{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken funktion har en chambon?
  • #1   23. nov 2009 At få hesten til at bukke nakken, og gå lidt i holdning.

    Jeg bruger det personligt ikke, da den jo ikke går til biddet, men bae bukker nakken.


  • #2   23. nov 2009 Tak for den gode forklaring..

  • #4   23. nov 2009 AC. nogen gange kan glide tøjler være en nødvendighed, jeg rider min venindes for tiden da den har været redet forkert alså ned og lang med hovede og ryk der er det simpelhen nødvdigt og ha løse glide tøjler for og få ham til og løfte sig men vi begynder og ligge dem væk.

    Men ja chambon tvingr den i holdning abselut ikke sundt. bruger den nogen gang når jeg longer smiley


  • #5   23. nov 2009 Den gør det lettere for hesten at forstå, hvad det er man gerne vil have den til når man arbejder med tøjlen. At der så er nogen der er glade for den og andre der ikke er, kan jo kun være ens egen holdning. smiley

  • #6   23. nov 2009 Nu er det jo altså ikke kun et tvangsmiddel!! Den kan også hjælpe hesten til at få brugt sin ryg rigtigt f.eks. under longering - det er en blød elastik og ikke hårde indspændingstøjler. Den bliver ikke forhindret i at rejse hovedet, og den får ikke knækket nakken.
    Jeg har set en Shire blive trænet med en - han gik ganske afslappet og fik strukket ryggen ud, hvilket er godt.


  • #7   23. nov 2009 Jeg brugte den på en travhoppe vi havde, under longering, fordi hun havde en vane med at slå hovedet i vejret, hvilket hurtigt kan blive farligt og kan ødelægge meget på hesten..

    Men den var så løs at hun kun kunne mærke den hvis hun smak hovedet i vejret, og ellers kunne hun gå 100% naturligt med hovedet..

    Og det er det jeg bruger den til..

    Nogle bruger den til at tvinge deres hest i holdning..

    Har en veninde som brugte chambon på sin netop fordi den smak hovedet i vejret, men den havde bar lært at gå i holdning via den men det var meget unaturligt..
    Da den blev taget af hende, fik hun en meget bedre gang, hun gik naturligt i holdning via. energi bagfra, begyndte at gå på bagparten i stedet for forparten, og ja det gjorde bar en hel masse..:)


  • #8   23. nov 2009 Min holdning til hjælpetøjler er præcis som AC så fint forklarer.

    Team Guldklump & FIFI : Mener du at det er forkert at hesten har været redet lang og dyb? el mener du at det er det i er igang med at træne nu?
    *smil*


  • #9   23. nov 2009 en chambon bruges til at skåne hestens ryk og mund under ridning af urutinerde rytter. En chambon bruges ikke til at samle hesten.

    taget fra min ryttermærke fire bog
    så det passer!!


  • #10   23. nov 2009 Lady miin tøzz Y
    Ja af urutinerede ryttere måske, men ryttere med bare lidt erfaring skulle gerne kunne arbejde med hesten ryg, bagpart og det at gå til bidet uden hjælp af denne. *smil*


  • #11   23. nov 2009 Den har ingen fiktion jo den ødelækker hesten man skal ikke bruge disse ting på heste det gør mere skade en gavn hesten er ikke beregnet til at gå med sådanne ting

  • #12   23. nov 2009 anett H hmm ja alså hun miforstod præncipet i og ride en hest lang og dyb. alså det kan gå en gang i mellemen men nu vil hesten slet ikke gå i holdning og har ikk haft nogen bæring og det er begyndt og komme nu jeg har redet med glide tøjler for at han skal løft hovdet smiley men det er jo op til en selv hvordan man bruger de hjælpe midler man har så længe hsten ikke tager skade!

  • #13   23. nov 2009 Jeg er ikke tilhænger af chambonen, da der ikke er mulighed for at kunne give efter.

    AC - Glidetøjle og chambon er vidt forskellige.
    Glidetøjlen, hvis den bruges korrekt, er et glimrende HJÆLPEmiddel.


  • #14   23. nov 2009 kathrine lige mine ord!

Kommentér på:
hvilken funktion har en chambon?

Annonce