{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.181 visninger | Oprettet:

Se din hades-person på HG {{forumTopicSubject}}

Åh ja, hvad ville I gøre hvis I fandt en af jeres "hades-personer" på HG?

Jeg kom desværre forbi hende som solgte mig Meti herinde. Og jeg havde mest af alt lyst til at skrive noget til hende - bare en diskret hentydning med, "Ved ikke om du kan kende hesten på min profil, han ser jo noget mere normal ud nu!"

Jeg er så sur på hende, og ind i mellem fortryder jeg at jeg ikke kørte retssag imod hende - mest af alt for at have rettens ord for at hun snød mig og har ødelagt stakkels Meti.
- Så havde jeg dælme også offentligt gjort hendes navn overalt!! Sådan en møgtøs rent ud sagt.

I maj måned '05 står en pige, X, med sin ældre springhest som er ved at være 'done'. Han har støvallergi og spat, og hun vil så have ham slagtet. Men hendes veninde, Y, siger at det da er synd og tilbyder at købe ham for slagteprisen mod at han bare skal gå til hygge for Y's føl, ikke rides og skal blive der altid.
- Desværre kun en mundtlig aftale, intet skriftligt.

Y ved udemærket godt at hesten har støvallergi og spat.

I juni måned står hesten til salg på HNs markedsplads, hvor der står den ikke må bruges til konkurrencehest.
- Han står til 7000kr, og jeg skriver og spørger hvilke fejl han har siden han ikke kan være konkurrencehest mere og jeg får så oplyst at han har spat og derfor skal gå med sko - fair nok.

Sidst i juni / først i juli, tager jeg så ned og kigger på ham og forelsker mig dybt i hesten! Han var noget afpillet, gik ikke med sko, men Y sagde blot at hun var kommet for sent i gang med at fodre ham og selvf. var gået i gang med foder der.

Da jeg kommer hjem, ringer min mor så til Y og vil diskutere prisen, vi byder 5000kr på ham.
- Det kan hun ikke acceptere, så taber hun penge på ham siger hun.
Der ved jeg selvf. intet om at hun har givet 2000kr for ham!

I august siger jeg at det er mine penge, mit valg - jeg køber hesten til 7000kr, betaler 1000kr for at få hesten herop.

Hesten er fuldkommen udmagret, du kan tælle ribbene på lang afstand! Han er snottet, pelsen tør og mat, hovene flosset og revnet og han var SÅ ømtået!

Vi troede først han var forkølet af den lange tur fra LollandFalster og til Jylland, og vi behandlede ham for dette og da de skulle have ormekur m.v. stod han og de andre på stald de 3 første dage af hans tid her og han var virkelig syg - hostede og snottede i lange stimer, blev kørt langsomt op i foder.

Noget tid senere modtager jeg en mail fra en forundret tidl. ejer, X's lillesøster, som ikke kan forstå hvordan deres hest pludselig er endt hos mig i Jylland.
- Der får jeg så også lige af vide om jeg er klar over han har støvallergi.

Den mulighed var vi ved at overveje, og hesten står altså bare med "galopperende" allergi og får så en større behandling for dette, de kommer ud på døgnfold og han hoster og harker og han er absolut uridelig i en lang periode.

Vi tager så kontakt til sælger, Y, og spørger om hun er bekendt med dette - ih nej det er hun ikke.
Vi spørger om hun er bekendt med at hun har givet 2000kr for hesten, dvs snydt mig for 5000kr, og ikke måtte sælge den videre?
- Nej det var heller ikke rigtigt!

Jeg har det skriftligt fra X at hun har solgt Meti til Y for 2000kr, inkl 2 dækkener og mod at Y ikke måtte vidresælge ham.

Vi giver så Y muligheden for at hun kan give os nogle penge retur eller hun kan få hesten retur - inkl et styks monsterregning. Hun bliver vildt sur og fornærmet og mener ikke vi kan tillade os noget som helst.

Da jeg nægtede at sende min hest tilbage til hende, valgte vi ikke at føre retssag. Også fordi jeg har set hvor hun bor, hun må have en gæld der sparker røv. Og hun var ved at starte rideudstyrs forretning.
- Men jeg fortryder, hun kunne have fået hesten retur inkl. en regning på 20.000kr+ !!!

Nu står jeg så med en hest jeg fik i August, som jeg har ofret SÅ mange penge på - både i dyrlæge, smed, foder, alt! Nu står han og er bare færdig.
- Selvfølgelig har han altid haft sit spat og allergi, men tidligere blev alt dette jo behandlet korrekt så det aldrig blev så slemt med hans allergi.

Nu står jeg med en hest som skal slagtes, 100% for hans skyld, han kan ikke mere og er ikke fair for ham.

Og så ser man hende herinde, og jeg ser bare rødt! Jeg har lyst til at fortælle hende hvad jeg virkelig synes om sådan en... MØGTØS - undskyld mit sprog.

Jeg nævner ingen navne, steder eller andet - for det ved jeg man ikke må. Men for pokker hvor blir man arrig.

Jeg håber hun læser dette og kan genkende sig selv, og at hun SKAMMER sig over sin opførsel og behandling af stakkels Meti.

Det er ihvert fald ikke hendes fortjeneste at han har haft nogle gode sidste måneder.
- Jeg har ofret ca. 2000kr pr måned på ham blot i foder. Dertil kommer alt det andet jo!

Og nu kan han bare ikke mere. Han har haft nogle gode sidste par måneder her, og det var det rigtige for ham - jeg elsker den store lokumsmule mere end noget andet. Selvom han er utrolig speciel at ride m.v.

Men hende? Ja hende vil jeg forevig og altid se rødt ved!!

Hvordan ville I reagere?

Og undskyld det lange indlæg, trængte lige til at komme ud med lidt vrede!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Se din hades-person på HG
  • #1   17. apr 2006 Hej Julie... mega ked av det der har hendt dig... grrr det var måske Y der skulle blevet slagtet?!?... nu var jeg styg.. jaja... mit msn virker ikke:( virker dit?
    Håber Y læser!!!
    Jeg sidder lige og træner og det er meeeega kedeligt! (internt)
    Tiril R


  • #2   17. apr 2006 MSN virker fint her smiley Jeg er helt bagud med træningen - laver dansk smiley

    Men ja, er enig med dig om din holdning til Y smiley
    - Jeg håber virkelig hun læser det og får en grim smag i munden.

    At et voksen menneske vil opføre sig sådan, for penge. Og snyde mig for mine mange sparepenge! smiley
    - Jeg elsker min hest meget, men har også ofret meget på ham.


  • #3   17. apr 2006 årh - kan VIRKELIG forstå dig !
    stakkels hest !! smiley
    som tiril siger - det burdte sgu være "y" der skulle slagtes ! ;D


  • #4   17. apr 2006 jeg havde ført retssag og fået mine penge tilbage.... min veninde står med samme problem som dig og hun har en sag kørende nu men hun vil selvfølgeligt heller ikke ha hesten kommer tilbage men den tidligere ejer skal betale dyrlæge regningerne osv...

  • #5   17. apr 2006 hehe..d et tog lige lidt tid at læse!! ...heh.. smiley

    ej.. det er da for meget!!! - du ska ikke undskylde dit sprog for hun er en MØGTØS!!! - hvor gammel er hun ? - vil du sige det=?? ...

    årh!! - det er godt du købte den syns jeg.. godt nok har du brugt mange penge.. men hva gør man ikke for en sød lille hyp ? smiley
    flot klaret!!!


  • #6   17. apr 2006 Er desværre for sent nu at køre retssag, eftersom jeg fik ham i august '05.
    - Men ville ønske jeg havde gjort det, mest af alt for at kunne sige "DET VAR HENDE XXX XXX!"

    Sofie; Hun er vist midt i 20'erne. Har selv hest osv. - og man tænker bare "At hun vil være sig selv bekendt".

    Det er svært ikke at koge over og fortælle hende hvor dum hun er! Jeg kan endda se min hest på et billede af en af hendes!
    - Og ja han er 100% en dejlig hest. Men ret egoistisk sagt, er ikke fedt at skulle aflive sin "nye" hest så kort tid efter jeg har købt ham.

    Jeg er først nu ved at lære at ride ham, for hun glemte vist også lige at nævne at han godt kan blive ret... varm! 8) Tro pokker hesten var ekstremt rolig da jeg prøvede ham, han var jo udmagret.
    - Hverken græs, halm, hø eller noget på folden han gik på alene.

    Han er 110% en dejlig dreng og han er MIN dreng. Jeg vil ikke bytte ham for noget, men er hårdt at vide at pga. hende har jeg faktisk gæld nu og jeg må aflive min hest - fordi hun snød mig.


  • #7   17. apr 2006 DEN SO !!! :S undskyld men-

    er den herinde? altså hesten..


  • #8   17. apr 2006 åååeh, lyder frygteligt.
    :(, men godt han fik en god tid hos dig,. Det er altid godt at lave en lykkelig ende på hesten. ;D
    men, føler med dig.

    , smiley


  • #9   17. apr 2006 Katt; Ja han er herinde - min profil, Alme'ti Z... Ville ønske jeg havde nogle billeder af ham fra da jeg fik ham, men har kun et enkel mulebilled og et af ham forfra.



  • #10   17. apr 2006 !!! :*( Hun ER en MØGTØS (så du skal ikk undskylde dit sporg.)
    det gør mig så vred og ked at folk kanopføre sig såda, både overfor dyr og mennesker...

    Godt du købte ham, så han ku føle omsorg de sidste måneder i han liv..... Sys det er stort og rigtig flot gjort af dig... - sådan skulle alle være = )


  • #11   17. apr 2006 man har da to år til at klage i så det er vel ikke for sent...

  • #12   17. apr 2006 Kommer det ik and på den aftale køber og sælger har lavet.. ? eller ? : )

    jeg underskrev en kontrakt da jeg købte wariant... smiley


  • #13   17. apr 2006 Ved ikke om det er for sent.
    - Men nu skal hesten slagtes indenfor en uge smiley Så tror jeg ikke man kan.

    Og Katja, jo har dels noget med kontrakten at gøre - jeg har heldigvis kontrakt hvorpå der står at hesten har spat i højre bagben og derved behov for sko.
    - Intet om allergi.

    Dernæst fik hun et anbefalet brev dengang vi så opdagede allergien, og vi har også hendes "svar" på det, så man kan se vi forsøgte at gøre noget da vi opdagede det.

    Men jeg er så sur og træt af det hele smiley Han har fortjent det bedste, og han havde ikke fortjent at være hos sådan en idiot!!


  • #14   17. apr 2006 den normale købelov siger at man har to år...
    jeg køber og sælger os altid mine heste på en kontrakt...


  • #15   17. apr 2006 Tiril - Ja , Y skulle sgu have været igennem den her tur i stedet for hesten. Jeg fatter ikke hvordan folk kan gøre noget så frygteligt . Jeg tænker rigtig meget på den stakkels hest , men hvor var det ærgeligt at X ikke havde fået det på skrift så det kunne retsforføres eller hvad det hedder. Hader simpelthen mennesker der er sådan. Hvad tænker de på ? Mht. det lange indlæg , kan jeg godt forstå dig ! Ville sgu også gerne ud med min vrede hvis noget lignende var hændt mig !

    Stakkels dig ! Og frem for alt . STAKKELS Meti !! smiley . Frygteligt !


  • #16   17. apr 2006 Ej okay, nu må jeg ikke overdrive - folden var ikke komplet jord, der var noget græs - men dælme ikke meget!

  • #17   17. apr 2006 den ser da godt ud nu heldigvis.... møgtøs... hun ku sku da godt lige ha tænkt på hesten.... at hun sælger den til dig til overpris er én ting... det er hun i sin gode ret til... bortset fra at hun har brudt kontrakten mellem hende og tidligere ejer.. kan du ikke kontakte x og så kan det være i fælles kan finde ud af noget med en retssag??(hun kan jo hjælpe når hun har en kontrakt på at den ikke måtte sælges videre...)

  • #18   17. apr 2006 X har netop ikke en kontrakt på at den ikke måtte vidresælges m.v.
    - Men i min kontrakt er der ikke oplyst noget om støvallergi, som tidl. ejer har skrevet under på den har.

    Og jo, hun er for så vidt i sin gode ret til at sælge den til overpris til mig - men ikke til at tilbageholde informationer.

    Hele den sag er bare så træls og æv smiley


  • #19   17. apr 2006 puha, det er noget svineri sådan noget! Det skulle forbydes, føj !

    Jeg har virkelig ondt af dig og din hest, og, som mange andre har sagt, så håber jeg også, Y ser det herinde. Sådan noget gør også, at man bliver bange for at sælge sin hest, for som du lige har fortalt, er det ikke sikkert, aftalen vedligeholdes. Det gør mig sur sådan noget.


  • #20   17. apr 2006 Grrr, tror ikke at jeg ville have kunnet styre mig. Det lyder jo helt ufattelig urimeligt! Synes det er flot du har kæmpet sådan for den stakkels hest! Sådanne folk som Y burde ikke eksisterer - efter min mening.

  • #21   17. apr 2006 Sikke en grusom historie .
    Hvor er det synd for dig og din hest smiley


  • #23   17. apr 2006 Ej hvor forfædeligt.... sådan noget kan jeg bare heller ikke klare... smiley jeg tror faktisk godt du stadig kan køre en retsag... det er da noget med at man har lovkrav om at levere hesten tilbage inden for et år... kan godt forstå du ikke vil levere ham tilbage... smiley men syntes du alligevel skal prøve at køre en retsag imod hende.. for det her er ikke fair overfor nogen... smiley

  • #24   17. apr 2006 Jeg hverken kan eller vil levere en død hest tilbage smiley
    - Og hestens navn er nu ikke hemmeligt, det er min Alme'ti Z.

    Hendes navn og heste vil jeg ikke sige "højt" hvem er.
    - Og nej, nu kiggede jeg ikke meget på hendes heste, men de så okay ud som sådan.
    Hoppen stod inde i stalden alene, så så den ikke.
    Den skulle til kåring, så man går ud fra hun behandler den lidt pænt.

    Men det er så uretfærdigt, jeg er så skidesur på hende. Hvordan kan man tillade sig at snyde en 17 årig for alle hendes sparepenge, og sælge en syg hest?
    - Og hun vil kalde sig "Avler" ?

    Hendes ene hest har hun oprettet som en bestemt race, så vidt jeg ved var den 2-3 racer. Akja!

    Men, det er det bedste for Meti nu at skulle aflives, men kæft det er hårdt smiley Har kæmpet som besat for ham! Han er min store dreng!

    Jeg håber hun har rigtig dårlig samvittighed.
    - Og ærlig talt, jeg vil hellere bannes herfra og have fået lov til at fortælle hende hvor dum en tøs hun er end intet at have sagt.
    Men jeg vil ikke synke ned på noget dumt niveau.

    Og tak til alle de søde beskeder jeg har fået smiley Det varmer at jeg ikke er helt dum ved at synes hun er en dum møgtøs!


  • #25   26. jul 2006 Men pudsigt nok hører man jo kun din side af sagen. Og en sag har som bekendt 3 sider: Din, sælgerens og sandheden...

    Jeg er temmelig sikker på jeg ved hvem sælgeren er (læs: Ret overbevist) og jeg har absolut aldrig oplevet nogle af hendes heste misrøgtet eller andet. Så det skulle undre mig meget at hun sku være så hård over for kun en...

    Og den hest der skulle være flere racer? Gæt igen. Kender både dens mor og far...


Kommentér på:
Se din hades-person på HG

Annonce