{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
638 visninger | Oprettet:

Kåring af friserhoppe {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg mangler lidt hjælp, så hvis nogle kan hjælpe ville det var dejligt.

Jeg rider på en dejlig friserhoppe, og min ridelærer vil gerne have hende kåret. Jeg har kigget på dansk friserforbunds hjemmeside, men er ikke blevet meget klogere af det.

Hun har papirer og fuld stamtavle (tror jeg nok, hun har ihvertfald en stamtavle) Har nemlig ikke set hendes papirer endnu.
Tror nok hun kommer fra Holland, for hun har vist et eller andet hollansk navn. (Vi kalder hende neget andet, da de ikke kunne udtale navnet da hun kom.)
Hun er 7-8 år gammel.
Hun er tilreddet, men mangle lidt ting her og der i sin ridning, bl.a svært ved galop anspring og med iden om at man ikke skal løbe 100 km i timen i ridehuset smiley
Hun er omkring 160 cm i strang.
Hun er kulsort, uden hvide aftegne.
Og ligner en meget tyspisk friser, dog er hun den sporty model.

Og så lige en anden ting:
Min ridelærer vil også gerne fremad rettet have hende til friserstævner, men hvad kræver dette?
Jeg kan næsten regne ud at hun skal være kåret, men andet?

Håber nogle kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kåring af friserhoppe
  • #1   28. jul 2010 Hejsa..

    Selve kåringen har INTET med ridningen at gøre.. Til kåring skal den være kåringsklar.. Trænet (gerne fra jorden), shinet op, vasket, klippet de rigtige steder, fodret klar osv..

    I min verden gør man sit bedste for at vise hesten PÅ dagen for at få så god en kåring som muligt...

    Ang. stævnerne så kræver det mere eller mindre "bare", at ejeren er medlem af DFF.. Hvilket han/hun selvfølgeligt også skal være til kåring..


  • #2   28. jul 2010 Tak for dit svar smiley
    Det gav mig lidt mere svar, men ved hvordan du om man skal instilles til en kåring, eller skal man "bare" tilmelde sig?

    (Jeg har aldrig nogle sinde prøvet dette her før, derfor de mange spørgsmål smiley )


Kommentér på:
Kåring af friserhoppe

Annonce