{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.977 visninger | Oprettet:

Gi' mig lige en krammer, hva'!? {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft lidt bøvl det sidste halve års tid.

Først fik jeg en arbejdsskade og har mange smerter.

Så fandt jeg min kæreste i seng sammen med en anden (bogstaveligt talt) 2 dage før jul!

Måtte jeg låne penge til at komme hjem fra Tyskland, hvor vi boede, og til depositum for at leje et sted at bo med hestene.

Så blev jeg fyret.

Så måtte jeg ta' et rengøringsjob for at betale mine regninger (godt for min arbejdsskade!).

Og stadig mangler jeg ca. 4000,- hver gang det er den første.

Altså er jeg nødt til at sælge af mine elskede heste.

Nu har jeg lige modtaget følgende mail:

Kære Birgit Hansen.

Jeg har med stor undren fulgt dine salg af ufødte ponyføl – hingste der er blevet sparket et vist sted osv. Jeg synes du ”leger ” meget på nettet - med andre mennesker – jeg kender faktisk en, der har kigget seriøst på føl hos dig, og fået at vide, at du ville ha`alle pengene , med dags varsel,- 5 mdr. før fravænning !! Vi har avlet DV heste til priser du ikke med din ponyavl tør drømme om, - men aldrig forlangt 5 flade ører før afhentning / bringning. Desuden må jeg indrømme, at du ser dine kunder dårligt an – hos vedkommende potentielle køber havde dit føl fået et liv af en værdighed, der ikke findes mange steder i DK – og jeg kender mange dyre stalde – jeg ved hvad jeg snakker om. Lille bøn : gider du ikke lade være med at ”trætte ” nettet med ufødte- føl – det er en useriøs måde at opsøge kunder på !!

Irriteret hestenetsbruger Hanne Bløndal Bengtsson






*suk*
En lille smule uvenligt, synes I ikke?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gi' mig lige en krammer, hva'!?
  • #1   19. jun 2004 Stor krammer herfra, Birgit....
    Nogen mennesker er bare nemme at irritere...
    Jeg synes da det virker som om, ret meget er faldet ned i hovedet på dig for nyligt..
    Varme hilsener..
    Michael b


  • #2   19. jun 2004 argh man.. har ondt af dig.. smiley Det var da noed af en "omgang" på et halvt år.. :S stakkels dig..

  • #3   19. jun 2004 Ja, Natacha - det har hele tiden været meningen...
    Det hun er tosset over - hende med mailen - er at jeg har sat dem til salg før de er født.

    :o/
    Birgit


  • #7   19. jun 2004 Også et kram fra mig af.

    Synes gost nok hende med de Dv'er skulle tage og lukke sin mund...
    Hun kan a være ligeglad med hvordan du handler med dine heste, og ikke smide sådan en galde efter dig.

    Kram


  • #8   19. jun 2004 Her kommer lige et KÆMPE KRAM far mig!!!
    Og så for du oz lige et nys fra min lille mule!!!


  • #9   19. jun 2004 Ja - det er nok rigtigt at det er "dråben".
    F***, hvor blev jeg dog ked af det! :o(

    Tak for jeres knus! *s*


    Birgit


  • #10   19. jun 2004 Jeg har svaret hende:

    Kære Hanne Bløndal Bengtsson

    Tak for dit brev.

    Jeg beklager meget hvis du på nogen måde har følt dig presset til at købe ét af mine føl - det er på alle måder utilsigtet, da jeg foretrækker hjem til mine ponyer hvor jeg er sikker på de først og fremmest modtager kærlighed.

    Med hensyn til din seriøse bekendte, så var han ligeledes frit stillet i forhold til om han ville købe eller ej.
    Da han ikke ville det, fandt jeg et godt hjem og en likvid køber til føllet.

    Jeg skal naturligvis nok i fremtiden opholde mig mindre på internettet - men skulle jeg alligevel komme til at opholde mig steder du foretrækker jeg ikke er, skal du blot bede mig om omgående at forlade den pågældende hjemmeside, hvorefter jeg naturligvis vil logge af og slukke min computer.

    Det glæder mig at du er bekymret for min hingsts velbefindende - ligesom jeg glæder mig på dine vegne over din succesrige avl:
    Det må være en velsignelse at ha' så mange penge, at man kan bruge ting på det der virkelig betyder noget for én!!

    Med venlige hilsner,
    Birgit Hansen


  • #12   19. jun 2004 Han var til salg før han blev sparket.
    Nu har hun set salgsannoncen (som jeg ikke har fået slettet fra www.horse.dk) og anklager mig sådan set for at ville sælge en hingst som avlshingst, når jeg ikke ved om han kan avle.

    Hun insinuerer, hedder det... Skriver noget mellem linierne - ligesom jeg så i øvrigt selv gør.
    Ta' ikke felj af at det lyder venligt - det kan jeg forsikre dig om det ikke er! (Hverken mit eller hendes)

    !
    Birgit


  • #13   19. jun 2004 Enig Michellle:
    Pia der har købt føllet er for mig at se en LANGT bedre køber end hendes ven, der bare ville ha' en kommende avlshingst.
    Pia er en heste-nusse-mor, ligesom os - og han har fået det dejligste, kærligste hjem en pony kan få.
    Og jeg har fået en veninde! :o)

    Jep; damen er helt klart en snob!

    !
    Birgit


  • #14   19. jun 2004 Synes hun virker utrolig led i sin mail til dig, og jeg synes dælme ikke at hun kan tillade sig sådan noget...

    Tror jeg selv var sprunget i luften over at få sådan en mail...


  • #16   19. jun 2004 :o)

    Glad for at admin ikke fik slettet mig; jeg er taknemmelig over jeres støtte lige nu!

    *knus*
    :o)


  • #17   19. jun 2004 Der er jo desværre ret mange snobberøve i hesteverdenen, og de skal jo lade deres eget bedreværd gå ud over nogen, sådan så de kan blive vedd med at føle sig bedre end andre.... Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke med dine fremtidsplaner, hvadenten de indeholder salg af heste, eller noget andet,, Og en lille reminder til èn bestemt person, (Ikke dig, Birgit) Lær dog at lave MSN Auto-logon.....
    Det var en lille intern ting, som jeg håber vedkommende opfattede.... Ha`en så god som muligt aften, alle...
    Mvh. Michael


  • #19   20. jun 2004 ...kan vist også kun give dig hold i det du siger og har gjort ....utrolig men sandt at der findes sådanne personer...tsk tsk tsk...

    STOR KRAMMER!!!...


  • #20   20. jun 2004 Et kæmpekram til dig, fra mig.
    Sig mig, hvad bilder den dame sig egenlig ind? er hun bange for du tager købere fra hende, siden hun sender dig sådan en mail?
    Jeg har været udsat for lidt af det samme, med en som truede mig fordi jeg bruget Tabasko til føl, selvom han ikke er kåret. Men det eneste hun fik ud af det, var egenlig, at jeg kørte ud til den by hun boede i, og hang sedler op overalt, hvor jeg tilbød ham, til avl.
    Hvor, og hvordan du sælger dine heste, skal sådan en snob da ikke blande sig i.
    Det er trist du har været gennem alt det, du er har, det er jo nederlag på nederlag. Men husk, der er altid lys forude, og det vil du også opleve igen. *ss*
    Håber alt godt for dig, for du er en af de få jordnære herinde. *ss* smiley
    Uha, jeg bliver SÅ GAL, når andre skal blande sig i hvordan man gør tingene.
    Jeg havde nu ALDRI`G skrevet så "pæn" en mail tilbage. Der var mit temperament nok løbet over, tror jeg.
    Så et kæmpekram, og et håb om at alt vender sig til noget rigtig godt for dig.


  • #21   20. jun 2004 Tak og *kram* Karina og Britta - (håber stadig jeg kan komme og besøge dig en dag! :o)

  • #22   20. jun 2004 He he, jeg ved ikke om det er mig du mener, Birgit, men her er døren ihvertfald altid åben, hvis det er her du mener. *gg*

  • #23   20. jun 2004 Se lige den nye tråd med hendes svar!

  • #24   20. jun 2004 (Lisbeths Kæreste)
    Birgit: kæmpekrammer, kan helt føle med hvordan det er at få en så stor omvæltning.. har heldigvis mødt Lisbeth for 1½ år siden siden er det gået ret godt...

    Fra erfaringen ved jeg at det for de fleste tilfælde skal tingene nok lykkes.. men det er langt og hårdt ofte.. fat mod smiley Vi skal nok hjælpe hvis vi kan.


    Ang hende der Hanne.. kender en Bløndal Bengtson.. men det er en Erling.. der spiller Cello.. han og hans kone bor vist i USA... men det må vist næsten være noget familie?.. nå nu taber jeg sporet;

    Sækken kan da bare blande sig udenom.. vi har jo selv solgt Jack, og har da forlangt pengene før (senest) ved overtagelsen.. ingen penge ingen transport ... vill ealdrig drømme om at handle med hende, som hun lyder... hendes krav må vist være at man skal smide 5 millioner efter hende for hesten, og ihvertfald 1 til opstaldning om måneden smiley er helt enig med dit svar til hende.. " det må være rart at ha så mange penge"...

    Må heller stopppe nu smiley Held og lykke, og en stor krammer (hvis jeg har glemt det)


  • #25   20. jun 2004 Hej Lisbeths kæreste :o)

    Har du ikke en storebror?

    *s*
    Birgit


  • #26   20. jun 2004 (Kæresten)
    Jo det har jeg da.. men han er gift *G* desværre.. og interesserer sig heller ikke rigtigt for heste.. *G*


  • #27   20. jun 2004 Ja ja - U can't win them all (actually - U can't win any!)


  • #28   20. jun 2004 Jeg kan godt lide, at hun gang på gang, fremhæver sig selv og sin avl.... "Se os, vi er bare super gode..."
    Hun er da ikke til at tage seriøst!


  • #30   25. jun 2004 Super kram herfra håber fremtiden bliver bedre end fortiden"S"

Kommentér på:
Gi' mig lige en krammer, hva'!?

Annonce