{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.262 visninger | Oprettet:

Import af PRE, Hvordan? {{forumTopicSubject}}

Har haft en drøm længe om at importe en PRE, men ville bare høre om nogen herinde har gjort det, om det er svært? og hvad i ca kom af med for det hele, hvordan i kom i kontakt med nogen dernede (:
Det er nok ikke noget jeg vil lige nu, men det er en drøm jeg har (: men hvis det er død besværligt og koster alt for meget må jeg jo droppe det (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af PRE, Hvordan?
  • #1   26. jul 2010 Transporten koster +/- 15.000 og skal udføres af prof. smiley
    Du kan kontakte PRE-foreningen, de burde have nogle kontakter. Så tager man derned, rejser rundt og finder hesten, får den handelsgodkendt og godkendt til udrejse af landet, og vupti. smiley
    Men det er en dyr affære - PRE-hestene er -meget- dyre og med transport/røngentbilleder mm. bliver det bare endnu dyrere.

    skal selv importere en lusitano fra Portugal smiley


  • #2   26. jul 2010 DISTURBIA .
    Okay tak (:
    Havde tænkt på 200.000 ca. men kan det gøre det tror du? (:
    Det lyder spændende smiley


  • #3   26. jul 2010 Der står en PRE (nu vallak) ude hvor mine ponyer er, som ejer selv har importeret. Incl. transport har hun givet 45000 - jeg mener de 10.000 var transport. Jeg mener ejer har haft kontakt via en Lis Kristiansen, hende må man kunne søge på google i hvert fald.

  • #4   26. jul 2010 Pia . Er de 45.000 også for selve hesten? smiley

  • #6   26. jul 2010 De 45.000 var for både hest og transport, såvidt jeg husker (dengang var han hingst og 3 år gammel) . Jeg har ikke selv kendskab til PRE, det er blot hvad ejer fortalte engang vi tilfældigt kom til at snakke om det smiley

  • #8   26. jul 2010 >NY - Black Heart <
    Det var nemlig os lige det jeg tænkte (: det vil jeg gøre når den tid kommer, ja det er en rigtig dejlig race (: det har været yndligshesten siden jeg fik øjnene op for heste (: og har altid drømt om sårn en og nu håber jeg at jeg en dag kan få det ønske opfyldt (: jeg vil hvertfald snart begynde at spare op til det (:

    Pia. Wauw smiley men det kan jo være hun var super heldig og det var inden det blev rigtig populært at importere (: ved selvfølgelig ikke hvor længe det er siden (:


  • #9   26. jul 2010 >NY - Black Heart <
    Okay, ej er sikker på jeg skal ha en på en 3-4-5 år som gerne skal være tilredet og det hele (:


  • #10   26. jul 2010 Tag evt et kig på denne side... de kan hjælpe med det hele.

    (link fjernet)


  • #11   26. jul 2010 Ja det tør jeg ikke lige gøre mig klog på - så meget forstand har jeg heller ikke på dem smiley

    Men hvis det er til nogen hjælp, så var det i efteråret 2009 hun købte ham..


  • #12   26. jul 2010 Pia. Ja okay (: men der er hvertfald en mulighed for at få dem okay billigt os (:

  • #13   26. jul 2010 Mille: tak for siden! (: den er super! de har ikke så dyre heste af hva jeg kunne se (: 22.000-44.000 dkr er ret billigt smiley

  • #14   26. jul 2010 Har tænkt over det flere gange nu, hvad er en pre hest?? smiley

  • #15   26. jul 2010 Anne
    En Pura Rasa Espanola (: også kaldt en spansk hest (:
    billeder kan ses på den side Mille K linker til eller herinde (:
    de er ret kraftige typisk men sindsyg smukke sys jeg (:


  • #16   26. jul 2010 Mille: nej det er jo det, men kunne os se de kunne sørge for transport til europa så skal nu nok passe (:

  • #17   26. jul 2010 Mille K:
    Det kan jeg prøve (:
    tak (:


  • #18   26. jul 2010 Mille: kan jeg ikke smiley men søger bare på det (:
    og tusind tak (:


  • #19   26. jul 2010 Nogen der ved hvor man kan købe en Billig PRE hingst eller en billig Frieser hingst, da min mor virkelig godt kan lig de racer, for hun elsker bare deres lange man.. Det er ligegyldigt hvor gammel den er, bare ikk over 10år

  • #20   26. jul 2010 Team A.H Transport J: Undskyld jeg blander mig, men jeg kan altså ikke lade være. Vil din mor have sådan en hest der, bare pga. deres lange man?

  • #21   26. jul 2010 Både og, altså hun elsker dem bare.. Hvis det stod til hende, så skulle alle heste have lang man? Men ja det er både deres lange man, men også fordi at hun synes de er så flotte.. Så nu har vi bestemt os for at vi vil se om vi kan finde en billig hingst også, ska den rides på og så vil vi ha det sådan så folk kan få deres hopper bedækket ved den.. Men det tager vi til den tid

  • #22   26. jul 2010 Lis Kristiansen gjorde på et tidspunkt meget i at importere dem og derefter vider formidle dem. Kan kun anbefale hende hvis hun stadig gør det. Har arbejdet hos hende et kort stykke tid og er vild med hendes arbejde og måde at håndtere hestene - specielt PRE hingstene på!

  • #23   26. jul 2010 Jeg har en skøn PRE hoppe og min plan er at hente en eller to PRE'er efter sommeren fra Spanien.

    - Har søgt en masse på nettet og har kontakt til formanden fra PRE foreningen og hun er meget hjælpsom med at vælge de gode avlere ud, finde telefonnumre og adresser på dem osv.

    Så er sikker på du kan skrive en mail til hende og hun så vil hjælpe dig alt det hun kan.

    Og som nævnt tidligere, det er bedst det er en proffessional transporter der fragter hesten. - Så er hesten forsikret på bedste måde hvis der skulle ske noget og det er rarest for hesten at stå i en lastbil.
    Du kan være heldig at finde en transport til 10.000 kr, men det normale er 15.000 kr og op efter.


Kommentér på:
Import af PRE, Hvordan?

Annonce