{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
600 visninger | Oprettet:

endelig solgt. men prisen? {{forumTopicSubject}}

Heej (;

Har nu haft min pony til salg i 6 måneder, hun startede med at stå til 70000 kr, prof. vuderet. Der var overhovedet ingen respons, og hun blev derfor sat ned til 55, og ydereligere ned til 45000 kr.
Nu er der så en som gerne vil købe hende, de vil dog kun gi 35000 kr.

Problemet er nu, om jeg skal sælge hende til dem?
Det er under halv pris, jeg har brug for pengene, altså de 45000 kr.. Men samtidtig ved jeg, at hun kommer et rigtig godt sted hen, og det betyder meget for mig.

Hvad ville I ha' gjort?

Håber I kan hjælpe .

Mvh. Malene Commerou


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  endelig solgt. men prisen?
  • #1   9. dec 2009 Jeg ville sælge. Det er godt nok under pris - men det er svært at sælge lige for tiden.....
    Og hvis hun oven i købet får det rigtig godt, jaa så ville jeg ikke tøve smiley


  • #2   9. dec 2009 Hesten veg og vel er vigtiger end pris smiley Sådan har jeg det hverfald.

  • #3   9. dec 2009 Mødes på midten? smiley
    40000 kr? smiley
    eller fx. 38? smiley


  • #4   9. dec 2009 ja, har også tænkt mig at sige 38000 kr.
    - men er bare bange for at hun springer fra ;/


  • #5   9. dec 2009 du kan jo evt foreslå at levere og sådan, det kan også nogle gange hjælpe.

  • #6   9. dec 2009 Jeg ville sælge til de 35.000,-
    Det ser ud til at være ekstremt svært at sælge for tiden, og der er rigtig mange til salg.
    Hvis du ikke gør det, risikerer du at skulle vente rigtig lang tid endnu, og i al den tid koster hesten dig en penge, så det måske ender med at blive dyrere for dig.
    Desuden siger du, at den kunne få et godt hjem der, og det må også veje tungt...

    Held og lykke med det smiley


  • #7   9. dec 2009 Du kan jo altid prøve at forklare hende din situation, og det med at det jo er halv pris for det den er vurderet til? smiley
    - forklar og argumenter, evt. sig at du levere den fx? smiley


  • #8   9. dec 2009 35000 så du sikker på hun ikke springer fra, plus hun får det godt.
    Kan se du ønsker hurtig handel!


  • #9   9. dec 2009 Ville sælge. Der kan gå lang tid inden du kan få solgt hende igen

  • #10   9. dec 2009 jeg vil så ogs sige den var alt for højt vurderet når det er en pony der kun går LA.... på 12 år...

    Så jeg vil sælge for 35...


  • #11   9. dec 2009 hende der har vuderet hende, ved hvad hun snakker om. Hun kender jo ponyen..
    anyway. syntes halvpris er meget o;


  • #13   9. dec 2009 Det kan da godt være halv pris er meget at miste, men det kan jo sagtens ende med du står med ponyen i endnu længere tid. Der er jo intet salg i heste

  • #14   9. dec 2009 ^det er selvfølgelig rigtigt.
    - vi prøver og se om de vil mødes på midten. ellers sælger vi hende nok til 35


  • #15   9. dec 2009 Jeg må være ærlig og sige at jeg også synes den er rimelig højt vurderet til de 70...

    Jeg havde selv en rigtig fin ung pony med stor kapacitet, som min ridelærer vurderede til 22000, men kun fordi hendes potentiale endnu ikke var udnyttet. Endte med at måtte sælge til 14000 inkl rigtig lækker sadel, hvilket var mindre end jeg havde givet for hende til at starte med! Og jeg havde ellers redet hende op fra ridevant til LB niveau i dressur. Men fortryder det så absolut ikke, for hun kom det mest fantastiske sted hen, og dem der købte hende har hende stadig den dag i dag, hvor hun er gået videre til lillesøsteren smiley Og de har ind til videre fået hende op på M-niveau i springning, er så stolt af min lille pony smiley

    En anden sød historie er da min ridelærer havde en pony til salg til 28000. Den stod på rideskolen og blev redet af en af eleverne, som virkelig elskede den højt - hun fik så lov til at få hest, men kun til højest 12000. Min ridelærer vidste at hun ikke kunne få et bedre hjem til den, og solgte den derfor for 12000 til eleven smiley

    Så mit råd vil være at sælge den, hvis du føler det er de helt rette ejere. Ved godt det er ærgeligt, når du føler du kunne have fået mere for den, men i længden er jeg sikker på at du vil sætte pris på det gode hjem den fik i stedet for.


  • #16   9. dec 2009 Jeg har også en pony til salg, han er max 1er, 8 år gammel, går LA i dressur og LB i spring. Han står til 35.000 og hvs den rigtige køber kommer, handler jeg gerne for at sikre ham et godt hjemm.

    Tænker lidt, at enten er min pony meget billig - eller også har din været meget højt sat fra starten.

    Håber du får hende solgt til nogle mennesker der vil være gode ved hende - det er det eneste vi kan gøre når vi skiller os af med dem :o)


  • #17   9. dec 2009 Altså hvis de vil have hesten vil de vel gerne give 38.. Køber sætter den altid lavere end de vil give .. (:

  • #19   9. dec 2009 Jeg ville ikke slå yderligere 10.00 af pisen så nej ville jeg ikke. selvom de siger den får det godt osv osv kan man aldrig være helt sikker, så nej jeg ville ikk sælge den for 35 når du har brug for de 45.

  • #21   9. dec 2009 Jeg vil som hovedeparten af de øvrige debatører sige at du skal sælge din pony. Du kan jo starte med at forhandle med køber. Vi har for nylig solgt to stk 3 års DV hest og det var da også med en følelse af at de blev foræret væk - men det er nu engang finanskrise og der er rigtig mange af dem til salg og så er det jo, at man må vudere om priserne stiger til næste år - så det kan svarre sig, at gemme dem. Min vudering er, at der ikke kommer mere gang i priserne allerede i 2010.
    Vi kigger selv på dressurpony til vores datter og der er et hav af ponyer til salg og hovedeparten er alt for dyrt sat i pris. Jeg bliver enorm skuffet over at kvallitet og pris ikke hænger sammen i mange tilfælde. Men det er jo også et spørgsmål for dig om du vil vente og håbe på ny køber eller om du gerne vil videre.


  • #22   9. dec 2009 Min pony går M, hvis ikke S. Hun går PRI på c-plan, og hun er til salg for 65.000 kr, fordi det er dårlig tid at sælge pony i.
    Hun er 7 år, maksmålt kat. 2 og helt hvid.

    Så må min godt nok være billig! I forhold til denne, som er vurderet til 70.000.

    - Men anyway , jeg ville sælge. Hjem frem for pris ALTID smiley


  • #23   9. dec 2009 Jeg vil aldrig være bange for at forhandle. Men lad køber prøve hesten og blive glad for den. Pris er altid rigtig svær for det afhænger jo af hvad køber er parat til at betale for den rigtige hest, eller om det bare er for at presse dig.
    Der er jo ingen faste regler omkring priser og heste - så foreslå at mødes på midten - men aldrig i telefonen - hold køber hen til efter de har prøvet hesten. Så ved de måske også at den er prisen værd. Det er jo ikke kun hvad ponien kan, men også dens helbredstilstand og temperament der skal passe til den nye ejer.

    Jeg har altid sagt - det er ikke det at købe hest der er dyrt - det er jo det at have den. Man kan også købe en hest for billigt.


  • #24   9. dec 2009 synes også at den er vurderet meget højt.
    det ser ud til at være en sød pony, men for 70000 kr kan man altså få meget.
    hvis jeg var dig ville jeg være glad for de 35000kr og især fordi den får et godt hjem.
    siger du nej, kan der gå flere måneder inden en ny melder sig og så koster det jo stadig opstalding, smed mm


Kommentér på:
endelig solgt. men prisen?

Annonce