{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

Findes sådan en part mon?? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg går og pusler lidt med tanken om at finde en sød part til min ene hest.. Dog tror jeg det vil være svært...

Det vil være til den voksne ridehest, han er 12 år og engelsk fuldblod, sød og rar...
Han skal omskoles til western på hyggeplan, da han ikke skal ud og præsere noget på nogen baner mere (pensioneret galophest)... Han er dejlig at ride, gode bevægelser og er brugt som almindelig ridehest i ca 5 år nu....
Han har kun en western lammeskindssadel, da han er svær at finde sadel til og i og med han ikke skal bruges til andet end hygge, vil jeg ikke bruge pengene på at få tilpasset en sadel, som ikke er nødvendig (jeg rider bedst uden sadel selv)...

Jeg har sådan set tiden til selv at ride ham, men da vores 2 føl kommer hjem til August, vil jeg gerne kunne kombinere det at træne med dem og få redet den voksne samtidig...

Vi har inget ridehus eller bane, står i en dejlig lille privat løsdrift ude på landet (8740) og der går ikke busser herud.....

Kan der virkelig findes en pålidelig part derude, som ikke har behov for ridehus og lækre faciliteter, som kan nøjes med en turhest i lammeskindssadel, og som har bil???? Og som endda rider western???
Der skal ikke muges eller ordnes noget som helst, kun strigles, rides og nusses....

Hvad siger i?? Har i haft problemer med at finde part til jeres hyggeheste??

Det vil selvfølgelig ikke koste noget at have part på ham =)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Findes sådan en part mon??
  • #1   6. jul 2010 Prøv?
    Jeg ville nok godt betale 200 - 400 kr/mdr. får at komme og ride, og passe den et par gange om ugen.. Suk, hvor er det træls at du bor på den anden side af broen..


    Her henne i KBH - nord-sjælland, forlanger nogle 500,- pr/mdr. For at få skridtet deres heste..
    Andre parter med flere muligheder kan koste op til 1500,-


  • #2   6. jul 2010 Melissa. Ja, det er godt nok vildt hvad det koster på Sjælland at have part på en hest!!!
    Hvis han var en stævnehest, ville jeg måske forlange at parten fik og selv betalte undervisning et par gange om måneden, men så ikke mere da =)

    Det er jo en luksus hjælp jeg eventuelt søger, så kan ikke se hvorfor folk skal betale for det... =)


  • #3   6. jul 2010 Netop.. Syntes også at det er helt fair at man selv betaler undervisning.. Det er jo ligeså meget for sin egen skyld.

    Mange gange held & lykke, med part-søningen.. =)



  • #4   6. jul 2010 Tusind tak skal du have...Nu må vi se om jeg overhovedet får søgt efter en, det er stadig i overvejelses perioden.... =)
    Men syntes det kunne være sjovt at høre andre med hyggeheste, om de har haft let/svært ved at finde en part =)


  • #5   6. jul 2010 Tror ikke det bliver en nem opgave for at være ærlig, men giv det da et forsøg alligevel smiley Kan jo være den helt rigtige dukker op.

  • #6   6. jul 2010 Jeg tror at det vil blive svært, må jeg sige.
    En ting er at parten skal kunne ride western, men skal så være villig til at gøre det på en nyomskolet hest i en lammesadel, uden bane eller ridehus.
    Det andet store problem, som nok er det største, er at der ikke går busser der ud, det er de færreste som vil køre et stykke i bil på bøh-landet for en part. Du står et eller andet sted udenfor Brædstrup og der er ikke super mange videregående uddanelser i det nærområde.
    Mit bud er nemlig, at du skal have fat i en studerende, da de er de eneste som har tiden og som ikke selv har anskaffet sig hest. Men få af dem har bil og vil skulle bruge en bus..

    Men hvis det er vigtigt for dig, så opret nogle annoncer, her og på hn. Det ene sted er det ihvertfald gratis...


  • #7   6. jul 2010 melissa M min part rider gratis så ikke alle i kbh betaler, min part bestemmer selv om det er bidløs, tur, dressur eller spring... hun skal ikke muge ud, blande foder, lukke ud/ ind fra fold men kun hygge om min dejlige hest Ps vi har ridehus + 3 dressurbaner samt springbane

  • #8   6. jul 2010 Jeg har 2 voksenparter til mine ponyer, den ene kommer i bil, den anden henter jeg.

    Det har taget mig 2 år at finde disse parter og er bare rigtig glad.

    Jeg har haft andre parter hvor det bare ikke gik og alle har fundet ud af at kommer herud med bil. Så jo det kan lade sig gøre.

    Her er så godt nok ridehus indenfor 10 min, men det bruger de sjælent.


  • #9   6. jul 2010 Det er rigtig rigtig svært.

    Min Tyra, som er stævnehest (eller var, er ikke mere pga. min alder), har haft 2 parter..

    Men før eller siden falder de desværre fra.

    Men vi har heller ikke ridehus eller lignende


  • #10   6. jul 2010 Tanja M..

    Det var da godt nok en luksus-part smiley


  • #11   6. jul 2010 Tak for jeres svar.... =)

    Jeg tror heller ikke det ligefrem vil være nemt.... Måske man skal sætte sedler op i de butikker der er i byerne i nærheden, de er heldigvis tæt på og jeg vil da gerne hente og bringe en part, når det er så tæt på.. Det var da en ide =)


  • #12   6. jul 2010 jeg synes også det er utroligt med at finde part.. jeg har en und hingst, sød og opdraget stort set færdig tilredet, mangler galloppen. toget køre lige til døren og det koster ikke heller ikke noget. heller ikke staldarbejde.

    og det er endda i nordsjælland .. jeg har fået mange henvendelser fra 12 årige piger, men de er ikke erfarne nok til at stå med ham selv ..


  • #13   28. jan 2011 Sibbo: I bil ca 5 minutter =)

Kommentér på:
Findes sådan en part mon??

Annonce