{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.092 visninger | Oprettet:

over at købe {{forumTopicSubject}}

En dejlig hoppe jeg ride på.
Hun er opstaldet, men hendes ejer har ikke været ude ved hende i 2 år. Han har heller ikke betalt stald leje i de 2 år.
Opstaldningsstedet har forsøgt at komme i kontakt med ham længe både via mail, tlf og breve.
Nu har de snart fået nok.
Derfor har de spurgt mig om jeg ville købe den dejlig hoppe. Som jeg gerne vil, men er bange for at han kommer og henter hopppe efter jeg har købt.
Hvad kan jeg gøre hvis han henter efter jeg har købt.
Eller kan jeg overhoved købr hende??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  over at købe
  • #2   13. okt 2010 Du må ikke købe udenom ejeren smiley

  • #3   13. okt 2010 Mener der er en lov der gør det muligt at sælge en hest hvis ejer ikke kan betale opstaldningen?

    prøv at ringe og snakke med en advokat


  • #4   13. okt 2010 man kan da ikke købe uden ejeren er med...

  • #5   13. okt 2010 Opstalder skal tage kontakt med advokat og politiet og finde ud af reglerne, men det burde være muligt at de får hesten tilkendt og derefter kan du købe hesten. Men opstalder skal lige får tingene i orden først.

  • #6   13. okt 2010 Vis opstaldningsstedet har en kontrakt med ejer af hesten, så har de lov til at sælge den til hvad ejer skylder. Men ejer skal så have en frist til at betale de penge han skylder + mulighed for at flytte hesten.

  • #7   13. okt 2010 Vil klart mene du ikke kan købe den, da det jo stadig er hans... jeg vil nok snakke med det lokale politi, og høre om de kan gøre noget, så trådene kan blive redt ud... men det er ikke sikkert du kan købe den af den grund, så skal sælger gå med til det, ved mindre en dommer dømmer at efter at have passet og betalt den så læge at man har vundet hævt (staves?)... men det skal der nogle kyndige til at vudere smiley

  • #8   13. okt 2010 Du kan ikke købe hesten, uden om ejer.
    Opstaldningsstedet kan kontakte en advokat, som så kan indkræve pengene, men de kan ikke sælge hesten, blot fordi de ikke kan få kontakt med ejer.


  • #9   13. okt 2010 JO du kan GODT købe hoppen.

    opstaldning stædet kan hvis de har en kontarkt med manden og bevise at han ikke har betalt, tage heste og sælge den for det beløb der skyldes for hesten.


  • #10   13. okt 2010 Hvis den kommer i Retten, så holder den sgu ikke smiley
    Du må aldrig sælge noget på en anden vegne, med mindre at du har taget udlæg i dette.
    Dette kan du først, når sagen har været i fogedretten, som en inkassosag.


  • #11   13. okt 2010 hvis opstaldststædet har en kontrakt hvorpå der står at de har ret til at eje hesten hvis ikke der er ejeren af hesten har betalt for opstaldningen i et vist antal måneder (:
    (dette har langt de fleste opstaldnings stæder en regl om, netop for at undgå dette)
    Men er desse måneder overskredet er det dem som har opstaldnings stædet der ejer hesten og de kan self godt sælge hestentil dig.
    Inden alt dette skal ejer dog have fået op til flerer advarelser og være bevidst om konsekventsen (:

    - men ring til en advokat og få at vide hvor i står i jeres situation


  • #12   13. okt 2010 Det kommer helt an på hvad opstaldnings kontrakten siger..

    Der er rigtig mange der har i deres kontrakter at hvis opstalder ikke betaler, så ejes hesten af opstaldningsstedet..


  • #13   13. okt 2010 Jeg har aldrig set det stå i en opstaldningskontrakt.
    Man skal virkelig passe på med hvad man gør, for lige pludselig tager det bare en i røven, hvis man ikke passer på


  • #14   13. okt 2010 Jeg har også hørt det med at vist en opstalder "forlader" en hest, så skal de først have advarsel om at de skylder penger så kan hesten godt sælges vist de ikke betaler, men kontakt en advokat og find ud af hvordan det hele nu er. Vist ikke står du i risiko for at tabe penge og hesten.

  • #15   13. okt 2010 hmm det har stået på alle de kontrakter jeg har underskrevet. desuden siger de nye regler at det skal være sådan (:

  • #16   13. okt 2010 Se dette: (link fjernet)

  • #17   13. okt 2010 Christina Lodberg *: Det er nu rigtigt nok, en klub/opstaldningssted kan godt tage udlæg i en hest el. en trailer for den sags skyld. Ejer skal dog have en advarelse og frist til at betale de skyldte penge.

  • #18   13. okt 2010 Hvilke nye regler?

  • #19   13. okt 2010 Kan også huske jeg engang læste det der med at opstlanings stedet gerne må sælge hesten hvis man ikke betaler staldleje og sælge hesten for skyldne beløb..
    Kan nemlig huske jeg tænkte : Ej kan man godt det? smiley


  • #21   13. okt 2010 Der er faktisk flere rigtig gode indlæg på heste-info om netop det. Jeg ville henvise dine opstaldere til den side, og så gøre dem opmærksomme på at du gerne vil indgive et bud på hesten hvis det kommer dertil. Du skal ikke have noget i klemme på den sag

  • #22   13. okt 2010 Suzy Jensen .
    Du skal vist også selv læse lidt på tingene, inden du skriver.
    Det er ligesom med ejendomme, hvis folk ikke betaler deres terminer, så kan banken jo ikke bare sælge ejendommen.
    Først skal de prøve at indkræve pengene, hvis de ikke kan gøre det selv, må det via rettens vej.


  • #23   13. okt 2010 Christina Lodberg * - Jeg har set masser af dem, og jeg har ikke haft nogle problemer med nogen opstaldningssteder..

  • #25   13. okt 2010 Det er også muligt, at folk er begyndt at skrive sådan noget ligende i opstaldningskontrakter, jeg har bare aldrig set det, men synes heller ikke at det lyder til at kunne være helt rigtigt.

    Hvis jeg har en hest til 50000 kr måske mere, men af private grunde ikke kan betale min boksleje, så kan folk da ikke bare sælge den for 4000 kr fordi det måske er det der skyldes i boksleje.


  • #26   13. okt 2010 Christina Lodberg * - Jeg kan ikke se hvad prisen på hesten har med bokslejen at gøre..

    Om den så kostede dig 500 kr, så skal man stadig betale bokslejen, og rigtig mange steder er de begyndt at skrive at det er deres hest når man ikke betaler..

    Jeg er ret sikker på de ikke bare sælger den videre fordi man ikke lige har betalt den ene måned, men vi snakker om flere måneder der ikke er betalt, og man ikke har aftalt noget med dem


  • #27   13. okt 2010 Derfor er det da stadig ikke rimeligt, hvis jeg har proppet 50000 kr i en hest og den så kun bliver solgt for 5000 kr, fordi det er det der skyldes.

    Sagen skal rettens vej, ligesom alle andre ubetalte regninger


  • #28   13. okt 2010 Det er heller ikke rimeligt at man ikke betaler for opstaldning af sin hest, men ligger det i hænderne på andre..

    Du får jo ikke pengene alligevel, og hvis man ikke har råd til at betale i flere måneder eller til at lave en aftale med opstaldningsstedet, så har man jo heller ikke råd til hest..


  • #29   13. okt 2010 Undskyld, men hvad tror I folk gør, når deres hus ryger på tvangsauktion eller folk bliver udsat af deres lejemål, fordi de ikke betaler deres husleje.
    Dette er jo præcis det samme, men her er der sgu ingen som bare kan sælge noget, fordi folk ikke lige betaler.

    Nu arbejder jeg jo på et advokatkontor, hvor vi netop sidder med både hestesagen, tvangsauktioner og udsættelsessager.
    Disse sager er alle sammen ens, og man kan tage udlæg i ting, men ikke bare sælge folk ejendele.


  • #30   13. okt 2010 Christina Lodberg * - Når et hus ryger på tvangsaktion, bliver det jo netop også solgt, det er ikke "husejeren" der får pengene, men banken..

    Så jeg kan ikke lige se hvorofr du syntes tvangsaktion er okay, men at de sælger hesten efter flere måneder ikke er okay, når det er præsis det samme


  • #31   13. okt 2010 Huset bliver solgt på en tvangsauktion, begæret af banken, hvor der er lånt penge til at købe huset.
    De penge huset så bliver solgt for på tvangsauktion går til det beløb der skyldes for huset til banken, samt til de panthavere som også har pant i huset, fordi folk tager lånt i deres huse.

    Almindelige inkassosager handler om at folk ikke betaler deres penge og derfor kommer de i fogedretten, hvor kreditor så kan vælge at tage udlæg i ting som debitor ejer.
    Kreditor får så først sine penge, hvis den genstand der er taget udlæg i bliver solgt.
    Opstaldningsleje som ikke er betalt, skal også køres som en almindelig inkassosag.


  • #32   13. okt 2010 Christina Lodberg * - Hvis de som jeg skrev før har skrevet under på at hesten tilhører ejeren af stedet når der ikke betales, er ejeren af stedet banken.. Derfor er det akkurat det samme..

    Og det er de færreste private steder der bruger inkasso


  • #33   13. okt 2010 Men derfor skal det stadig Rettens vej.
    Folk må ikke bare privat sælge hesten videre, så skal det ske igennem Retten - præcis som tvangsauktioner.

    Jo, der er nu ret mange private, som bruger inkasso smiley


  • #34   13. okt 2010 Christina Lodberg * - Nej de må ikke "bare" sælge hesten, men i kontrakten står der netop at opstaldningsstedet ejer hesten hvis der ikke er betalt..

    Hvis man ikke vil gå med til det må man jo finde et andet sted at opstalde..

    Hvis der ingen kontrakt er, eller der ikke står noget om det i kontrakten må de selvfølgelig ikke sælge den videre..


  • #35   13. okt 2010 Jeg mener stadig ikke at dette lyder lovligt og kan heller ikke finde noget som helst om det på nettet.

  • #36   13. okt 2010 Det er fuldt ud lovligt, i og med personen skriver under på det, kontrakten kan derfor bruges som købsbevis, hvis man samtidigt kan bevise der ikke er blevet betalt..

    Men hvis man alligevel ikke har flyttet hesten, eller i det mindste har lavet en aftale med ejeren af opstaldningsstedet, så er det vel minimalt hvad hesten betyder for en


  • #37   13. okt 2010 Tja, men hvordan vil du lave ejerskifte på en hest, uden at have ejers underskrift ?

Kommentér på:
over at købe

Annonce