{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
538 visninger | Oprettet:

Når i køber hest/pony.. {{forumTopicSubject}}

Hvor lang tid er i så om det?
Altså hvor lang tid tager det for, at finde den rigtige og tager i ud og prøver hesten/ponyen flere gange, eller?
Jeg har først råd til min kommende pony om 2-3 mdr,
men det skal jo være den helt rigtige og jeg er førstegangsejer,
så jeg ved ikke, hvornår man kan begynde, at søge efter den? smiley
Eller gør man det over et par dage, så man skal have pengene først?
Og nej, jeg er ikke vant til hesteverdenen, griner..:D
håber ikke jeg lyder helt dum!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når i køber hest/pony..
  • #1   28. okt 2009 Jeg ville vente til du har pengene og derefter bruge den tid det tager. For du risikerer bare at møde drømmehesten og så ikke kunne betale den så den bliver solgt for næsen af dig smiley

  • #2   28. okt 2009 Og tillykke forresten smiley

  • #3   28. okt 2009 Signe B:
    Tack! smiley Er det egentlig ikke dig, der også er på BB??
    Og tack for svarene, det passer nok meget godt, at
    det er en idé, at have pengene først, smiler..


  • #4   28. okt 2009 Jeg låner med forkøbsret, så hvis du og ejer har mod på det, kan du jo sagtens begynde at søge nu :o)

    Jeg skal op og kigge hest på lørdag, og er det bare <i>hesten</i>, så får jeg den hjem en tid efter, alt efter hvad vi aftaler indbyrdes smiley


  • #5   28. okt 2009 jeg kigge rmig omkring og tjekker markedet...
    først skriver jeg ned hva jeg går efter, alder, køn, højde, hva den skal kunne og mine behov... og selvfølgelig hvilken pris...
    jeg tager somregel kontakt til min træner og kigger hestene sammen.... så tager jeg ud og prøver forskellige heste så jeg ved nøjagtig hva jeg kigger efter og hvis jeg så finder noget der har meget interesse tager jeg måske derud flere gange og kigger og prøver...
    men som sagt der er mange ting man lige skal overveje før man tager ud og kigger... smiley held og lykke med at finde drømmehesten...!:-)


  • #6   28. okt 2009 Undskyld Signe, det var ikke dig! smiley

  • #7   28. okt 2009 Team:
    Før man tager ud og kigger?
    Jeg troede det var en god ting, at tage ud og prøve så mange som muligt,
    til man virkelig føler noget godt med en bestemt?:)


  • #8   28. okt 2009 Det meget forskelligt hvor lang tid det tager smiley

    Nogle prøver 40 forskellige heste før de finder den rigtige, andre finder den i første forsøg (dog er der også nogle der er bange for de ikke finder noget bedre og bare tager det første og det bedste) smiley

    Men ja der er mange ting, jeg vil sige du sagtens kan starte med at kigge og sådan noget smiley


  • #9   28. okt 2009 Det er forskelligt smiley

    Den første var jeg ude at kigge på sammen med min veninde, der gik et par dage fra vi ringede til vi besøgte ham, og igen derfra et par dage til vi tog ponyen med hjem..

    Ved den anden var jeg med min venidne oppe på et salgssted, hvor jeg forelskede mig i fjrodhesten, jeg prøvede hende, og jeg lavede sammen med min veninde en aftale om at min pony (som var i tilriding der) skulle byttes for den, plus nogle penge oveni.. Der gik så en månedstid før hun kom hjem, da min venidne lige skulle gøre den rideklar, da den havde stået stille længe..

    Den 3. købte jeg et par dage efter jeg havde snakket med ejeren, som var naboen til den gård hvor hun kom til at stå på

    Så blev d. 2. solgt i løbet af 1 uge (altså den havde været til salg i en uge ;))

    Den 4. kom ud af den 3. smiley

    Den 3. blev solgt igen inden for en uge.

    Den 4. blev solgt efter 3-4 dage


  • #10   28. okt 2009 det samme med den 5. som jeg tog med hjem samme dag som jeg besøgte den

  • #11   28. okt 2009 Først bruger jeg 1-2 uger på at søge på nettet og tjekke diverse salgsstalde om de har noget der har interesse. Så printer jeg nogle interissante annoncer ud, kontakter ejerne, og ser om vi kan lave en tur ud af det. Så bruger jeg den tid det tager at kigge, indtil jeg har fundet den HELT rette hest, og så kører vi ud og prøver den 2-3 gange, så bliver den handelsundersøgt, og hvis den ikke har fejl, så henter vi den et par dage efter smiley

    Held og (til) lykke ;o) !


  • #12   28. okt 2009 Nu snakker jeg kun om en hest. Har kun købt en hest dx

    Hvor lang tid er i så om det? En dag (:
    Altså hvor lang tid tager det for, at finde den rigtige og tager i ud og prøver hesten/ponyen flere gange, eller? Hesten blev købt som avlshoppe. Vi ved godt hun er mere eller mindre uridelig smiley
    Jeg har først råd til min kommende pony om 2-3 mdr,
    men det skal jo være den helt rigtige og jeg er førstegangsejer,
    så jeg ved ikke, hvornår man kan begynde, at søge efter den? smiley
    Vent til du har pengene ;p
    Eller gør man det over et par dage, så man skal have pengene først?
    Og nej, jeg er ikke vant til hesteverdenen, griner..:D
    håber ikke jeg lyder helt dum!


Kommentér på:
Når i køber hest/pony..

Annonce