{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
434 visninger | Oprettet:

bløde hove . ??? {{forumTopicSubject}}

<i>

hjælp ?

jeg har et problem ,. min hest har meget bløde hove og da jeg igår var ude og ride, red jeg på en sti med noget grus, med sten i , hvor hun gik som om hun havde ondt ,.? men min smed siger hun ikke er øm tået .. ? ..
smeden siger også hun ikke skal have sko på ., men hendes hove flækker MEGET hurtigt , så jeg prøver at ride så meget i græsset som muligt ( :

- kan man få noget til heste der styrker hovene ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bløde hove . ???
  • #1   9. apr 2006 Yes..! Hun mangler måske b-vitamin..!
    Køb noget biotin til hende, så skal det nok forandre sig..!


  • #2   9. apr 2006 tak (=

  • #3   9. apr 2006 Det kan også være fordi der har været så meget regn i jorden, at hende hove bliver bløde.
    Det har jeg nemlig prøvet..


  • #4   9. apr 2006 Jeg har en hest der altid har haft samme problem. Han kunne slet ikke gå på grusveje og sådan noget, og hans hove flækkede efter bare en lille tur i skoven. Den eneste udvej var at ligge sko på ham om sommeren når jeg rider udenfor. Siden der har der ikke været nogle problemer.

  • #5   9. apr 2006 Giv hende biotin.
    Ellers må du jo få smeden til at lægge et par forsko på hende om han så vil eller ej,.

    Filippa var meget ømfodet på bagbenene (havde forsko på) og der var næsten ikke hov på hende. Så smeden skulle ligge sko på i bag, men havde glemt skoene da han ko og skulle ordne hende. Nå hmm. Så måtte hun jo lige vente til næste gang. Men det endte med at hun måtte stå indenfor i en uge, på madras i boksen. Og fik fodbad hver dag. Hun måtte overhovedet ikke komme ud. Fodbadet var fordi det trykkede sådan i hovene på hende. Det skal så lige siges at jeg trak små ture med hende på en meget blød bund. Men en dag endte det med at jeg blev nød til at trække ind. Hun haltede helt vild. Da jeg skulle rense hove på hende ville hun ikek støtte på det ene bagben og benet rystede bare helt vild. Så det endte med et ordentlig forbad igen og så et par dages ophold i boksen indtil smeden kom et par dage efter.
    Så heller ligge sko på hende end at din hest skal igennem det samme som Filippa !


Kommentér på:
bløde hove . ???

Annonce