{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

Taber bagbenet? {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley
Jeg bøvler lidt med min ene hoppe, da hun ofte "taber" især det ene bagben under ridning.

Det er noget der går længere tilbage og jeg har da længe været indstillet på, at hun nok ikke ville "holde" så længe som min gamle hest, som jeg red stævner på til hun var 25år.

Sagen er at hesten fik herpes virus (virus abort), da hun var 5-6 år og på det tidspunkt blev meget slinger pga lammelser i bagparten. Hun overlevede dog (flere heste døde på rideskolen), men hendes bagben blev aldrig tiptop siden og det var jeg helt indstillet på at ride i forhold til smiley Det er dog gået rigtig fint og hun har tidligere sagtens kunne springe 100-110cm uden besvær.

Hun er nu 14år og jeg synes hun efterhånden går ret skævt på hendes bagsko smiley Hun snubler ofte på bagbene og "taber" dem nogle gange. Sidst jeg sprang tog hun øverste pind på en 80cm lodret 8 ud af 10 gange. Det var et enkelt spring og jeg synes hun gik virkelig godt + hun er i god kondi, har tabt græsmaven og for kraftfoder. Hun var dejligt frisk og sprang glad uden tøven, men tog bare øverste pind næsten hver gang...med bagbene smiley

Har i oplevet noget lignende...tror I min dejlige hoppe snart skal pensioneres og nøjes med skønne skovture og evt. lidt baby-spring (hun ELSKER at springe)?

Det skal lige siges at hesten gik igennem handelsundersøgelse for 3 år siden og bestod bøjeprøven. Jeg skal snart have hende vaccineret og så snakker jeg selvfølgelig med min dyrlæge om problemet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Taber bagbenet?
Kommentér på:
Taber bagbenet?

Annonce