{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.116 visninger | Oprettet:

slidgigt {{forumTopicSubject}}

er der nogle af jer der har erfaring med noget der kan forbedre knoglestrukturen hos en hest med slidgigt? min hoppe får dyr dyr gigtmedicin, specielle sko med indlæg og nu er dyrlægen/kiropraktoren igang som et sidste forsøg inden aflivning, så det skal være noget udover det. og hun rides ikke... og er øm/har ondt med tempererede gåture og muligvis også på folden.
Men er der nogle der har erfaring med et eller andet der kan styrke knoglen (i knæet)? magneter, andet??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  slidgigt
  • #1   22. aug 2010 jeg har brugt sådan en maskine der sender stråler ind og skulle gør et eller andet. Den kan bruges til en masse, men jeg har selv slidgigt i hænder og håndled og det har virkelig hjulpet utroligt da jeg ikke selv kan tåle gigtmedicin. Men underviser havde en til at stå som han brugte på hestene engang den koster omkring de 10 tusinde hvis jeg ikke husker forskert. Kan desværre ikke lige huske navnet på den smiley

  • #2   22. aug 2010 må prøve at høre dyrlægen om det med lasere...

    det tyder på at hun har ondt hele tiden... også på folden, og det er synd... det vil jeg ikke byde hende smiley men det er virkelig også med blødende hjerte og tud i øjnene...

    ifht avl, så vil belastningen fra føllet være for stor og så har hun sabel ben, hvilket er skyld i slidgigten.. og den bestilling kan jeg risikere at hun giver videre...så frygter at min lillefis får den benstilling, når benene engang kommer helt på plads...


  • #3   22. aug 2010 Kender noget urtemedicin som hjælper rigtig godt på slidgigt men kan desværre ikke huske hvad det hedder. Jeg ledder lige videre inde på nettet og vender så tilbage hvis jeg finder ud af noget smiley

    Men ellers fandt jeg lige denne side http://www.heste-nettet.dk/forum/5/435822/435822/ hvor noget "kloge-hoveder" udtaler sig smiley
    Har godt nok ikke lige læst det hele igennem men prøv evt. at kigge om der er noget du kan bruge til noget smiley


  • #4   22. aug 2010 tak smiley
    Julie jeg prøver lige at læse på det, tak smiley

    gigten må sgu ikke få min hest!


  • #5   23. aug 2010 Hvilken forfærdelig situation smiley
    Jeg står selv med en hest med gigt, som dyrlægen sagde sq aflives efter sommeren! Han var virkelig halt, men jeg ville gøre alt for ham! ( Dyrlægen sagde det ikke var ondt at lade ham gå sommeren over ). Selvfølgelig ku jeg aldrig drømme om at lade ham gå, hvis han hat smerter!
    Jeg hørte så om healing, hvilket jeg var meget skeptisk over, men tænkte at det ikke kunne skade, så jeg prøvede!!!
    2 dage efter første gang travede han rundt på folden. Og nu rider jeg små ture på ham igen! Og han er ikke halt mere!
    Jeg tænker at det måske er værd at prøve, det kan jo ikke skade!
    Jeg ved præcis hvordan du har det, og jeg håber det bedste for dig og din hest!


  • #6   23. aug 2010 Maria;
    jeg er villig til at prøve alt! har du evt et link? Men dejligt at høre at det har hjulpet på din hest smiley
    Jeg har taget kontakt til en mand i Sverige som har reddet en hest jeg kender fra dyrlægens dødsdom, så ham skal jeg have ud og så har jeg også fået anbefalet en slags hestehvisker. men jeg er åben over for ALLE muligheder.
    Jeg nægter at opgive hende før alt er afprøvet!


  • #7   23. aug 2010 Det er lige præcis sådan jeg har det!
    Hun har en hjemmeside der hedder
    www.heartofhealig.dk

    Hold mig underrettet i din jagt smiley


  • #8   23. aug 2010 Maria; jeg kan ikke se nogle steder hvorfra i landet hun er??

  • #9   23. aug 2010 Ja tak, det gjorde der da ... Hehe

    Hun er fra MidtJylland...


  • #10   23. aug 2010 kan se du er fra Sjælland.
    Anita bakkegård, hun har redet mange heste som var dødsdømt.
    Hendes egen travhest, vandt enda penge i løb efter hun købte den til slagtepris.


  • #11   23. aug 2010 nogle der kender dem her? har taget kontakt til dem og overvejer kraftigt at få dem ud

    www.nordiccorperation.dk


Kommentér på:
slidgigt

Annonce