{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Til jer, dressurryttere :) {{forumTopicSubject}}

hej :o)

Jeg er både dressur - springrytter.

Men jer, der KUN tager til dressurstævner osv. hvordan er jeres "rideskema" om ugen? altså jeg tænker bare, at de fleste dressurryttere jeg kender rider KUN dressur hver dag, måske 1 fridag om ugen men ellers.. dressur, dressur, dressur- aldrig tur eller spring eller andet.
altså springer I også engang i mellem eller rider i skoven?

Nolge gør dette, andre gør ikke.. Vil bare lige høre smiley

OBS! Dette er ikke for at nedgøre totally dressurryttere, det er bare et spørgsmål smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til jer, dressurryttere :)
  • #1   27. jun 2010 Jeg træner dressur på bane ca 4 - 5 gange i ugen. skridter ofte af på tur, og rider en tur engang imellem også når vejret er godt.

  • #3   27. jun 2010 Træner dressur 3-4 gange om ugen. Longerer 1 gang også er jeg begyndt at løs springe han lidt..

  • #4   27. jun 2010 Jeg får ny hest i løbet af sommeren, og på den vil jeg ride dressur.
    Jeg er prmiært dressurrytter, men er af den opfattelse at ingen hest kan opretholde sin motivation og arbejdsglæde ved kun at gå dressur.

    Derfor laver jeg meget afvekslende træning PÅ banen - i form af bom-træning, løsgørende, og så er der dage hvor vi træner en specifik ting meget, fx. øgninger/middeltrav, og en anden dag meget galoparbejde, at sætte sig korrekt osv..

    Det giver en del afveksling istedet for at det altid er den samme rutine, fx. skridte varm, trave lidt med lidt volter hist og her, galoparbejde, trave af, og så skridte af.

    Udover det, så elsker jeg at ride ture, og skridter for så vidt muligt meget ofte varm- og af i skoven/rundt om foldene.
    Og så er der da en dag om ugen eller sårn noget hvor vi bare rider en lang tur i skoven... smiley
    Løsspringning ville jeg også lave.


  • #5   27. jun 2010 Rider dressur ca. 3-4 dage om ugen, forskelligt om det er øvelsestræning, løsgørende el. arbejde med specifikke ting som fx changementer, overgange, samlet trav osv. Løsspringning en gang om ugen, skovtur en gang om ugen og en fast fridag i ugen (nogen gange to)

  • #6   27. jun 2010 Rider stort set kun sandkasseridning, dog skridter jeg ofte af på skridttur i kvarteret, men det kommer an på hvor god tid jeg har. For hvis jeg skal nå flere heste end en, skridter jeg bare normalt af.

    Men rider undervisning 2 gange om ugen. Så har hesten typisk en fridag, hvor den enten har helt fri eller bliver skridtet en tur. Så rider jeg lang og løs resten af dagene, hvis hesten er til det, bliver den nogle gange redet samlet, men det er slet ikke øvelser osv. som jeg lægger vægt på i træningen. Den skal være smidig og løsgjort, så er øvelserne intet problem. Dem træner vi så til undervisning.

    Springer ikke på dem, da de ikke har teknikken til det, og vil ikke risikere skader. Hvis de havde lysten og kapaciteten, kunne jeg da godt tage et par kryds en gang i mellem, men ser ingen grund til at træne det. Jeg har det lidt sådan, at livet er for kort til at springe på en hest der ikke har lysten. Så hellere en tur i skoven, som man godt kan få noget fornuftigt ud af.


  • #7   27. jun 2010 Min hest er 6 år og hans uge ser nogenlunde sådan her ud:
    ( tingene ligger ikke i helt faste rammer kan sagtens bytte rundt på ugen) Men der er altid mindst 1 ugentlig fridag. Op til et stævne holder han ikke fri men får i stedet en ekstra skovtur.
    Til gengæld får han 2 dage fri efter et stævne:

    Mandag: løsgørende dressur træning
    Tirsdag: træning i dressur - skridter af i enten skoven eller i området.
    Onsdag: Dressur undervisning - skridter af i skoven
    Torsdag: Skovtur
    Fredag: Fridag
    Lørdag: Træning løsgørende
    Søndag: alm. træning med afskridtning i skoven.


  • #8   27. jun 2010 Tjae, min har ca. en fridag om ugen og ca. en skovtur pr, uge.. Ellers træning på banen, løsgørende / alm. dressur og måske også dage hvor vi bare skridter / hygger på en lille mark i nærheden smiley

  • #9   27. jun 2010 hvad jeg lige har lyst til..
    Jeg rider langt fra hver dag, men rider både dressur spring og tur på min.. Nogle gange starter jeg med dressur, og slutter af med at springe, og for det meste skridter jeg af på tur


  • #10   27. jun 2010 jeg er dressur rytter , men jeg rider 4 gange om ugen på en rideskole men før i tiden da jeg havde egen hest red jeg dressur 4-5 gange om ugen og så bare sådsn nogle hygge timer resten af ugen. engang imellem skete det jeg tog et 10 cm spring. :')

  • #11   27. jun 2010 Mandag: Løsgørende.
    Tirsdag: Undervisning smiley
    Onsdag: Fri og hygge (-:
    Torsdag: En masse løsgørende og en masse skridt. Sommetider fri.
    Fredag: Undervisning smiley
    Lørdag og søndag: Stævner :O)


  • #12   27. jun 2010 Jeg rider dressur ca 4 gange om ugen, 1 gang tur og ind i mellem 1 gang spring. Ellers lonering og andet afvekslende.

  • #13   27. jun 2010 Rider dressur min 4x ugentlig, ofte med opvarmning og afskridtning på tur. Ofte en enkelt fridag, gerne lidt kapsuntræning og også altid en tur i terrrænet enten ren skridt eller lidt galop.
    Der er altid løsgørende arbejde i det daglige dressurarbejde.
    Efter stævne får hun altid en skridttur for lige at afhjælpe evt tilsyrede muskler.
    Hun er ikke specielt ivrig for at springe men jeg mener hun har godt af bare en gang imellem at få et bette kryds eller lidt kavaletti-arbejde til afveksling.


  • #14   27. jun 2010 Søndag: sommetider løsspring :O)

Kommentér på:
Til jer, dressurryttere :)

Annonce