{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

Privat stald vs. rideskole {{forumTopicSubject}}

Jeg leger lidt med tanken om at få min hest på rideskole.. Da den ligger en del tættere på mig end end hvor den står nu.

Men jeg ar altid kun haft hest opstaldet i private stalde... Så jeg vil gerne høre fra jer der har prøvet begge dele om i syntes der er forskel??
Og evt fordele og ulemper ved begge dele.

Andre må self også gerne svare hvis i syntes i har noget at byde ind med smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Privat stald vs. rideskole
  • #1   4. aug 2010 jeg har min opstaldet på en rideskole lige nu.. jeg synes det er helt super.. nogle gange kan der godt være mange mennesker, men jeg synes i modsætning til privat stalde at der er mere styr på tingene og flere hjælpsomme mennesker

  • #2   4. aug 2010 Jeg har haft hest stående på en rideskole.
    jeg startede med at have min pony stående på en privat gård, også synes jeg som ung ponyrytter at det var lidt kedeligt at stå et privat sted, med næsten ingen mennesker.
    Så fik jeg ham flyttet til en rideskole, det var sjovt så længe man var ponyrytter.
    Nu har jeg min hest stående på et privat sportsridecenter, og jeg vil bestemt ikke tilbage til rideskole, med alle de så børn som skal ride elev undervisning osv.


  • #3   4. aug 2010 jeg startede med at ha marie opstaldet på rideskole og det er faktisk meget hyggeligt, der er lidt flere at snakke og ride med, men på den anden side er der også rigtigt mange fremmede der har adgang til hesten og ikke altid lige god stald arbejde, da det tit er nogle af ridepigerne der fodre og sådan :D.
    Marie blev voldsomt stresset af at stå på rideskole og det var ikke altid til at komme til at ride nårh man havde tid, i vinteren kunne jeg fx. først ride efter 19 --' så jeg anbefalert klart privat stald da jeg kun har oplevet gode ting efter vi flyttede smiley


  • #4   4. aug 2010 Jeg stod i en privat stald før, og til sidst kom jeg til at mangle det sociale liv som der er på en rideskole. jeg har det rigtig godt med at have mine heste opstaldet på en en rideskole, da det sociale liv i stalden fungerer rigtig godt, og det er altid hyggeligt at komme op og møde en masse smilende ansigter. dog kan der være ulemper om vinteren, når banerne udenfor ikke er til stor brug og ridehuset er optager af elevundervisning.

  • #5   4. aug 2010 Privat: Bedre folde mere foldtid for hesten, er man jo afhænglig af de andre i stalden passer deres vagter og der er kemi
    rideskole ok folde, vælger selv foder, og tid skal ikke selv lukke ud/ ind, muge ud, fodre osv kun komme hygge og ride min hest dejligt sted ;)) Så der står vi nu


  • #6   4. aug 2010 Tak for jeres svar.. Det er altid rart at høre andre mening om tingene smiley

  • #7   4. aug 2010 jeg har min på privat ridecenter og det vil jeg bestemt blive ved med, mindre mennesker og mindre stress, bedre folde og laang fold tid.

    Jeg tror ikke jeg ville kunne holde ud at stå på en rideskole, jo måske hvis privat stalden lå få sig selv så alle rideskole eleverne ikke kom i privatstalden og der var to ridehuse og to ridebaner så man kan ride når det passer en uden at skulle tage hensyn til elevhold..


  • #8   4. aug 2010 Christina: det er heller ikke alle rideskoler der er stressende med mange elever og kort fold tid med dårlige folde.
    Min har det henrivende på rideskole, er på fold hele dagen med kæmpe folde og rideskole eleverne kommer ikke i privatstladen..
    Men jeg har været ude for rigtig mange privat stalde der ikke helt har styr på tingene


  • #9   4. aug 2010 Altså jeg ville klart foretrække privat stald, fordi det er dét jeg er vendt til smiley
    Der hvor min part står nu er der i øjeblikket kun 2 heste, så det ville være alt for stor en omvæltning hvis jeg skulle hen mpå en rideskole med over 50 heste :S


  • #10   4. aug 2010 Jeg har ikke haft egen hest men part det sidste halve år. de har begge været på Pirvatgård og det fortrækker jeg helt klart som rytter.

    jeg har aldrig haft part på en rideskole men kender travlhedden og alle de mange heste. Det der ikke lige mig jeg vil heller have ro omkring mig når jeg rider.

    Personligt synes jeg at privatstalde er bedst. Men hvis andre bedst kan lide rideskoler synes jeg ikke der er noget galt med det. Jeg vil bare fortrække privatgårdene smiley


  • #11   4. aug 2010 jeg har haft hest på rideskole i 2 år, men nu hvor jeg er kommet over i privat stald trives min hest bare meget bedre, han har kun stået der i 8 mrd men har udviklet sig rigtig rigtig meget til den bedre side:) jeg vil ALDRIG have nogen hest der står på rideskole mere, da der tit er stress og jag, og jeg mener ikke hesten altid kan være 100% sig selv.
    nu vil min hest gerne være førehest, hvilket han også er blevet nu, og det var han ikke på rideskolen, man kan bare se hvordan hans øjne stråler:)

    Jeg vil helt klart ALDRIG have min hest over på en rideskole igen, også selv om der var lidt længere til den private stald:)


  • #12   4. aug 2010 Helt enig med Assi! smiley
    Jeg bor selv et stenkast fra rideskolen, men ville aldrig byde min hest det, da der er kort foldtid og jeg ville simpelthen ikke kunne trivedes sådan et sted smiley . Så vil jeg hellere på cyklen et par kilometer.. Vi står privat, med kun to andre opstaldere og stutteriets heste.. Super foldtid og bane og hal har jeg næsten for mig selv hver dag.. Men det kommer jo os an på hvad man er til, om der er mange mennesker eller få smiley


  • #13   4. aug 2010 Jeg har prøvet begge dele.. Og jeg syntes klart bedst om privat opstaldning.. På en rideskole er der jo også elev undervisning, som forgår det meste af eftermiddagen.. og det var/er det tidspunkt jeg kan ride på.. jeg syntes det blev for irreterende at vente på, at skulle ride min hest.. Så ja helt klart privat stald.. Med mindre rideskolen har to ridehuse til rådighed, så er det jo intet problem.. smiley


Kommentér på:
Privat stald vs. rideskole

Annonce