{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
531 visninger | Oprettet:

Uro i flokken! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 4 års hoppe, en 2 års hoppe og 2 føl gående sammen.
Det ene føls mor har jeg lige fået flyttet for en god uge siden -min 4 års hoppe tager føllet til sig som sin egen. en lille uge efter får jeg et nyt føl hjem.
Mit problem er at min 4 års hoppe (der er fører af flokken) ikke vil acceptere det nye føl -hun jager det væk fra flokken hele tiden og nu er min 2 års hoppe og det andet føl også begyndt at være efter det nye føl.
De to føl går i boks sammen om natten og der er ikke nogle problemer mere.
Jeg har haft det nye føl siden fredag (3 dage) -hvor lang tid kan der gå før der er ro i flokken igen -og kan jeg risikere at min 4 års hoppe aldrig vil acceptere det nye føl? :S

Håber nogen kan hjælpe!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uro i flokken!
  • #1   30. nov 2009 Det lyder da mærkeligt... Normalt ville hestene jo ikke jage et føl.. Det er jo ikke nogen form for trussel.. så det lyder mærkeligt.. Hvad sker der hvis du lader det nye føl og den 4 års gå sammen alene.. ? Jagter hun den så stadig?? Men altså der kan også sagtens være uro i en flok, og der går typisk lidt tid før de finder ud af hvem der bestemmer..

  • #2   30. nov 2009 Ja, jeg synes nemlig også det er lidt underligt....især fordi hun plejer at være en rigtig god førerhoppe....
    Men det virker meget som om hun beskytter det føl hun har taget til sig :s
    Lige pt går de to føl sammen og den 4 års og den 2 års sammen på en anden fold. Den 4 års er ikke umiddelbart mærket af det -men det "gamle" føl er lidt ked af det... :s
    Men tør ikke andet når jeg ikke er hjemme om dagen....


  • #3   30. nov 2009 Jeg tror du kan have ret i at hun måske prøver og beskytte føllet hun lgiesom tog til sig for kan huske da min hoppe fik føl så skulle alle bare fjerne sig selv dem som hun ellers kunne så godt sammen emd men efter noget tid gik det en del bedre

  • #4   30. nov 2009 Hestetosse.. Ja men det er stadig mærkeligt når den anden også er et føl.. Det er jo noget andet når det er udvokset heste.. Mit føl var der ingen problemer med i flokken, da hun blev født.. Men de var alle med til at beskytte føllet.. så hestene jagtede lidt hinanden.. men aldrig føllet, Kun hvis hun blev lidt for fræk overfor dem hehe..

    Derfor syntes jeg det virkede ulogisk at en 4 års vil jage et føl.. Det burde ikke være nogen trussel... Føllet vil fortælle den at den kun er en baby.. Men ja.. der skal måske lidt tid til før der kommer mere ro over flokken.. og at de finder ud af hvilken plads de har i flokken..


  • #5   30. nov 2009 Altså der var et andet føl i flokken og min hoppe blev også virkelig sur på føllet hvis hun kom for tæt på hendes føl såh tja måske det er det. efter en lille måned gik det bedre og det andet føl måtte godt komme hen

  • #6   30. nov 2009 sæt den dominerende hoppe for sig selv og lad de andre acceptere føllet inden de skal gå sammen igen.

  • #7   30. nov 2009 De føl der er født hos mig har jeg heller aldrig haft problemer med.

    Linda S > Det vil jeg prøve! smiley


  • #8   30. nov 2009 der findes ikke dominans eller "førerheste". men nogle heste er mere agressive end andre. Er det nye føl et hingsteføl? mange hopper har tendes til at overbeskytte deres venner når de får føl, fra alt udefrakommende. Det kan være den lugter af hingst eller en anden hoppe som lugter grimt. det går over med tiden.

Kommentér på:
Uro i flokken!

Annonce