{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
352 visninger | Oprettet:

rigtig uglædelig 1. december {{forumTopicSubject}}

Folk plejer jo at sige "rigtig glædelig 1. december". For mig var det lige omvendt.

Det starter allerede fra morgenstunden hvor jeg ikke får hørt radio fordi der var kaos hjemme så det var på et hængende hår at jeg kom ud af døren til tiden. Busserne kører fint til birkerød, me på Birkerød st. får vi af vide at togene kun kører til allerød fordi Al strøm er gået på Hillerød St. Så der skal vi med en bus videre fra Allerød.
Så bruger jeg en halv time på at vente ude i kulden på Allerød st. og ankommer så endelig godt en time senere efter jeg tog afsted hjemmefra på Hillerød st. og skal nu så bare ned til skolen.
Jeg når at få 40 min. af min danskundervisning og finder så derefter ud af at min engelsklærer ikke kommer. Så nu går turen hjem igen.

På vej hjem ringer min telefon. Det er min ridelære som skal høre hvilke fodervagter jeg kan tage i julen, og vi arrangere også hvornår hestene skal ud på juleferie da min hest jo er iblandt dem...
Pludselig siger hun at gederne skal aflives i morgen (det er så idag) og jeg siger bare NEJ!!
Harley (den sorte og ældste ged på 16 år) har jeg kendt i 12½ år nu. Han har været der lige siden jeg startede og han er min lille dreng deroppe. Den ged er så dejlig og så speciel at det hele bliver helt forkert når jeg skal op og fodre i weekenden. Norton som er omkring 14 år er dejlig lille dame med sine helt egne meninger og ideer og hun er en værre balldamager, og der er ikke tal på hvor mange gange hun har været ude af deres indhegning.
Og jeg kan jo godt forstå hvorfor de skal aflives. Dyrlægen siger at bare det Harley er blevet 16 år er helt vanvittigt for en ged bliver normalt kun en 10-11 år, og Norton har en svulst i sit yver. Og hvis det var mig der havde stået med dyrlægen havde jeg absolut heller ikke været i tvivl om at de skulle aflives, for Norton ville alligevel snart dø, og Harley kan ikke gå alene. For ham ville det blive en lang og meget pinefuld død, og han ville højst sandsynlg dø inden for en måned. Også han er syg, men dyrlægen ved ikke hvad det er han fejler. Det genere ham dog ikke synderligt, men han er blevet mere gnaven efter det, og han jagter dem der kommer ind i deres indhegning medmindre det er mig, Betina eller Jane. Os har han respekt for os kender han og os elsker han. Norton spiser næsten ikke noget, og igår aftes da jeg var nede og sige et meget tårefuldt farvel til dem pev hun hver gang hun tog noget hø og hun pev hver gang hun skulle synke det.
Det er uden tvivl for det beste , men jeg er bare så ked af det!! Harley er født hos os, vi har haft hans far, og han har bare altid været der. Det bliver meget mærkeligt når jeg skal ned og fodre i weekenden og mine to dejlige geder ikke står og kalder på mig når jeg kommer. Det vil aldrig blive det samme uden dem. Heller ikke selv om der kommer to nye gedekid på et tidspunkt. Ingen af dem er Mine to geder.

Ja, det var så min 1. december. Jeg ville bare gerne fortælle jer om det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rigtig uglædelig 1. december
  • #1   2. dec 2005 ej hvor trist at de dejlige geder skal væk:( Jeg har også haft en gammel ged engang (Poul Erik) forhænværende tysk cirkusged.... Han blev aflivet sidste år.. rigtig trist... føler med dig....

    Det lyder som en rigtig træls 1. dec. håber at resten af din dec. måned bliver bedre....

    hilsner herfra


  • #2   2. dec 2005 tak...
    det håber jeg også... Det blev allerede bedre da min ridelære fortalte mig senere på aftene af min ene pony Felix skal op til hende og stå i julen. Det er jeg rigtig glad for!!

    Men det opvejer ikke for tabet af vores ("mine") geder!!


  • #3   2. dec 2005 træls hva min var på samme måde en rigtig træls 1 dec.
    Jeg blev sparket af et føl og gled og slog mig og på arbejde gik det hele galt vi var sent færdige med det første vi laver og det var fyldt med fejl pga et nyt system og så skulle jeg køre nogle palle i højlageret og den spyttede halvdele ud og jeg havde skide travlt så det havde jeg ikke rigtig tid til. Da jeg så var færdig med det gik jeg op for at pakke og så kom en fra nat holde og tyraniseret mig og det endte med et møde melle ham og min tillidsmand og min leder og ja sikken en møg dag.


  • #4   2. dec 2005 ja det er også træls...

Kommentér på:
rigtig uglædelig 1. december

Annonce