{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Misbruge ord {{forumTopicSubject}}

Synes det er blevet lidt for moderne at kaste om sig med udtryk som faktisk er ret grove og alvorlig.

2 af dem som faktisk støder mig meget og som bliver kastet i nakken af folk er " det er synd for din hest" samt " det er dyremishandling".

Ser det mange gange i debatter, videroer, fotoalbum og på profiler.

Eksempler som går igen herinde er at det er Synd for hesten at

Man er overvægtig og rider
Større piger rider på en shetlænder
Islænder rider istølt
Hesten bliver redet med bid
Hesten bliver forskrækket
osv osv

Når jeg sidder og ser vidoer og feks hvor hesten bliver forskrækket og folk flyver gennem luften om en pizza, ja så er det da synd for hesten at den blev bange og ens egen skyld, og det er synd for at den skal gå der og der osv.

Dyremishandling er også et populært udtryk, så det bla i en video hvor en hest tøltede på glat underlag. Islænderen havde mordax på og var ikke i fare på nogen måde, men det var åbenbart dyremishandling. Så også en video hvor en pige gik i panik på sin løbske hest og skreg, og det var åbenbart synd for hesten at pigen skreg, og nok derfor den løb, jo vel, pigen skreg først da hesten løb.

Hvor ville jeg så hen med alt det ?

Jo jeg ville gøre opmærksom på at ord som dyremishandling og "det er synd for hesten" bliver brugt alt for meget og folk burde virkelig tænke sig om. Ingen ønsker at være dyremishandler og der skal pænt meget til før det er SYND for hesten.
Tror næppe nogle herinde gør sig nogle yderligere anstregnlser for mishandle deres heste.

Så inden i kaster om jer med så grove udtryk, så tænk jer lige om. Hesten er et levende væsen der skal behandles med omsrog og respekt og fornuftig omtanke, samt tages hensyn til og ikke udsættes for unødvendig smerte og angst, men den er altså ikke lavet af glas og kan holde til meget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Misbruge ord
  • #1   22. sep 2009 kunne ikke blive mere enig!

  • #5   22. sep 2009 - L'F tager heste i ridning! -
    så længe hesten har rygmuskler, kan den vel sagtens bære en lidt for stor rytter (både den ene og den anden vej)

    Frejafin .

    ja, jeg er ogs enig i at de sætninger blir misbrugt. jeg ser dem ogs rigtig tit herinde, og man er ved at blive godt træt af det s:


  • #6   22. sep 2009 Deschain .
    ja, det tror jeg ogs alle har, men. derfor behøver de ikke gentage det flere millioner gange herinde, hvis du forstår smiley


  • #8   22. sep 2009 Jeg tænker at mishandling er når man udsætter dyret for angst, smerte, ubehag og mangel på behandling, samt dårlig trivelsel, feks heste der står med lus, ikke får mad, ordnet hove, står i sin boks 23 timer i døgnet, går på fold alene osv.

    Det andet feks at overvætige rider,eller at ponyer kun må bære børn, er jo ikke mishandling. Hvis man ikke er enig, kan man vel bare kalde det at det er en utænksom handling, eller at man måske bør overveje dit og dat.


  • #9   22. sep 2009 Jeg har da ikke lyst til at blive kaldt dyremishandler, bare fordi jeg er overvægtig og feks rider islænder. Hvilket jeg faktisk er blevet kaldt. Hvor i består mishandlingen ? Hesten bliver passet til punkt og prikke, med smed, vacc, tandlæge, sadelmager, godt udstyr, lang foldtid med andre heste, tager hensyn til den og pusser om den osv. Ofre gerne 12.000 i dyrlægeregninger hvilket jeg lige har gjort, og sørger for at min hest er sund og rask og glad og har det godt. Men så fordi jeg vejer 15 kg for meget, så er jeg dyre mishandler ?? Det er det jeg synes der er så groft.

  • #10   22. sep 2009 - L'F tager heste i ridning! -
    jaja, den var mere henvendt til det med araberen. det med at hvis man er lidt for høj måske, og rider en shetlænder; ja det griner jeg ogs kun af.
    ' jeg har da engang redet på en tit, og den er hverken død, mishandlet eller har fået rygskade eller noget d: hun lever i bedste velgående! smiley derfor forstår jeg heller ik folks reaktion på sådan noget ..


  • #11   22. sep 2009 Frejafin .
    what? er du blevet kaldt det?! hvad siger de så til alle de voksne som rider islændere, mon? :S


  • #12   22. sep 2009 så lige din alder smiley
    men mente voksne i 30érne smiley


  • #13   22. sep 2009 Freja fin

    Hold da helt K*ft
    En islænder er jo rigtig stærk?


  • #14   22. sep 2009 + og op efter..

    - L'F tager heste i ridning! -
    ja tak, det er pænt grov mishandling smiley


  • #15   22. sep 2009 Ser ofte ting herinde som jeg synes er synd og som grænser til mishandling. Men jeg blander mig som regel udenom da jeg intet kan gøre alilgevel da jeg ikke kender de folk og de lytter næppe til ens kritik for de har nok hørt det 1000 gang før.

    Vil betegne flere af de ting du nævner som mishandling eller grænsende dertil. Men det eneste jeg kan gøre er jo at behandle min egen hest som jeg synes heste bør behandles.


  • #16   22. sep 2009 ps: heste er lavet af glas. Hvor ofte hører du måske om en skadet hest både herinde og irl? rimeligt ofte!

  • #17   22. sep 2009 Bakkelygard, tja så må folk over 30 virkelig være dyremishandler smiley Ja er faktisk blevet kaldt det hele 2 gange herinde.

  • #18   22. sep 2009 Freja fin

    Det ville jeg ikke finde mig i!

    At få smasket lige op i rugen at man er for stor til en islænder så kan man sku da lige så godt sige at du var ligeså stor som en elefant (og det tvivler jeg nu stærkt på du er!)


  • #19   22. sep 2009 Frejafin .
    hvor er det egentlig vildt.. som sofie sagde, så ja. det er jo en stærk hest! nogle gange forstår jeg sgu ik folks ordvalg herinde :]


  • #20   22. sep 2009 Signe B, ja heste får desværer ofte skader, også derfor jeg har måtte aflive hele to heste. Den ene blev sparket af en anden hest og stod ikke til at redde, den anden fik spat ;(

    Men har godt nok sjælden hørt om nogle heste herinde der fik skader PGA af rytteren var overvægtig, at større piger red shetlænder, at folk skreg når deres heste løb løbsk, eller at hesten gik hvor der var glat osv osv.

    De fleste skader opstår på folden, blandt leg, og slåskampe heste imellem.


  • #21   22. sep 2009 Bakkelygard, jamen har skam også fået at vide at jeg var for tyk til min haflinger, da en haflinger jo er en trækhest og ikke stærk i rygmusklerne.øh godt så.

  • #22   22. sep 2009 Frejafin .
    muhah! det er godt nok til grin xD


  • #23   22. sep 2009 Freja fin

    Ja altså nogen mennesker er jo åbentbart bare ikke så klogt tænkene


  • #24   22. sep 2009 Og egentligt synes jeg at dette emne har udviklet sig til ligeså meget mudderkastning som de ting du beskriver Frejafin (denne kommentar er ikke møntet på dig),
    Folk har vel deres holdning og jeg har min og jeg er sippet og synes at mange ting er dyremishandling. Men så må jeg jo bare behandle mine egne dyr som jeg synes de skal behandles for det eneste man får ud af at bitche af folk er sure miner! Er sgu ingen herinde der behandler deres dyr anderledes bare fordi der kommer en kommentar på deres hest!


  • #25   22. sep 2009 Signe B, enig, men derfor skader det ikke at tage tingene op til overvejsle. Da der vitterlig er mange der bruger ordene i unødvendige situationer.Vi har ytringsfrihed i DK, men derfor må man godt overveje sit ordvalg hvis man har behov for at knytte en kommentar til forskellige ting.

  • #26   22. sep 2009 Jeg ved ikke lige hvor i mudderkastning forgår i denne her diskution ENDNU ?

  • #27   22. sep 2009 Deschain .

    En shetlænder kan sagtens bære op til 55 kg. Så det vil faktisk sige, at jeg kan ride rundt på en bette hest, Selvfølgelig skal personer på 100 kg. ikke ride rundt på en bette en, men synd for dem syntes jeg ikke. Nok er de små, men de er mægtige.


  • #28   22. sep 2009 Synes at sige at nogen er til grin eller ikke så kloge er mudderkastning!

    Men nok om det. Jeg vil i seng smiley Drøm sødt folkens og vær søde ved jeres heste og drop bitchen af andre folk, man får alligevel ik noget positivt ud af det uanset om det går den ene vej eller den anden! Cheereos smiley


Kommentér på:
Misbruge ord

Annonce