{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

kastration? {{forumTopicSubject}}

jeg har den dejligste lille hingst, som her på det seneste er begyndt at opføre sig lidt mærkeligt?
først begyndte han at blive lidt legesyg, altså nappe lidt. jeg regnede med at det var noget føl noget, så jeg gjorde ikke rigtig noget ved det.
så begyndte han at stikke af ned til nogle heste længere nede af vejen, det fik vi stoppet.
men nu angriber han nærmest min anden vallak, hvilket jeg IKKE kan leve med. så jeg snakkede med nogle jeg kender der har hingst og de sagde: få den kastreret i en fart!

men er det en god ide?
vil det hjælpe?
hvad koster det ca. gerne her i østjylland?
hvor gammel skal den være?
skal den stå i boks efter?

håber der er nogle der ude der kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kastration?
  • #1   22. feb 2010 *Christina *Laguco* *

    ved du om man også kan gøre det om vinteren eller skal det være sommer?


  • #2   22. feb 2010 få det gjort hurtigst da der jo ikke kan komme skidt i så længe der er sne... så behøver han ikke blive inde. Alder har ingen betydning og ja jeg tror helt sikkert det vil hjælpe!

    Det er dumt at gøre det om sommeren, for fluerne går i såret... det tager ikke lang tid og medmindre det er en lille pony, så står hesten op imens det sker smiley

    Jeg gav lige knap 1.000 kr. for det.


  • #4   22. feb 2010 Vi kan ikke få fortaget kastration af vores hingste om vinteren, så skal de indlægges. hvis det er en lille pony , gør de det ikke mens de står op, så skal de ned og lægge. i sommers gav vi 3500kr for det. men vores skulle også have noget specielt til bedøvelse, da han har dårligt hjerte

  • #5   22. feb 2010 Jeg synes jeg har hørt at det ikke er skide godt at kastrere i frostvejr :-S
    + der er også rigtig mange bakterier i staldene..

    Vi har for det meste kastreret om foråret, hvor de har mulighed for døgnfold. Frisk luft er det allerbedste smiley


  • #7   22. feb 2010 ¤ IdaKrogfelt ¤ Ikaros you are my soulmate ¤

    Vores dyrlæge gør det tit mens de ligger ned (på folden) smiley


  • #9   22. feb 2010 ¤ IdaKrogfelt ¤ Ikaros you are my soulmate ¤
    Det kommer ikke an på dyrlægen men hesten... nogle heste er nemmere at komme til deroppe end andre... min var på vippen til at komme ned at ligge ved den sidste sten, fordi der var meget snævert og de har jo ikke rigtigt frit udsyn deroppe. Og ved små ponyer, da kan de jo ikke komme derop uden at de skal ligge nedenunder den fordi det er så langt nede.


  • #11   22. feb 2010 vores dyrlæge liggger den altid ned og vil gerne ha de er ude og bevæge sig med det samme, og gerne mens det er frost og der ikke er nogle insekter der går i såret. det kan nemt ske om sommeren

Kommentér på:
kastration?

Annonce