{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

Boots istedet for alm.sko ?? {{forumTopicSubject}}

Har en pony som skal gå med bagsko, da han uden bir halt pga. han slider dem skævt.. Har prøvet at lade ham gå uden men det dur ikke..
Han er en lille welsh så hans hove er små..
Mit problem er at meget tit og jeg mener meget tit smider en bagsko og til tider dem begge to og syntes det er træls at jeg så tit skal ha' smeden ud..
spurgte så min smed om ikke skoene kunne udskiftes med et par boots og det kunne det godt hvis det kunne fåes så små.. Har så været inde og læse lidt om boots og der står at hovene skal beskæres ca. hver 4 uge..
Hvis jeg er heldig kan han godt gå i 2 mdr uden at skoene er slidte, ( han er kun selvskabspony ), så hvis smeden alligevel skal komme hver 4. uge, ja så kunne han vel lige så godt beholde jernskonene... Eller ??

Hvad syntes i ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boots istedet for alm.sko ??
  • #1   5. aug 2010 Jeg tror det afhænger mere af, hvor meget hoven vokser. Jeg har lige bestilt boots til min islænder, og hendes hove vokser meget langsomt, så regner ikke med at de skal beskæres hver 4. uge. Prøv at måle hovene lige efter beskæring og så igen inden beskæring. Så kan du se hvor meget de er vokset, og om hesten kan passe bootsene hele tiden.

  • #2   5. aug 2010 ville ikke anbefalde at tage boots på baghovene, hved mindre den oss har boots foran.. da de ofte er højere end skoene..

  • #3   5. aug 2010 eller også vil jeg skifte smed.. en hest skal ikke tabe sko særlig tit, og slet ikke bagsko!

  • #4   5. aug 2010 er meget tilfreds med min smed ... Han kommer når jeg ringer og laver et flot stykke arbejde.. Havde en anden smed før og der røg også sko i utide...
    Gode smede hænger desværre ikke på træerne...

    William's hove vokser ikke ret meget, hverken for eller bag ... Og som han går nu så er han jo lidt højrer bagtil end fortil pga. sko.. selvfølgelig er der ikke den store forskel...
    Syntes bare at det er lidt træls men igen når det er en nødvendighed , så kan det vel ikke være anderledes..


  • #5   5. aug 2010 hej jeg er rigtig glade for mine boots og der findes rigtig mange modeler og også nogle du kan bruge, der er både til hesten der står stille og til den aktive, det er bare om at finde de rigtige.
    jeg har sparet mange penge på at gå over til boots, så jeg kan godt forstå hvis du vil prøve dem og det er da vær at overveje
    men prøv at googel på skoene for der er så mange eller snak med en rideudstyrs butik, det gjore jeg.
    ved ikke hvor du er fra men heidis rideudstyr hjælp mig med at finde de rigtig sko til mig og hun kan også hjælpe dig. hun bor på lolland og her er et nr til hende 40300742 og hvis ikke hun kan så har hun en emil til en som selv laver disse sko smiley


Kommentér på:
Boots istedet for alm.sko ??

Annonce