{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.654 visninger | Oprettet:

I lære hos andrew mclean {{forumTopicSubject}}

Hello everybody smiley

Som nogle af jer nok har set på enten min profil eller i min sidste video er jeg lige nu på Andrew Mcleans gård i australien ( det forklarer også lidt hvorfor jeg kan skrive midt om natten, fordi tiden er omvendt hernede).


Det er SÅ fedt hernede ! Jeg har træner hingste, sindssyge hopper( og vallaker for den sags skyld), føl og rider på grandprix og tripple crown ( military) heste. Folk hernede er SÅ venlige og nice - det inkluderer også andrew smiley Vi holdt stoor fest i hans hus sammen med ham og hans kone, hans voksne børn og dem fra gården. HELT VILDT underligt at møde sit idol, man tror måske er lidt reserveret og at man kun ville se glimt af ham, men i virkeligheden er så nede på jorden, venlig og underholdende ( vi har haft nogle ret sjove samtaler smiley ). Hestene hernede kunne ikke have det bedre, og vi træner og træner og de bliver bare bedre og mere rolige dag for dag. Alle hestene står på deres egen løsdrift ( ikke mange af dem kan gå sammen med andre heste), og bliver fodret 2 gange om dagen. Stort set alle andrews egne heste gå uden sko ( også grandprixhestene) og de er så åbne overfor hvad jeg laver og hvordan jeg rider. Andrew synes peter ser fantastisk ud, jeg viste ham min farvel video, og han var helt forbavset. Han har selv lært en af sine heste at stejle, og han synes trick med hestene er sjove at lave, det holder dem motiveret. En af hans grandprix heste kan smile og stikke tungen ud, og tro det eller ej, den kan TALE ! smiley hvis man siger "speak"( tal) og peger på den, siger den sådan en høj "UUUUUHHHHHH"-lyd smiley ret griner smiley der er en anden hest der havde problemer med at bide hele tiden, den har lært at kigge væk, og en anden der har problemer med at få sadel på og være agressiv, kan se glad ud ( ørerne frem) på kommando smiley SÅ GRINER smiley

Hestene vi får ind på gården har typisk været tilredet før, hos en anden billigere person end os, så de skal lige ha en tur mere her, fordi de allerede har enorme adfærdsproblemer. Mange af dem kan knab gå ved siden af dig, eller få sadel på. Vi har lige fået en vildhest ind, der er SÅ SMUK. Dens tur gennem systemet har gjort den agressiv og frygtfuld for alting, men efter at have været her i 2 dage kan den sadles op og rides, ikke perfekt, men ingen agression længere.

Jeg lærer en masse hernede og bliver undervist HERRE GODT, jeg skal snart have undervisning af andrew og hans kone manuella. Så det bliver sjovt smiley

Jeg håber jeg kan inspirere en MASSE AF JER til at gøre det samme som jeg, i kan NEMT komme herned, i får løn hernede for det i laver, og menneskerne hernede er så venlige. Så besøg endelig Andrews hjemmeside eller køb hans bog. Hans nye bog " akademic horseriding " bør alle læse, sammen med dvd'en der hører til.

Mange hilsner fra Australien !!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I lære hos andrew mclean
  • #1   18. sep 2010 her er et lille fotoalbum ( netværkshastigheden hernede er laaaaaangsom, så jeg kan kun uploade få billeder af gangen.. smiley )

    http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=265260



  • #3   18. sep 2010 jaerh smiley

  • #4   18. sep 2010 Jeg er grøn af misundelse, hold op hvor lyder det fedt. Er også stor fan af hans tilgang og håndtering af heste.

    Af ren nysgerrighed, hvad tager han for at tilride en hest? Nu du skriver at han er lidt dyrere end de billige smiley

    Mvh. Maria L


  • #6   18. sep 2010 Wauw! Synes virkelig det er fedt du har fået realiseret det!! Og lyder jo til at være helt perfekt!

    Nu skal jeg gerne indrømme at jeg ikke har læst hans bøger (kun lige skimmet) og tænker på om du kan stå inde for hans træningsprincipper iforhold til din egen ridestil og egne holdninger? For det er ihvertfald noget jeg kan mærke bremser mig lidt når jeg overvejer hvad jeg skal fremover - jeg kan sagtens lægge bid på osv men der er jo meget andet både iforhold til ridning og groundwork som man kan have helt delte meninger om....
    Fortsat rigtig god fornøjelse!! og vi vil da se billeder af den smukke vildhest!


  • #8   18. sep 2010 jeg er slet ikke misundelig, overhovedet ikke, hm hm, næh. jo gu er jeg så.

    nyd dit ophold


  • #9   18. sep 2010 hvor er det fedt!!

    kunne vildt godt tænke mig selv at prøve det! Du siger bare til, hvis han vil have endnu en elev!! så er jeg klar!


  • #10   18. sep 2010 Tror ikke jeg er den eneste der har lyst til og be dig tie stille ! af bare misundelse . xD

    Virkelig virkelig fedt, har så stor respekt for den mand !



  • #11   18. sep 2010 Fleur..dejligt for dig at du får realiseret din drøm..det kan vi andre lære noget af.. og kan godt forstå han er imponeret af Peter og dig, det er jeg også smiley pøj pøj med dit ophold og skriv gerne noget mere...

  • #14   18. sep 2010 katrine P

    hvad mener du med at stå inde for? smiley Biddet er ikke det der skal bremse mig i at lære, for det er jo klienters heste, hvis det var en bidløshest, tog de den ind alligevel. De andre her på farmen synes danmark har lorteregler om bidløs ridning. smiley de er meget åbne omkring hvad du selv laver, men ved ikke helt hvad du mener?

    Mal C

    jeg skrev jo den der opgave med en hesteforsker, og hun satte hendes gode ven Jan ladewig til at kigge den igennem, fordi hun synes den var god. Han var glad for der var nogen der havde interesse for andet end at vinde medaljer og rosetter, så han spurgte mig hvor hen i verden jeg ville. Altså, hos hvilken "heste-mester". Alt fra akademisk ridning, til hms til heste psykologi. Så jeg valgte australien smiley du skal bare sende dem en mail og skrive du er interesseret i "working experience" smiley


  • #15   18. sep 2010 Ih jeg ved ikke helt hvordan jeg skal formulere det!! Netop som jeg skrev er det heller ikke biddet der skal bremse mig i den slags... men der er jo forskellige holdninger til ridning hvor jeg, og jeg går ud fra du har det lige sådan, ikke vil sidde med stram tøjle og have en hest der går i 'dressu-holdning' ligesom jeg fra jorden helst vil have det foregår som en leg for løst tov og ikke med pres og stress som jeg synes man ser hos bla. monty robberts... Altså: I får vel heste ind som rytteren ønsker at ride traditionel dressur på... Kan du godt få det til at hænge sammen med dine principper?
    Super fedt at de respekterer dig dernede (og bidløs ridning)


  • #16   5. jan 2011 ej altså er helt grøn af misundelse smiley
    men hvor må det være dejligt at være dernede og det lyder også til at du har det sjovt smiley
    du er bare for heldig smiley


Kommentér på:
I lære hos andrew mclean

Annonce