{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.222 visninger | Oprettet:

Vitaminforgiftning -Symptomer? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg har læst om vitaminforgiftning idag, men hvordan er symptomerne, og hvordan kommer det til udtryk, har aldrig hørt om det før?
Har en af jer oplevet, at jeres hest havde forgiftning?

Og hvad kan følgevirkningerne være på vitaminforgiftning, håber i kan hjælpe?

- Anne Emilie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vitaminforgiftning -Symptomer?
  • Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 215
    #1   27. jun 2010 Det kan være knopper over det hele. Det havde min venindes hest en gang da hun gav den to forskellige slags vitaminer i fuld dosis.

  • #2   27. jun 2010 Lone: Tak, ved du om hendes hest havde andet??

  • #3   27. jun 2010 jeg tror det kan være alt muligt! afhængende af hvilket vitamin hesten får for meget af.. i forhold til fodder sammensætning og dens vitamin indhold og til græsset og dets indhold hvilket variere i forhold til græs sort og jordbund.

    vitaminer er jo bare kemiske stoffer, mange af dem bliver ledt direkte ud når der er nok af dem i organismen, men nogle bliver tilbage og laver " ballade" smiley
    jeg læste et sted at man mistænkte et bestemt vitamin for at medvirke til knogleskørhed i den svenske befolkning... sygt... smiley

    hvis hesten ellers er sund og rask burden den ikke have behov for vitaminer (lige som mennesker ikke har det) smiley


  • #4   28. jun 2010 for at et menneske ikke skal mangle vitaminer, skal man spise varieret og sundt (grønt). Hvor mange gør det. smiley Den lader vi lige stå.

    Jeg tager en vitamin pille hver dag, og lever normalt, dvs. både grønt, kød etc. og mine blodprøver er super fine.

    Da jeg ikke tog en vitamin pille, spiste jeg mange flere grønsager, og SUNDT. Og manglede 3-4 vitaminer.

    Nå. Til heste - når græsset er godt, kan en alm. hest nøjes med ½ dosis travo, e.l. Men plage skal jo have 3/4.Hvis man er i tvivl smiley

    Og ja, nogle producenter siger, hestene er dækket ind ved små mængder, kommer an på hvilken videnskabelige undersøgelser de bruger. NrC, KER etc..

    Jeg går efter de nyeste, hvor de har fundet ud af, man skal give lidt mere, end i "gamle" dage. Man bliver klogere hele tiden, som man har set i historien.


  • #5   28. jun 2010 Det er fordi min hest får Pavo - Energy Boost, men er blevet meget øm henover ryggen, så slog jeg symptomerne op for mennesker, og der stod ondt i ryggen, knoglerne, musklerne og ondt i hovedet/kvalme, han har nu været ved siden af sig selv, siden jeg startede med at give ham det... Kan det være vitaminernes skyld?

  • Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 215
    #6   28. jun 2010 Man skal altid passe på med at give for mange vitaminer. Jeg kan selv bedst lide at bruge sliksten da hestene så tager hvad de har brug for.
    Min venindes hest fejlede ikke andet men havde det selvfølgelig ikke godt.
    Det gik dog hurtigt over, da han kom på normal ration.
    Hvorfor får han ekstra vitaminer?
    Kan der være noget i han ikke kan tåle?
    Mine heste kan ikke tåle hvidløg. De får nældefeber af det.
    Hvis han har været ved siden af sig selv, så skynd dig at tage det fra ham igen, så kan du se om der er en forskel. Hvis der er det, må der være noget i, han ikke kan tåle.


  • #7   28. jun 2010 Jamen han får det da han lige er blevet 23 år, og stadig går konkurrencer, vil gerne have mere energi, derfor ..
    Jeg tager det fra ham idag og vender tilbage med resultater...
    Min anden hest, som er 3 år, elsker det men får ikke så meget og har ingen symptomer smiley


  • Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 215
    #8   29. jun 2010 Det kan være at din 3 årige har mere brug for vitaminerne da den er under udvikling. Man skal jo faktisk have taget en blodprøve hvis man vil være helt sikker på at hesten mangler noget. Hvis man ikke direkte kan se det på den.

  • #9   29. jun 2010 Unghesten er passet med alt, og ser ikke ud til at mangle noget. Jeg har hende i ridning, og det tager mentalt lidt på hende, derfor skal hun have noget som understøtter udviklingen.


  • Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 215
    #10   29. jun 2010 Det er også det jeg mener. Hun har nok mere brug for vitaminer og mineraler nu da hun er igang. Mere end den ældre hest måske har. Der er jo også vitaminer i foder og i græs eksempel vis.

  • #11   29. jun 2010 Jamen Enerdy Boost, er en vitamin bombe smiley
    Hun får mineraler af hende som fodre hos os smiley


Kommentér på:
Vitaminforgiftning -Symptomer?

Annonce