{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
586 visninger | Oprettet:

Råd søges, ( adfærd hos hest) {{forumTopicSubject}}

Min hest har lige været halt, nu er det så ovre men han er blevet den værste satan. Han har kun stået stille i 1½ uge , men er blevet trukket tur med hver dag. Idag skulle jeg trække ham et stykke for at komme ned i en hal og ride , da han pludselig bare lægger al sin vægt i, vender sig rundt og jorer hjem igen, jeg løber pænt efter, prøver så igen hvor jeg rider ham, der går ikk særlig lang tid så stopper han, jeg kan ikke drive ham frem med benene, klapper ham lige så pænt i røven, han skyder den bare op. Lidt længere henne tager fanden bare ved ham, han vender rundt og axelerer fuldstændig og løber så hjem til stalden igen. Er der nogen de har et godt råd om hvad jeg kan gøre ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd søges, ( adfærd hos hest)
  • #1   22. feb 2006 gjorde Prins ozz me mig en dag.. bliv ved til du vinder, selv om det er hårdt. Og træl. Og man blir gal.
    Men jeg vandt.. hehe.. forårskuller..


  • #2   22. feb 2006 da min hest gjorde det samme, sørgede jeg fåt hele tiden på stykket mod ridehuset at klæmme og klæmme med benene, og trykke og trykke og drive hele tiden!
    Samtigdig med at jeg også arbejde med hende..
    Ja ved godt at det var alt for tidligt på turen, men det var den eneste måde... Der gik en uge og så var hun færdig smiley Og hver gang hun stoppede op, sparkede jeg hårdt til hende med det samme! For eller var hun bare vent om igen.. og hvis hun ikke gad at gå første gang jeg sparkede, så fik hun et rap.
    Vil ikke kommenteres for at i synes jeg evt. var får hård...
    Men det er jo farligt af helvedes til når den gør det...



  • #3   22. feb 2006 nååh jo.. og hvis hun vente om og løb, så var det ud igen og fremad! Lige meget hvad så KEEP GOING! smiley

  • #4   22. feb 2006 er enig med alt det de andre to siger ^^^hehe smiley

    du kunne evt. også tage en "trækker" med næste gang, som kan hjælpe dig med at få hende fremad... ved ikke om det virker... bare en ide.. smiley

    Held og lykke med det...


  • #5   22. feb 2006 og forresten... dejlig hyp.... smiley har lii lagt en stmme..

  • #6   22. feb 2006 Kender det godt!
    Sådan var min når jeg red tur alene..!
    Men dte var lige indtil min ridelærer flyttede hendes hest fra stalden..!

    Men jeg tror jeg ville blive ved, og evt. have en guf med så du tager et lille styk af gange, så du bestemmer hvor langt i skal gå, og så en godbid og så hjem, og næste dag lidt længere! Sådan kan man også gøre det!


  • #7   22. feb 2006 Hmm.. HA har vist lige ændret din overskrift.

  • #8   22. feb 2006 Tak for rådene alle sammen , skal prøve om jeg kan . (:

  • #9   22. feb 2006 Hejsa.... Når jeg rider tur på min hoppe.. så sørger jeg enlig bare for at holde hende i gang.. altså have bene ved hende.. så går hun faktisk bare fremad... men hun kan også godt finde på at vende rundt og prøver at komme hjem igen.. men det har dog ikke lykkedes hende endnu... Men når hun har fundet ud af at det er fremad der er hjem.. så er der ingen problemer... hun plejer måske at stoppe et par få gange på tur.. og vender rundt... men sørger hvergang for at vende hende den samme vej rundt som hun vendte sig på.. og hele tiden klemme med bene... men så snart hun begynder at bakke... slipper jeg hende lige... når hun så stopper... driver jeg hende frem med et bestemt tryg fra bene.. så tøffer vi vidre igen..:D og det går bedre og bedre for hver tur vi kommer på hehe..

    Men jeg tror du skal prøve noget ligne... det kan godt være at fordi den ikke vil hen til ridehuset, er fordi den er usikker.. og måske en anelse nervøs... og vender derfor hjem.. prøv når rider afsted.. sid helt afslappet på ham... snak stille og roligt til ham.. hold ham fremad med bene... vender han om.. må du prøve at dreje ham rundt igen.. og hvis ikke det lykkedes dig.. må du bare hoppe af.. og træk resten af vejen.. det er man nødt til nogle gange hehe..:) for så vinder han ikke over dig, selvom du hopper af ham..

    Hvis det ikke helt hjælper.. så få fat i en hingstekæde.. for der kan han altså ikke stikke af med dig hehe.:)

    held og lykke..


  • #10   22. feb 2006 brug eventuelt hingste kæde, og når den så prøver at løbe af med dig så træk hårdt til,,,,,, det burde kunne stoppe den eller træk med hoved tøj og hvis den så løber så træk kun i en tøjle.......det virker hved min hyp.......og husk at du skal rose den når den er stoppet og giv den en godbid,, og skæl den ud hvis den løber for så vil den mærke at det faktisk er meget sjovere at følge med end at løbe væk.........

  • #11   24. feb 2006 mener ikke kæde eller pisk hjælper... det er lettere at gøre det med horsmanship.. sætte dig ind som førehest.. læs mere her www.Horsmanship.dk

Kommentér på:
Råd søges, ( adfærd hos hest)

Annonce