{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
514 visninger | Oprettet:

Gider ikke træne {{forumTopicSubject}}

Det er som om min pony ikke rigtig gider træne eller lave noget med mig, hverken fra jorden eller fra ryggen. Han kan godt lide når vi rider tur forskellige steder, men det kan jeg ikke gøre hver eneste dag. Jeg lave både tricks med ham, forskellig jordtræning, går ture, og rider dressur, springer osv. Jeg kan ikke træne andre steder end på græs, og der vil han kun græsse, og koncentrerer sig kun om, hvornår han kan få en chance for at stikke hovedet ned i græsset og æde. Jeg er løbet helt tør for idéer til hvordan jeg kan motivere ham, så har i nogle idéer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gider ikke træne
  • #2   23. sep 2010 Har læst "I harmoni med hesten" og mange andre horsemanshipbøger, den eneste der har hjulpet er Klaus Ferdinand Hempflings bog "At danse med heste", men det hjælper ikke ret meget mere, så ved ikke om jeg måske skal læse bogen en gang til.

  • #3   23. sep 2010 Hvad med et par fridage (ved ikke om du rider hver dag)? smiley men det hjælper ofte på min hvis han får et par dage fri, så er han ofte mere samarbejdsvillig smiley

  • #5   23. sep 2010 Han har lige haft 5 dages fri, fordi jeg var ude og rejse, og det hjalp ikke så megét

  • #6   23. sep 2010 Hempfling er rigtig go', og det kan du helt klart fortsætte med.

    Hvis det er fordi han æder meget, er det nok en god idé at træne et sted, hvor han ikke har mulighed for at æde? Hvis du vil have hans opmærksomhed, så fjern det, der distraherer ham!

    Og ja, så har jeg altså også meget god erfaring med at træne med godbidder - hvis du vel og mærke clickertræner!
    Det har jeg gjort fra dag 1 med falco. Jo, i starten gik han meget efter min lomme. Og der var også en uges tid eller to, hvor han begyndte at nappe i min jakke for at få godbidder. Men som han efterhånden har lært, at han får en godbid når der kommer er click, så er han holdt op med at skubbe til min lomme og tigge om godbidder. Når hesten først fatter, at click = godbid, og at der KUN kommer godbid når der clickes - ja, så ved hesten hvornår den kan forvente noget, og når den ikke kan.

    Det har virket rigtig godt for mig, hvis han har haft svært ved at holde koncentrationen, eller hvis han skulle vænnes til nye ting. Men nu er Falco heller ikke en madhest - han er ikke besat af alt, der har med mad at gøre. Han er i højere grad en lege- og tillidshest, men en gulerod eller at æble kan som oftest lokke ham til en del smiley

    Det kræver selvfølgelig at du har tålmodighed til at gå igennem den der overgangsfase der er, fra du starter clickertræningen til de rent faktisk fatter at click = godbid. I starten vil den helt sikkert kræve godbidder heletiden, men tro mig, den vil lære det før eller senere.

    Men det er dit eget valg smiley


Kommentér på:
Gider ikke træne

Annonce