{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
478 visninger | Oprettet:

Sveder ikke under ridning? {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste med heste der aldrig sveder under ridnigen? Selvom jeg måske rider i 1 time med en del galop, sveder de stadig ikke. :s Har tænkt det nok er fordi at der er så koldt at de ikke kan nå at få pulsen så meget oppe? De er begge tætklippet og går med dækken. ( vi rider i ridehus)
Hvad med jer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sveder ikke under ridning?
  • #2   9. mar 2010 min er først begyndt på det nu smiley har haft ham i 4 år.

    det kan være din hest har god kondi, eller din træning ikke er så hård og krævende.

    Min sveder nu fordi vi nu træner meget bæring og det hårdt for ham


  • #3   9. mar 2010 Tror det er meget forskelligt fra hest til hest, hvor meget de sveder og hvor tydeligt det er.

    Her om vinteren sveder min hest rimelig meget, og om sommeren er det helt ustyrligt. Der skal jeg bare ride i 10 minutter, og så er underlaget næsten gennemblødt.
    Hun får derfor elektrolytter, så hun ikke mister jern, mineraler osv. ved ridning.


  • #4   9. mar 2010 Men ja, det afhænger nok af, hvor meget du kræver af din hest. De dage, hvor min hest og jeg 'bare' tuller rundt i en times tid sveder hun slet ikke, hvorimod de dage, hvor vi træner bæring og samling sveder hun meget.

  • #5   9. mar 2010 det kommer an på hvad vi træner.
    hvis vi rider løsgørende plejer hun ikke at svede medmindre hun har en dårlig dag, men når vi øver bæring og nogle øvelser der virkelig kræver noget, så sveder hun.


  • #7   9. mar 2010 Det kan betyde flere ting.
    Enten at du træner meget let, at din hest har en utrolig god kondi, eller at den slet ingen kondi har overhovedet.

    Men uanset hvad, så er det kun godt for hesten at komme til at svede smiley


  • #8   9. mar 2010 Altså ved mennesker er der også folk som ikke rigtig sveder. Incl mig selv, til gengæld er der folk som skal gå 2 skridt så driver det af dem.

    Sådan er det jo også med heste.. Desuden kommer det jo an på kondi og hvordan de bliver brugt..
    Min gamle hoppe skummede mellem bagbenene, som viser at hun har brugt sig godt og rigtig bagtil, det vil jeg hellere have så..


Kommentér på:
Sveder ikke under ridning?

Annonce