{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

Ny pony! {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

jeg bliver simpelthen nødt til at dele min pony købs oplevelse med jer, da jeg slet ikke kan forstå hvor heldig jeg er trods et meget svært og rodet forløb.

en hvis vi nu starter fra begyndelsen. jeg var ude og prøve en dejlig pony hoppe, som var lige det jeg ledte efter. vi klikkede med det samme og efter jeg havde kigget lidt rundt, ringede jeg og sagde ja tak til pony hoppen. jeg var så lykkelig! jeg skulle endelig være heste ejer igen.

vi fik aftalt hvornår min nye pony skulle leveres hos mig, og pga dagpenge skulle vi finde ud af forløbet med afbetaling. der blev lavet en fin aftale, og kontrakt som vi begge kunne stå inde for. jeg var lykkelig da jeg lade telefonen. dagen efter skulle min smukke pony ankomme!

MEN... kl 23.30 samme aften banker min nabo på vores dør. han havde fået et brev til mig i min postkasse. det var fra min fagforening. det eneste der stod i brevet var : vi har nu brugt hele dit fradrag, hvorfor vi skal trække dig 55% i skat, hvis vi ikke får nogle nye skatte oplysninger. jeg fik en klump i halsen, og tårerne begyndte at løbe ned af mine kinder. jeg kunne pludselig se at heste købert smuldrede mellem mine hænder, pga af min fagforening! ØV! min kæreste snakkede mig til ro og vi blev enige om at ejg skulle sige nej tak til hesten. det var den eneste muligehed for at jeg kunne få min hverdag til at hænge sammen. jeg ringede og snakkede med ejeren som foreslog at vi bare satte afbetalingbeløbet ned til et niveau hvor jeg kunne klare det hele. min kæreste og jeg havde bare hurtigt lagt nogle ca tal sammen for at få et overblik...

dagen efter ringede jeg til SKAT og spurgte om det kunne passe at de måtte trække 55% i skat. den venlige dame fortalte at de maks måtte trække 39%, og jeg fik lavet nyt skatte kort. min kæreste satte sig sammen med mig, og vi regnede ud hvor mange penge der var tilbage når alle mine udgifter var betalt. det var et meget nedslående resultat der kom ud af det! det beløb jeg havde rådighed til at afbetale var endnu mindre end det ejer og jeg var blevet enige om dagen forinden. ndnu engang kunne jeg ærke klumpen i halsen og var sikker på at det var det... ingen pony til mig smiley

jeg ringede og fortalte det nedslående resultat, og var sikker på at ejeren ville trække købet tilbage, hvilket ville være fuldstændig fortåeligt! men hun sagde at hun meget gerne ville havde ta det var mig der fik ponyen pga den connection, som hun også havde set vi havde. hun foreslog om jeg ikke evt kunne låne hesten til rideskolen som midlertidig elevhest, imens jeg fik styr på min økonomi og afbetaling. jeg sagde at jeg selvfølgelig ville spørge min rideskole, men at jeg ikke kunne love noget.

jeg kontaktede rideskolen, og fremlagde min situation og mit forslag. min ridelærer og formanden var henrykte og ville meget gerne være med til den ordning, da de akut stod og manglede en elevpony. formanden sagde at de nok skulle stå for alle udgifter indtil jeg slev havde mulighed for det. jeg blev så enormt glad og kunne slet ikke forstå mit held. jeg ringede til ejeren og fortalte den gode nyhed. hun blev lige så glad som jeg, og vi aftalte at de ville levere ponyen på torsdag.

da alt dette endelig var kommet på plads kunne jeg mærke en lettelse og en varme som jeg ikke har følt før. tænk at jeg er stødt på så dejlige nogle mennesker der gerne ville sælge mig deres pony på trods af alle de problemer jeg har fremlagt for dem. og tænk at rideskole er villig til at hjælpe mig på den måde at de vil afholde alle udgifter til jeg selv kan! oven i det hele fik jeg en indkaldelse til jobsamtale til et job jeg rigtig gerne vil have, å nu går det igen den rigtige vej. jeg kan slet ikke forstå at jeg på 48 timer har været først så uheldig og så heldig.

det var egentlig bare et laangt glædes indlæg fra min ide, for at fortælle at ikke alle mennesker er uærlige og kun tænker på sig selv, og at man kan være heldig at møde disse mennesker som jeg har været.

og nu går jeg bare at glæder mig til jobsamtale onsdag og til at ponyen kommer torsdag. er så fuld af glæde


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny pony!
Kommentér på:
Ny pony!

Annonce