{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.493 visninger | Oprettet:

Hvad koster det at have hest {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Da jeg aldrig før har ejet en hest - så håber jeg at nogen af jer kan skrive hvad alle de der faste ting koster.

er klar over opstaldning osv smiley
Men hvad med : forsikring, smed, faste ting som man skal have tjekket af dyrlæge osv.

hva med foder ?? har planer om at få en hest på 160-170 cm. kommer an på hvad jeg falder over.

håber i kan hjælpe.

mvh lea


Hesteapp - stor markedsplads med heste og rideudstyr
Hvis du overvejer at købe en hest, kan du med fordel bruge Ridr - en gratis app hvor du kan købe og sælge heste og rideudstyr. Du kan hente den lige her: Ridr.dk

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad koster det at have hest
  • #1   15. jan 2010 du skal regne med at have et budget på mellem 3-4000 om måneden. deri er iregnet uventede udgifter til feks dyrlæge og smed. det er jo så ikke ensbetydende med at det koster dig 4000 om måneden at have hest - det er et gennemsnit set ud fra et helt år. og så er det sat lidt lavt.

  • #2   15. jan 2010 Det er sååå vildt forskelligt hvor meget det koster at have heste. Alt spiller ind dvs. hvor hesten står, hvad for noget foder den får, hvad den står på, om den går med sko, osv osv smiley men jeg kan sige at jeg giver max 1500 for min om måneden smiley det er en hest på 166 smiley

  • #3   15. jan 2010 STALD BAGGÅRDEN: det er godt nok et dyrt sted du har din hest opstaldet,. bor du på sjælland? smiley

  • #4   15. jan 2010 1200 om året for forsikring (ansvar/livsfrsikring)
    Smed: 300 kr. hver 8. uge (uden sko)
    Dyrlæge: vacc 1 gang om året 375 + tænder ca. 900 kr
    Fodre (det jeg selv bruger) 500 kr om mdr. incl. hø

    Selvf. kan man ikke sætte pris på ekstra dyrlæge regning hvis der sker noget ud over det årlige tjek.
    og som du selv siger opstaldning, så det er dyrt at have hest.


  • #5   15. jan 2010 forsikring koster jo det du vil forsikre den til hvor du afbetaler hvis nok smiley

    smed, ca. 2 sko - 500-600 4 sko- 1000-1200, beskæring - 250 CA!!!
    vacc hvert år hvis den skal til stævne og rides "hårdt" 400-500 kr.
    ellers bare hvert 3-4 år (:

    tandlæge, alt efter alder, 1000-2500, efter bedøvelse og alt sådan noget, det er forskelligt smiley

    foder = 500 kr ca, individuelt.


  • #6   15. jan 2010 okay - hvis jeg har 5000 -6000 kroner om måneden til hest, så burde jeg altså være godt dækket?

    Er der ingen lovpligtige forsikringer man skal have..


  • #7   15. jan 2010 STALD BAGGÅRDEN

    Hvad hold da op din hest må stå en luksus sted med den pris.


  • #8   15. jan 2010 niks smiley
    kommer jo an på hvor tit din skal have beskæret hove'/skiftet sko. el. hvis din hest bliver syg, og skal have antibiotike/pasta, så koster det jo noget.


  • #9   15. jan 2010 God ide at havde ansvars forsikring hvis den skal være opstaldet ude.
    Hvis den løber ud og feks. slader en bil/mennesker

    5000 burd klare det, anpa hvor den skal stå opstadlet henne.


  • #10   15. jan 2010 slader= skader smiley HIHI

  • #11   15. jan 2010 hov.. troede du skrev 500-600 kr xD

  • #12   15. jan 2010 jeg har tænkt mig at få en sygeforsikring - den dækker da hvis hesten bliver pludseligt syg ikke?

  • #13   15. jan 2010 eller det meste af det ihvert fald smiley er det ikke op til 80 procent også har man en selvrisiko ?

  • #14   15. jan 2010 Heste SKAL have en ansvarforsikring - dette er lov pligtigt.
    Giver 2600 for forsikring på min hoppe på et år -
    hun er forsikret for 55000.
    1000 i opstaldning med hø, halm og foder. hver måned.
    300 til vitaminer hver 3 måned.
    Smed 750 hver 2 måned - for 4 sko og beskæring.
    Deruover kommer dyrlæge.


  • #15   15. jan 2010 5-6.000 om måneden kan sagtens gøre det.

    Jeg bruger ca.2500 om måneden med opstaldning, smed og forsikring.
    Der er ikke medregnet penge til dyrlæge udover årlig vaccination og tandsraspning.

    Jeg har 7-9-13 ikke været uheldig med dyrlægeregninger, men har en sygeforsikring som dækker 75 % af hver regning. Det er en god ting at have.

    Min hest går med forsko og er forsikret ved 1st horse.
    Opstaldningen er inkl. foder, hø, halm samt ud og indlukning og der er ridehal på stedet.

    Du skal have en ansvarsforsikring, men tjek om din egen forsikring evt. dækker allerede.

    Der er stor forskel på om du har hesten på sjælland eller i jylland


  • #16   15. jan 2010 det er vist noget med du skal have chippet hesten inden juni/juli .. Det dækker en del smiley

  • #17   15. jan 2010 jeg har hesten hjemme. men når jeg siger 3-4000 så er det gennemsnit på et år dvs iregnet ALT:

    smed
    dyrlæge
    udstyr
    foder
    vand
    el
    forsikring......
    ja ALT


  • #18   15. jan 2010 Ja, det er meget forskelligt hvor meget man skal af med (:
    Bruger ca. 600 på smed hver 3 måned.
    250kr. for foder om måneden.
    Vaccination ca. 400kr om året.
    0kr for opstaldning.
    Har ikke forsikring på min pony så 0kr.
    Og han har aldrig fejlet noget, så 0kr for uforusigelige udgifter (:
    Så min pony koster ca.
    Så det koster nok omkring 6000-7000 om året for mig (:
    Men vil ihvertfald råde dig til og have rigeligt med penge, man kan jo aldrig vide hvad der sker og det kan også være mega dyrt og ha' en hest. Så man skal ihvertfald ikke købe en, medmindre man har pengene til det (;
    Ha' altid rigeligt med penge liggende hvis den skulle blive syg/skadet.


  • #19   15. jan 2010 tak for jeres svar smiley

  • #20   15. jan 2010 Hvis man regner alt ud om måneden (smed som ikke altid betales hver mdr, forsikring som kun er en gang og året + dyrlæge) så skal man ca regne med min. 3000 per mdr!

  • #22   15. jan 2010 Jeg bruger ca 300 i mdr, det er til sygeforsikring og smed.. Men min hest står også ved mine forældre som betaler foder osv.. Ved godt det er billigt, men har råd til hest selvom jeg skal til at læse og mine forældre hjælper gerne til at jeg kan beholde ham..:)

  • #23   15. jan 2010 kan ikke lige huske forsikringen, men gir 900 kr hver 8 uge for beskæring og sko på 4 hove. betaler 2300kr hver måned for opstalding med foder.
    dyrlæge en gang om året koster vel mellem 400 - 1000 (muligvis mere´) men kan ikke lige huske det da det jo ikke er så tit.
    jeg bruger os mange penge på dækkener og så skal jeg os ha undervisning som os koster lidt


  • #24   15. jan 2010 Ja Sara, ellers bor den bare i København... De rideskoler derovre er ikke til at betale :0)

  • #25   15. jan 2010 Jeg bruger 6000-7000 på min hest om måneden, men det er med undervisning (3 gange om ugen), opstaldning, smed, foder, foldordning og alt det der. Og så bruger jeg ca. 20.000 om året (nye sadler, forsikring, dyrlæge og udstyr). Det skal så lige siges at alle klubber i hele kommunen er MEGA dyre at stå opstaldet på og når man alligevel skal betale så meget kan man lige så godt betale 1000 ekstra og så stå på det bedste sted:)

    Men det er meget forskelling hvor meget det koster at have hest, fx kan jeg se at nogen af de andre herinde betaler meget mindre - gid det var mig smiley - så det kommer meget an på hvor i landet du står og hvilken i klub/stald du har din hest henne. Men jeg vil da sige at med et budget på 5000-6000 kan du sagtens have hest;)


  • #26   15. jan 2010 Jeg bor uden for århus i det dejlige jylland og det meste kan fås billigt. Mit første sted jeg havde hest var i en dejlig løsdrift, til 600 kr måned inkl hø. Der brugte jeg altså så ca 800 måned å¨hest, da foder kostede omkring 200 kr. Så smed, hun gik uden sko, så det var 250 hver 3 måned.

    Andet sted jeg havde hest, gav jeg omkring 1200 pr måned, inkl halm, wrap og foder og det var i boks.

    Jeg havde syge og livsforsikring til 2000 kr årligt, men husk at uanvednlighedsforsikre, det ville jeg ønske jeg havde vidst. Livsforsikring kan kun bruges i virkelig sjældne og ekstreme tilfælde og aldrig ved feks benskader som som spark, gaffelbåndskade, seneskade, spat osv. Det har jeg lært på den dyre måde.

    så er der vacc til 800 kr årligt, samt ormekur til ca 300 årligt og derudover tandlæge og dyrlæge. Men du skrev at du havde ca 5-6000 kr pr måned til hest og det er da mere end rigeligt. Der er ingen grund til at gøre det dyrer for sig selv. Jeg har aldrig i den tid jeg har haft hest brugt over 1500 kr pr måned, udover ved uventet dyrlæge.


  • #27   15. jan 2010 Signe S, 7000 kr måned. Hold da kæft.!!! Det er min indtægt ikke engang pr måned. det lyder da helt galmathias. er ridebane belagt med guld og boksene i nikkelfri sølv og foderet økologisk og hesteskoene af diamanter ??? jeg kan slet slet ikke fatte hvordan du kan komme op på det beløb. hvad giver du dog for opstaldning og det lyder da hvert fald som om du giver mere end bare overpris.

  • #28   15. jan 2010 Signe S Syntes også det lyder noget vildt med den pris.
    Man behøver vel ikke at betale så meget for at hesten har det godt ?


  • #29   2. feb 2013 Jeg betaler 3550kr for opstalding pr.måned, men det er fuldpas incl. ALT, m. ind-ud lukning, fodring, mugning, ridehus, ridebane, tærrenbane, 3 skove i baghaven (hvoraf den ene er Gribskov).
    Oven i kommer jo så self smed og undervisning - hvis vi snakker månedlige udgifter.

    Årligt er der jo forsikring, tandlæge, vaccination m.m.


  • Maria J
    Maria J Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Svar: 38
    #30   2. feb 2013 Jeg bruger 1230kr på opstaldning, deri er vand og strøgelse. Så bruger jeg 330kr om
    Måneden på hø. Foder bruger jeg 600kr pr måned. Desuden 500kr på smed hver 6-8 uge. Ligger 1000kr til side til uforudsete udgifter og udstyr om
    Måneden. Forsikring er 2300kr om
    Året. Ormekur 2 gange om året er 300kr. Vaccination er 300kr en gang om året. Tænder to gange om
    Året er 1600kr.


  • #31   30. apr 2015 Hvad ville i sige at man min. skulle have til hest om måneden?? smiley (altså af penge)


Kommentér på:
Hvad koster det at have hest

Annonce