{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  starte pony i hesteklasser?
  • #1   10. sep 2010 Ja du skal opklasse ponyen for at den kan gå som hest - dog er det kun 1'er ponyer der kan opklasses til hest ifølge DRF's reglement.

  • #2   10. sep 2010 Nej til D-stævner skal din pony ikke være opklasset inde ved DRF.. Det er først fra C-stævner og derefter. Men egen pony er selv opklasset med mig smiley
    Ring ind til DRF så får du alt at vide hvad man må og ikke må omkring det.. Det er rigtig fornuftigt smiley


  • #3   10. sep 2010 I det nye reglement fra den 01.04.10 må du starte din kat. 1 pony uden den er opklasset

    Side 15 og 20 i fællesreglementet
    D-stævner og D–klasser: Ikke-målte heste/ponyer: Det er rytterens ansvar
    at foretage en skønsmæssig måling af hesten/ponyen. Officielt målte
    ponyer skal starte i den kategori, de er målt til, men kategori 1 ponyer må
    dog også starte som heste. En pony må starte som både pony og hest ved samme stævne dog ikke med samme rytter.

    D-stævner og D-klasser: Deltagelse i hesteklasser på officielt målte og ikkeofficielt målte kategori 1 ponyer er tilladt.


  • #4   10. sep 2010 Ahh jeg snakkede om C stævner - så ikke der stod D stævner... Beklager jeg smiley

  • #5   10. sep 2010 Før den 01.04.10 måtte målte kat. 1 ponyer ikke starte til D-stævner uden de var opklasset til hest

    Så reglen er ny fra den 01.04.10

    Mange er endnu ikke helt klar over dette smiley


  • #6   10. sep 2010 Følgende er taget fra DRF's fælles bestemmelser pr 1. april 2010

    17. OPKLASNING OG NEDKLASNING
    D-stævner og D-klasser: Deltagelse i hesteklasser på officielt målte og ikke- officielt målte kategori 1 ponyer er tilladt. Nedenstående bestemmelser i dette afsnit benyttes ikke ved klubstævner.

    17.1 Opklasning – fra pony til hest
    En officielt målt kategori 1 pony kan opklasses til hestestatus, således at ponyen starter på lige fod med heste i hesteklasser. En pony opklasses til hest til én rytter ad gangen og kan kun opklasses til samme rytter én gang. En pony, der er opklasset til hest, må kun starte hesteklasser med den rytter, den er opklasset til, og må ikke starte ponyklasser med en anden rytter uanset disciplin. Point og andre kvalifikationer opnået i ponyklasser følger ikke ponyen i hesteklasser. Når ponyen er opklasset til hest, er ekvipagen omfattet af regler for heste. Ansøgning sker ved skriftlig henvendelse til Dansk Ride Forbunds administration.


  • #7   10. sep 2010 I springning skal du være super god til dine afstande og du skal tænke på, at i kombinationer kan en pony have det svært på heste mål.. Vil ikke anbefalde dig at starte spring i hvert fald, med mindre din pony har en sygt stor galop..

  • #8   10. sep 2010 tak for svarene (:
    har dog det problem at min pony ikke er pony-målt, men hun er 142 cm i sit pas. (i virkeligheden er hun dog en del mindre :s)
    jeg vil kun starte showklasser og B0'er.
    og jeg er ikke så intresseret i at få hende opklasset hvis det betyder at hun ikke kan gå som pony derefter, for har planer om at finde en part til hende der måske kan starte hende som pony ...
    men jeg tror jeg ringer ind til DRF for at få opklaring på det, for det er da lidt indviklet når ponyen ikke er officelt målt af drf smiley


  • #9   10. sep 2010 fik lige læst det ordentligt igennem, forstod det nu, tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
starte pony i hesteklasser?

Annonce