{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
579 visninger | Oprettet:

ung hest(islænder) {{forumTopicSubject}}

hejsa., jeg skal have en 3 års ung hest hjem til sommer, derfor vil jeg gerne vide lidt inden jeg går igang med tilridning og vænning til forskellige ting, altå jeg skal gå ture ved vejen og i forsl'kellige områder og det der, og den skal holde en pause, men hva skal jeg gøre når jeg er ude og se på en ung hest ? jeg kan jo ikke prøve at ride den? og hvordan skåner jeg den mest mugligt i dets tilridning? vil bare gerne vide så meget som mugligt, jeg vil jo ikke gøre noget galt, eller gøre hesten ondt... kram <33 :'D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ung hest(islænder)
  • #1   15. apr 2006 Husk nu at du ikke skal tilride den før den er 4-5 år, da islændere er lidt senere udviklet end andre heste.


  • #2   15. apr 2006 det ved jeg smiley og intil den er 4 år ca, bruger jeg til at vænne den til alt andet, og lære den at kende og det der smiley hehe

  • #3   15. apr 2006 Hej.. Du lader den går indtil næste forår. Der gør du den ryttervant, og lader den går sommeren over. Til næste efterår rider du den lidt ca tre gange om ugen. Til vinter lader du den få fri igen. Det forår den bliver fem kan du ride den lidt mere. God fornøjelse.

  • #4   15. apr 2006 unden at kende dig, så ville jeg forstå at få en "prof" islænderrytter til at hjælpe dig, som har styr på de forskellige gangart, til når den tid kommer.

    hvornår tilridningen går igang, er forskelligt fra isænder til islænder


  • #5   15. apr 2006 til mette H : skal den virkelig have så lange pauser ? hehe., jeg troede kun det var en mdr. eller 2.. hehe.., de heste jeg kender, har nemlig haft den pause ca.. hihi.. men hvis det er bedst for hesten så kommer den til at gå så lang tid., hehe smiley tak :;D

  • #6   15. apr 2006 Du skriver:men hva skal jeg gøre når jeg er ude og se på en ung hest ? jeg kan jo ikke prøve at ride den?

    hvis du skal ud og købe en, så vil jeg forslå at du tager en med som har forstand på islænder, som kender til afstamning,gang,sind,vilje osv.

    og køb ikke den første den bedste.


  • #7   15. apr 2006 ja, eller hva skal jeg se efter og sådan på hesten, jeg har 2 islænder erfarne "heste kyndige" med ude at se på den når tiden er der smiley hihi..

Kommentér på:
ung hest(islænder)

Annonce