{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  måling af hest til evt, pony?
  • #1   24. jul 2010 du kan ikke få en hest målt ned til pony

  • #2   24. jul 2010 Du kan ikke betale dig fra at få en hest målt til pony.
    Enten er den pony eller så er den hest.


  • #3   24. jul 2010 man kan da sagsten få en hest målt ned til pony... det kan en af vores venner hest da??

  • #4   24. jul 2010 Hvis din hest er 150cm så er den 150cm og det kan man ikke gøre noget ved. Man kan jo ikek selv bestemme sin hests højde.

  • #5   24. jul 2010 Du kan ikke måle den ned... aldrig... Og har dine venners hest fået det gjort, så er det snyd og bedrag eller så er den faktisk kun max. ponymål.

  • #6   24. jul 2010 det er derfor man kan måle den ned;D??


    ( det er ikke for at skændes, men jeg vil bare gerne vide det'??"


  • #7   24. jul 2010 jeg har også hørt at man kunne få målt sin hest ned fra 155, til pony. og selvfølgelig er det kun rytter under 16, som må starte den til stævner??;D

    men hun rider store stævner på den, og der står bare i hestens hestepas, at den er blevet målt ned, når de skal måle den,,,,??


  • #8   24. jul 2010 hvis en af dine venner har fået målt en hest ned til pony, er det fordi måleren har skidt på reglerne.....!

    en hest er en HEST.... og en pony er en pony.... at man så kan måle en pony OP, det er jo fint nok, det er jo bare "ris til egen røv", da ponyerne skal kæmpe lidt hårdere mod hestene...

    derfor vil det også være urimeligt at måle en hest ned til en pony (hvis man kunne gøre det lovligt)...

    hvis man har en pony som ligger liiiiiige på grænsen til at være hest, er der mange der til målingerne rider ponyen hårdt lige inden målingen, for på den måde at den "synker sammen" fordi den er træt....

    det kan få min mave til at vride sig, de målere som skider på reglerne og liiiiige trækker lidt fra fordi hesten lige er lidt for stor til at være pony.... for hvad så når man en gang kommer til en anden måler, som IKKE skider på reglerne??? ja så står man med en HEST istedet for en pony....

    en helt anden side af sagen er at hvis man ude til et stævne bliver kaldt til kontrol måling, og din pony så egentlig er en HEST?? så står du for det første til en ordentlig bøde, og for det andet bliver man diskkvalificeret..


  • #9   24. jul 2010
    At måle en hest ned til pony ville være direkte snyd.
    Da forhindringerne i pony klasser er lavere og der ville en strl. hest have en fordel pga højde. I dressur ville den have en fordel også da gangarterne tit er større ved en hest.



  • #10   24. jul 2010 Du kan jo ikke måle den ned? Hvis den er over 148 cm er det bare surt show, du kan jo ikke trylle hesten ned, og grænsen skal jo gå et sted, så man kan ikke bare sige, at hvis du betaler nok, har du en pony.

  • #11   24. jul 2010 når hesten ikke er målt så kan du i princippet godt tage den ti en målling går den så går den og hvis hetsen kun er 150 vil jeg gøre forsøget.
    få en dygtig smed til at fikse den og smide de tyndeste sko på og ride den godt inden og ellers bare ha god tid, går den så går den.

    De fleste gode ponyer ligger ligge på grænser og kan både måles som hest og pony, der kan jo ikke ske noget ved at prøve


  • #12   24. jul 2010 ??? så må det være snyd??;/

    men det er kommet in hendes Hestepas, og hun rider da mange stævner??


  • #13   24. jul 2010 Hvis de har målt den til 155cm og der i passet står 148cm, så er det snyd ja.

  • #14   24. jul 2010 Ditte R: det har jeg også hørt mange have gjordt. ;D

  • #15   24. jul 2010 Hvornår plejer man at begynde at måle ponyen, og hvordan foregår det?

  • #16   24. jul 2010 pony måler er IKKE så korrupte som i alle åbenbart tror. de holder grænserne! og syns de gør det på en helt super måde, man får den tid man skal ha og hvis pony på et tidspunkt kan holde mål, ja så holder den mål!
    hesten højde kan variere helt vildt, i vores tilfælde har vores ponyer kunne svinge helt op til 4 cm!

    Og jo man rider sin pony træt, self gør man det, prøv at få en super tænt pony til at stå stille i længere tid og slappe fuldstændig af et fremmed sted?? man tager krudtet af dem så de har nemmere ved det.
    Jeg mener ikke de skal rides til de er ved at falde om men en god ridetur hjemme fra og en tur på stedet plejer vores at få og de er ikke svedte bare godt " flade" i det, derefter får de bare to lette dage.


  • #17   24. jul 2010 RORK - Trine: den er måske 155 cm. men er blevet målet ned af DRF, også går den som pony med en 15 årig pige?...?

  • #18   24. jul 2010 Man måler når man vil ride stævner, man kan måleste tidligst når de er 4 år

  • #19   24. jul 2010 ditte - jeg siger ikke at målere er korrupte.. jeg siger bare at hvis en måler har målt en hest til for eks 155 og skrevet 148 i passet, så burde den pågældendemåler ikke være måler...

    og selvom hesten/ponyen en gang er målt til at være pony, så kan det jo SAGTENS ændres hvis den er blevet højere siden sidst... de skal jo trods alt måles en del gange inden de er færdi målte...


  • #20   24. jul 2010 der er ingen måler der måler en hest på 155 og skriver 148 i passet.

    de måler bliver fyrret når hetsen bliver taget i kontrol målling


  • #21   24. jul 2010 ´jeg har bare hørt nogle betale for at få hesten registreret som pony??

  • #22   24. jul 2010 *De måler vil blive fyret

  • #23   24. jul 2010 †Star-Fire†R.I.P.du vil altid blive husket†R.I.P.†

    det kan man ikke


  • #24   24. jul 2010 Ditte R - Tak skal du have smiley

  • #25   24. jul 2010 I gamle dage da jeg red pony, da var det helt normalt, at de små heste blev målt til ponyer. Der er mange heste på de små 155 som gik pony dengang. Det samme med kat 2 og kat 3 ponyer, som var lige lidt for store.
    Min egen som var 144 cm, blev dengang målt ned til 2ér pony... svinsk, men sandt. Der var bestemt en landsponymåler, som altid målte ponyerne små.

    HELDIGVIS er reglerne strammet HELT vildt op og i dag forekommer det næppe.
    Jeg tror simpelthen ikke på, at det står i dens pas, at den er målt ned fra 155 til pony...


  • #26   24. jul 2010 Hvis sådan en måler, der er betalt for sådan noget svineri bliver opdaget... f.eks i en kontrolmåling... så kan han godt glemme alt om sin fremtidige målerkarriere.

  • #27   24. jul 2010 Man kan som de andre siger ikke måle en pony ned. Jeg solgt min haflinger, da den ikke holdt mål. vi havde en måler hjemme at prøve måle den, han fik den til 149 cm, altså en cm. for stor. Muligvis kunne den blive ponymålt med tynde sko, men vi ville ikke tage chancen.
    En pony skal minimum måles 2 gange for at være færdig målt, og derefter kan den stadig tages til kontrolmåling. Nogle C og B stævner kontrol måler de alle ponyerne. hvis ponyen ikke holder mål til kontrol måling, så bliver den udtaget til en rigtig måling hvor det nye mål indskrives i passet.
    Muligt man en gang kan snyde sin hest ned til en pony, man hvad med næste måling og kontrolmålingerne?
    Hvis man vil have en pony, så køb en der overholder ponymålet!


  • #28   24. jul 2010 Charlotte: Det lyder bare som noget af det dummeste en måler kan gøre i dag, fordi en pony kan blive kaldt til en kontrolmåling til hver en tid

  • #29   24. jul 2010 Det har ALDRIG været lovligt :0)

  • #30   24. jul 2010 kender et par stykker der har fået målt deres små heste ned som ponyer via snyd og penge. ved klub stævner laver de aldrig kontrolmåling så de ryttere som rider de 'ponyer' rider kun klub stævner.

  • #31   26. jul 2010 En hest er nu engang den højde den er. Self er det tilladt at vente til den står afslappet osv. og er den så 148 der, ja så er det en pony.

    Men kan den ikke måles til 148 eller derunder, ja så er det en hest. Og den kan IKKE måles ned.
    Skulle det lykkedes at finde en halv-korrupt måler (og nej de hænger altså ikke på træerne) som vil snyde med målene, ja så nytter det ikke en dyt. For der kan til hver en tid kræves kontrolmåling, og ja så falder hammeren altså for så er "ponyen" ikke længere pony.

    Så nej, man kan ikke på lovlig vis måle en pony ned. Det eneste man kan gøre, er at sørge for at den er aflsappet og står roligt når der måles.
    Går den over mål, ja så har man en hest og ikke en pony.

    Og den med at en skriver hun kender nogen der har fået skrevet i passet at den er målt ned til pony, er løgn. Det er muligt hestens ejer siger det er sådan, men så lyver hestens ejer altså. At skrive sådan i passet, ville jo være det samme som at skilte med at man snyder. Og første gang hesten kom ud til et stævne, ville den da blive kontrolmålt.


  • Gitte s
    Gitte s Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 2 Svar: 1
    #32   6. feb 2014 Kan nogle vise mig hvor på manen man måler ponyen ?

Kommentér på:
måling af hest til evt, pony?

Annonce