{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at lære at stejle
  • #1   10. mar 2010 Nogen lærte min Nosey at stejle, men på en forkert måde der gør at hun har tendens at stejle i forkerte situationer

  • #2   10. mar 2010 Det er ikke klogt at lære en hest at den <i>kan</i> stejle, for nogle heste vil måske "udnytte" det hvis de føler sig pressede.

  • #3   10. mar 2010 Altså min pony Cherie, har jeg lært at stejle på kommando når jeg sider på hende, og når jeg har øvet det med hende, kan hun godt finde på at prøve at gøre det, også når jeg ikke har bedt hende om det, men min kusine som rider hende hver uge har hun aldrig gjort det med smiley

  • #4   10. mar 2010 Jeg syntes det er flot at kunne opnå den respekt og tilid ved at lære sin hest/pony at stejle - stor respekt til dem der har en sådan tilid til deres hest/pony.
    Men personligt ville jeg ikke gøre det hvis hesten/ponyen lige pludselig vil begynde at udnytte det, og evt bringe dig i fare for noget du selv har lært den! (;
    ^me det er jo op til den enkelte rytter! (:


  • #5   10. mar 2010 alt efter udfaldet af ens træning vil udkommet være enten ukontrolleret eller kontrolleret.

    Hesten "udnytter" ikke det at den kan stejle, som en dårlig ting, men ligesom folk der lærer deres heste spanske skridt, hvor hestene er dårligt trænet, eller meget glad for tricket og har lysten til at lære, vil hesten bruge sit trick enten af egen vilje, eller bare fordi den fornemmer du sender den de signaler.

    Det er aldrig hestens skyld, og derfor kan en hest ikke misbruge noget på din regning.

    Jeg ville sige at en godt trænet hest vil IKKE kende forskel på et barn og en voksen, da den burde, lige gyldigt hvem der spurgte den, udføre sin kunst med de bedste intentioner, om et klap eller en god bid.


  • #6   10. mar 2010 ville bare lige sige at det ikke er godt at lære heste at stejle

  • #7   10. mar 2010 what what what what what.... naturligt for en islænder at stejle med rytter? det er en hest er det ikke? jeg ved ikke hvor mange islændere jeg har sku tilride der har kunne små stejle, eller gå bagover, selvfølgelig kan de stejle XD

  • #8   10. mar 2010 nå ok smiley det overraskede mig bare smiley

  • #9   10. mar 2010 hmm... kan man vænne en pony til kun at stejle på kommando? (ja, håber jeg) men min nye pony stejler tit i upassende situationer, og der får han altså ikke noget ros, så jeg ved ikke om det er særlig smart at lære ham at stejle på kommando, det er jo ikke sikkert han lader være med at stejle når han ikke skal... indtil videre prøver jeg bare at få ham til at lade være... men har en teori om at "omvendt psykologi" kunne være effektivt- er det sjovt at stejle for at drille, hvis det er blevet en opgave der skal løses?
    jeg synes ikke det er noget for mine piger at stejle med ponyen selvom de har set mig gøre det...mon de kan nære sig fra at prøve hvis de ved den kan ?



Kommentér på:
at lære at stejle

Annonce