{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

Udlån af hest.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle derude..
Har lige nogle spørgsmål om udlån af hest/part..

Jeg går og overvejer at udlåne marquis/få part på hende..
Jeg har ikk selv tiden til at ride hende hver dag, og det er meget vigtig at hun bliver redet minimum 5-6 gange i ugen..

Lige nu står hun privat hvor der kun er udendørs bane som ikk er så god..
Tror i det ville være lettere hvis hun fx blev flyttet til fyrstenborg i kibæk hvor der er ridehus?? Altså at få part på hende?

Og hvad kan man tage for en part??
Man kan ride man, ons, tors og fre..
Vil selv ride tirs og lørdag.. Søndag er hendes fridag..

Hva kan man tage for det??

Med og uden ridehus??

Hilsen heidi..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlån af hest..
  • #1   18. okt 2009 Har mega svært ved at finde part, men har så også en kæmpe af en dreng smiley

    Vi har ridehus, men ingen offentlige transport derud.
    Så syntes du skal sikre dig der er transport derud.

    Og ja alt efter om folk er mest til hygge eller mere seriøse, hvad type rytter søger du. De seriøse vil ihvertfald altid søge med ridehus eller det er min erfaring.

    Hvad du kan tage er altid et debat emne, kommer and på hvor i landet du står, hvad de må med hesten, og om du kan finde nogle der vil give det.
    Så ja ikke nemt at finde en part.

    (Dog er andre mere heldige og finder da parter rundt om. så held og lykke med det)


  • #2   18. okt 2009 Jeg søger egentlig en der vil kunne ride hende fire dage i ugen..¨
    Og det bliver højst sandsynlig med ridehus..
    Personen skal være over 18 da hun er en unghest..
    Man må lige hva man vil.. Men spring skal aftales :0)
    Man får hende som sin egen jeg skal bare ride to gange i ugen..


  • #3   18. okt 2009 jeg har hørt meget om folk der har lånt deres heste ud til andre, hvor når den så kommer tilbage, er dens ridning enten ødelagt eller os er hesten blevet behandlet dårligt smiley -men der er jo også nogle gode (:

  • #4   18. okt 2009 Overvejer også kraftigt kun at få part på hende..
    Altså de dage de vil ride aftaler vi bare.. For kan heller ikk altid i weekenderne..
    Der vil være gå afstand fra kibæk station, så der er stor mulighed for at komme derhen..


  • #5   18. okt 2009 Jeg kender flere der har lånt heste eller har udlånt deres hest, alle med gode erfaringer. Har selv lånt en hest og her fra 1.11.09 overtager jeg en ny lånehest, jeg skal bruge til konkurrence.

    Hvis man vælger, at låne ud, kan du se opstaldings stedet og lave en kontrakt med særlige aftaler osv. Hvis man sikrer sig ordentligt (gælder begge parter.) så er skulle der jo heller ikke ske noget.
    Man har jo stadig, som ejer et ansvar overfor hesten, selvm den er lånt ud, så kan man tage ud og besøge hesten jævnligt, overvære en undervisnings time, hvor låneren selvfølgelig rider hesten. I starten kunne man komme ca. 1 gang i mdr. og så lige så stille øge afstanden af besøgene, hvis det er.
    Så kan man jo nå, at gribe ind, hvis hesten ikke bliver behandlet forsvarligt.

    Så jeg mener, ejer selv bærer en stor del af skylden, hvis man får en mishandlet eller misrygtet hest hjem efter, at have lånt den ud.


  • #6   18. okt 2009 Jeg tror bare ikk det er nemt at udleje hende da hun ikk er trailervant..
    Ved ikk om der er nogen der gider at bruge krudt på at skal lære hende det..


  • #7   18. okt 2009 Det skal der nok være. Hvis det er hesten, så tror jeg ikke folk har noget i mod det. Det kan være svært, at finde den rigtige lånehest, da der er så så af dem, så folk er villige til, at gå på kompromis.

Kommentér på:
Udlån af hest..

Annonce