{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

Hjælp til regne stykke (at ha hest) {{forumTopicSubject}}

Ja jeg skal regne ud hvad det koster ha en hest.
Så skriv hvad du cirka giv for det.
1. hvad koster ansvar forsikring?
2. hvad koster en sygeforsikring?
3. hvor meget giver du får fået beskåret hovne?
4. Hvor mange penge bruger du på dyrlæge og hvor mange gange om året? (hvis der ikke sker nogle ''uheld'')
og evt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til regne stykke (at ha hest)
  • #1   12. nov 2009 ansvarsforsikring, der hører hesten ind under min indbosforsikring, så det ved jeg faktisk ikke...
    sygeforsikring har jeg ikke til ham
    giver 800 kr for 4 hove plus sko
    hvis der ikke sker nogle uheld har jeg kun dyrlæge en gang om året.. til vactination og raspning af tænder. (cirka 2000kr)


  • #2   12. nov 2009 min koster mig ca 3000 om måneden at have stående(:
    det er vel og mærket hvis hun kan gå 2 måneder på hendes sko ( lige pt går hun kun 4 uger smiley ) mener jeg giver omkring 700 for beskæring og to sko(:
    ved ikke helt hvad forsikringen koster, da mine forældre beteler for den..
    jeg plejer at give ca et par hunderede for en vacc.
    jeg må sige at jeg årligt bruger mange penge på dyrelæge smiley så vil klart anbefale en sygeforsikring.. tøs slet ikke regne sammen på hvor meget det er (:


  • #3   12. nov 2009 Hej!

    1&2)
    Det kommer helt an på hvilken forsikring du vælger, at tage. Det kommer også an på hvad du vælger at forsikre dig hest for.

    Ring og hør de forskellige forsikringer. Vi kan jo ikke svare på det. smiley

    3)
    Jeg giver 500 kr. for at få Morten Ersgaard til at beskære min hests fire hove.

    4)
    Det samme som spørgsmål 1&2. Det kommer an på hvilken dyrlæge du har, og lignende.
    Jeg har dyrlæge ude for at give min hest vaccination og ormekur, samt et sundhedstjek hvert år. Prisen er alt efter hvilken dyrlæge du har, og sådan. Jeg mener, at jeg giver omkring 2400 kr. for de tre ting foruden kørsel.


  • #4   12. nov 2009 Da min ikke er ældre end to, bruger jeg ikke tandlæge endnu - men det begynder næste år. Det skal du også regne med. smiley

  • #5   12. nov 2009 det også kun en cirka beregning (= da jeg skal bruge talene hehe

  • #6   12. nov 2009 for en fuld forsikring (ansvars/ulykke/syge) giver jeg 3800 om året pr hest.
    smeden kommer ca hver anden måned og det koster 250,- for beskæring af 4 hove.
    Uden uheld så koster dyrlægen mellem 3-4000 om året på vacciner og tænder.


  • #7   12. nov 2009 Stald baggården:

    Giver du kun 250 kr. for beskæring af fire hove? smiley


  • #8   12. nov 2009 1. hvad koster ansvar forsikring? Han er forsikret gennem min ansvarsforsikring.
    2. hvad koster en sygeforsikring? Han er ikke sygeforsikret
    3. hvor meget giver du får fået beskåret hovne? ca. 350 kr per gang hver 6 uge.
    4. Hvor mange penge bruger du på dyrlæge og hvor mange gange om året? ca. 2500-3000 kr. Til raspning af tænder, gødningeprøve og vaccination.

    og evt? Husk at forsikre din hest smiley Det har kostet mig 20.000 kr ikke at have min forsikret. Jeg har hørt at tryg er bedst smiley
    Og så skal man regne med en stor startudgift fordi udstyr er dyrt.
    Og personligt er jeg tilhænger af at man får en sadelmager ud 1 gang om året og det koster ca. 500 kr smiley


  • #9   12. nov 2009 Forsikring: Min hest koster mig 2500,- pr halvår, men han er så også forsikret i hoved og røv. Og det er med både syge og ansvar.

    Smed: Jeg har smed hver anden måned og jeg giver 1000,- for beskæring af 4 hove og to sko.

    Dyrlæge: Han er sjældent syg og jeg betaler kun forsikring og ordning af tænder. Det koster mig ca 1400,- pr år og så er der IKKE beregnet sygdomme!

    Men, så skal du jo også tænke på opstaldning, nyt udstyr, hvis det går i stykker, osv. smiley


  • #10   12. nov 2009 Opstaldning har jeg styr på (= har fundet super fedt sted hehe.


  • #11   12. nov 2009 Ginnie:

    Hvilken opgave er det?


  • #12   12. nov 2009 det er fordi vi har noget IT og læreren vil gerne ha vi laver et regenskab, og så valgte jeg emne: hvad koster det ha hest.
    så skal jeg finde alle de ''normale'' udgifter på ha hest.
    kender allerede prisen på opstaldning, da jeg var ude for ikke så længe og finde et super dejlig sted jeg ville ha min kommende hest opstaldet, en gang til foråret XD
    men var ikke sikker på de andre prise, og derfor tænkte jeg at spøger alle de kloger HG'er hehe (=


  • #13   12. nov 2009 smiley
    Hvor smart. Men, det er mega dyrt at have hest! Puuuh!


  • #14   12. nov 2009 Michelle jeps, men giver også meget igen XD

  • #15   12. nov 2009 Haha, ja, det ved jeg nu ikke helt, om jeg synes smiley Hesten er meget sød og venlig overfor mig, men han nyder bare sit liv - uden at kunne blive redet, hehe.

  • #16   12. nov 2009 ved kun hvad jeg gir for hov beskæring af alle fire hove og det er 200 smiley

  • #17   12. nov 2009 Teamponypower:
    Årh, det er godt nok billigt!
    Hvor er du heldig!


  • #18   12. nov 2009 Altså sådan alt i alt ligger mine priser på omkring:
    Opstaldning: 1200,- (1300,- om vinteren)
    Smed: 770,- 4 sko med beskæring
    Dyrlæge: Ca 2000,- om året uden skader og uheld.
    Forsinkring: 2000,- om året inkl alt. ansvar, ubruglighed, syge og livsforsikring.
    Tror det var ca det ..
    Så kommer der vedligeholdelse af udstyr oven i, men altså ..


Kommentér på:
Hjælp til regne stykke (at ha hest)

Annonce