{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

Kender du dyrlæger der intet ved? {{forumTopicSubject}}

Ja .. jeg kom faktisk til at tænke på hvor mange dyrlæger jeg har mødt som snakkede som om de intet vidste .. OG dumme var de.

Siger 2 episoder, jeg har prøvet.

1) Den gang min pony, spring hang fast med benet og fik en hjerneblødning kom dyrlægen jo ud og sagde, der er en stor chance for at hun klarer sig og blablablabla .. Jaja, det gik for dårligt for hende efter 2 dage, så hun måtte aflives / ': Jeg var så stædig at jeg vil altså have MIN YNDLINGS dyrlæge Per ud. Han er så rolig forklarer alt godt, og jeg stoler så meget på ham. Han kom self og gjorde det for min skyld .. Men når han kommer derud, får det hele at vide og ser det, bliver han tosset. Den anden dyrlæge skulle have aflivet krølle med det samme, fordi hun ville have været død inden næste dag(hun fik blodprop /':)... Dum dyrlæge altså .. !!!

2) Vi skulle aflive Jettes hest, som var 27/28 år og havde det egentlig godt. Men en dag tror vi simpelhen bare ikke at han kunne mere. Han væltede ude på grusen og kunne faktisk bare ikke gå. Dyrlægen kom. Og vi ville have sprøjte. Boltpistol skulle da SLET ikke komme på tale, og den havde han alligevel ikke med. Så kommer han med denne kommentar "jamen jeg ved slet ikke om jeg har nok til at aflive ham" .. ;O en dyrlæge skal ALTID have mere end nok med.

Men HELDIGVIS, så havde han nok med.

Når vi tror hesten er død, kan vi se hjertet stadig banker, men vejrtrækningen er der ikke.. Det viser sig dyrlægen havde lagt sprøjten ind forkert.

Så skulle han have en til .. og denne gang var han død .. men alligevel .. Sorte led i så mange minutter mere end han overhovedet skulle!! smiley og tænk hvis der ikke var nok til at aflive ham .. boltpistolen var der jo ikke .. skulle han så dø selv ....?

puha ..


har i haft oplevelser med dårlige dyrlæger?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kender du dyrlæger der intet ved?
  • #1   24. apr 2010 Lyder godt nok forfærdeligt smiley

  • #2   24. apr 2010 Man kan sige at dyrlæger er mennesker og de kan altså også fejle lige som alm. mennesker.. Man kan sige det er meget uheldigt hvis de fejler og det kommer til at gå ud over dyrene...
    Så ja, træls er det da, men de er altså bare helt alm. mennesker. Selvfølgelig burde de ingen fejl lave..


  • #3   24. apr 2010 Trine - nej, jeg ved godt det er menneskeligt at fejle. Men jeg synes stadig det er en fejl man ikke kan tilgive hvis f.eks sorte skulle dø selv.

    Dyrlægen til spring vidste udmærket godt at hun ikke ville klare den, og slet ikke i den tilstand hun var i .. Det indrømte han efter aflivningen .. Men "det gad han bare ikke og sige der"


  • #4   24. apr 2010 Enig med trine smiley

    Kender selvfølgeligt dyrelæger der har begået fejl, men vi er alle mennesker.


  • #5   24. apr 2010 det er aldrig nemt at være dyrlæge og det er jo et kæmpe press.. men de lærer jo forhåbentlig at deres fejl.. desværre er der jo altid nogle fejlene skal begåes på..

    Jeg har selv oplevet sådan en fejl på en af vores hunde


  • #6   24. apr 2010 Nej, jeg kan godt se det ikke er særlig smart, hvis en hest bliver aflivet uden grund og at hvis hesten skulle dø selv.. Men jeg tror os det er ekstremer vi er ude i her.. Derfor er det os en god ide at have/bruge en dyrlæge med stoler 100% på. En man ikke tvivler på ... :o)

  • #7   24. apr 2010 Jeg har tit oplevet dyrlæger der ikek vidste hvad de havde med at gøre

    DOG vil jeg sige at de samme dyrlæger har været gode til at ringe rundt eller lytte når man sagde noget til dem..

    Jeg vil så også forsvare dem og sige at ikke mange af dem er vandt til at folk har tamrotter som kæledyr smiley

    Jeg har også oplevet de ikke har kendt til BARF-fodring, men det er også klart, når de har en masse foder i butikken de skal have solgt smiley


  • #8   24. apr 2010 At mennesker kan fejle, er helt normalt. Men jeg mener stadig, at hvis man er dyrlæge så vidt som almindelige læge og står med andres liv i sine hænder, skal man sku have læst nok på lektien til meget sjældent at fejle.

  • #9   24. apr 2010 Det er okay at tvivle på sin dyrlæge, men så skal man også være "mand" nok til at sige til dem "Hey hov, jeg tror ikke det er helt rigtigt hvad du gør, er du sød at undersøge det nærmere?"

    hvis dyrlægen så bliver sur og mobset er han ikek den rette for dyret smiley Hvis dyrlægen siger "hov, ja det kan da godt være, nu skal jeg undersøge det og rette fejlen" så er det en god dyrlæge man har smiley

    Dyrlæger ved ikke alt, der lærer det meste hen af vejen, sådan er det ved alle uddannelser smiley


  • #10   24. apr 2010 Jeg er da helt bevidst på at de dyrlæger også var gode, men at de udmærket vidste hvad det var der var galt, og den ved ikke om den har nok væske noget, eller boltpistol med, og at den ene vidste godt krølle skulle have været aflivet med det samme med lod hende have lidelser - DÉT synes jeg er dybt lavt ..

  • #11   24. apr 2010 Det kan være han ikke har været hjemme på klinikken efter han startede i morges og der var der måske aflivningsvæske nok.. ELler så har han glemt at fylde op.. Det er jo kun et menneske..

  • #12   24. apr 2010 Jeg snakkede en gang med en dyrlæge, som helt seriøst mente, at tinkere, friesere og andre heste med hovskæg var inde heste og ikke ude heste. De burde ikke komme på fold om vinteren, for så fik de muk -.-

  • #13   25. apr 2010 Veo: Det med de ikke bør komme ud er nok lige voldsomt nok, men han har da ret i at de får muk, alle de heste jeg har kendt med hovskæg efterhånden har haft muk smiley

  • #14   25. apr 2010 jeg har haft dyrlæger ude, der fotæller om kure og behandlinger som de mener er bedst for dyret, og ja som de selvfølgelig ønsker at foretage, bekostelige behadlinger. det har været når jeg ikkehar hat mulighed for at bruge min faste dyrlæge.

    jeg har haft dyrlæge ude der trods det at min hest ikke ret godt tåler medicin alligevel ville pumbe den med medikamenter.

    jeg er rigtig glad for min faste dyrlæge, han er rolig og vel overvejet, og møder han noget han ikke kender til, s symptom behandlerhan til han har snakket med en kollega der har mere styr på sygdommen.
    min dyrlæge er landdyrlæge dvs han har mere med køer og svin at gøre, men jeg stoler blindt på ham, igen fordi han siger fra hvis han ikke ved hvad han skal gøre og hnviser til hvor jeg så kan få hjælpen eller også kontakter ha en kollega med speciale i heste


  • #15   22. sep 2010 Min dyrlæge sagde at min hest skulle aflives pga. en seneskade.
    Den anden dyrlæge jeg tog til sagde at jeg sagtens kunne få en ridehest ud af ham igen - nu rider jeg på ham smiley


  • #16   22. sep 2010 Shella: Well min tinker har aldrig haft muk. Heste med hovskæg skal bare ikke stå i mudder til knæene, hvilket andre heste for den sags skyld heller ikke skal. Så det er noget pjat med at de er indeheste, det er der sgu ingen heste der er, de skal bare have ordenlige foldforhold..

Kommentér på:
Kender du dyrlæger der intet ved?

Annonce