken når han også har fået vinterpels? Har hørt at det gør det sværere for dem at holde varmen hvis man gør det sådan?


  • #4   4. sep 2009
    Vil mene at et dækken gør hestens pels snotforvirret hvis den har sat stor vinterpels også pludselig får et dækken på, som så bagefter bliver taget af efter nogle dage fordi den ikke fryser mere også kommer på igen et par dage efter..


  • #5   4. sep 2009 Altså hvis han fik det på ville det også blive for hele vinterhalvåret, jeg ville ikke tage det af og på :O) men har bare engang fået at vide at hvis man kommer et regndækken på en hest med vinterpels vil den fryse endnu mere, ikke at det lige umiddelbart giver mening oppe i mit hoved men der kunne jo godt være noget om det alligevel?

Kommentér på:
I tvivl om dækken

Annonce