{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

Fold-tid... {{forumTopicSubject}}

Ja nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge alle jer her inde...

Jeg har min hest opstaldet på en rideskole og er rigtig glad for at være der.

Min hest har desværre fået noget hoste og er nu på pencilin. Dyrlægen har anbefalet mig at lade hesten gå ude så meget som muligt og ikke ride i hallen hvor det støver osv..

I går gik han så ude til omkring halv 6. Men alle de andre hade taget deres heste ind allerede kl 14 fordi de regnede..

Altså efter min mening tager hesten på ingen måde skade af at gå ude i regnvejr. Det skla lige siges at alle hestene går med dækken så de blev ikke engang våde..

Er det mig der er helt gal på den siden jeg ikke vil have min hest skal stå inde fra kl 2 om eftermidagen til kl 10 næste morgen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fold-tid...
  • #1   19. okt 2010 nej overhovedet ikke, de er jo skabt til det smiley
    min part går ude fra tidlig morgen til omkring kl 6 smiley


  • #3   19. okt 2010 I min verden er heste ude-dyr. De dør hverken af lidt regn, blæst eller sne.

    Nu har jeg dem hjemme (heldigvis) og her er de ude fra ca. 7 til 19 eller 20.


  • #4   19. okt 2010 Nej min hest kommer først ind kl 17 og det regner eller ej, har endnu ikke hørtnogen heste der er døde af lidt regn smiley og vil bestemt ikke have min allerede kom ind kl 14

  • #5   19. okt 2010 nej for søren da de skal da være ude så meget som muligt det er jo kun 4 timer ude smiley

  • #6   19. okt 2010 Hvis det regner tager jeg også min hest ind før end jeg ville havde gjort hvis det ikke gjorder, af den simple oversag han ellers begynder at styrte rundt ved ledet fordi han vil ind.
    Men han kommer ikke allerede ind kl. 14 smiley


  • #7   19. okt 2010 altså de dør ikke af en smule regn.. min har gået i løsdrift i 5år, og hvergang jeg kom derud og som det stod ned i stænger stod de jo nærmest ude, og de gik uden dækken. har aldrig haft nogle som helst problemer med min hest er blevet syg eller noget, han var ude i al slags vejr. nu han så flyytet i boks, men der gå han os ude 10-12timer om dagen, og igår lukkede jeg da ham os på fold efter jeg havde redet, og han ville hellere end gerne være ude smiley

  • #8   19. okt 2010 Addy er ude fra 6 morgen til 19 ca.

    De tager da ikke skade af lidt vand.. Og hvis de oven i købet har dækken på alle sammen, så ser jeg slet ingen grund til at tage dem ind...


  • #9   19. okt 2010 Vil sige det er lige lidt nok fold timer, hvis det altid forgår sådan. Nu har jeg en gammel pony som er meget kuldskær, og hun blir syg hvis hun er for længe ude i regn vejr, (hvor det virkelig regner) så hvis det regner meget, så venter jeg med at lukke vores heste ud, men jeg ser helst vores heste mindst 6 timer pr dag, men gerne mere. Men kunne du evt ikke snakke med en af de andre piger om de vil lade deres hest eller pony gå ude sammen med din , uanset vejr ?

  • #10   19. okt 2010 mine er ud fra kl. 07.00 - 19.30 eller senere hver eneste dag uanset vejret...dog de dage vi er på rideskolen kommer de ind om eftermiddagen da vores føl jo ikke skal stå selv i boksen når mor tager på rideskolen og jeg tør ikke lade den gå på folden da vi bor ret tæt på motorvejen så derfor kommer resten af flokken også ind de dage ;o)

  • #11   19. okt 2010 Vores kommer ind omkring 14-15 tiden, men ofte lukker mig og min veninde vores ud i nogle timer mere og lukker dem ind om aftenen for at få så meget tid ude.. Hvis det regner skader det ikke, men hvis det var meget voldsomt ville jeg ikke lade den stå ude (:
    Men det kan du sagtens, hør ad om der ikke er en anden der vil lade den gå ude sammen med din da de helst vil gå sammen..


  • #13   19. okt 2010 Tit går han ude sammen med en af elevponyerne når der ikke er undervisning så det er ikke så stort et problem..

    Syntes bare ikke der er nogen grund til at lade hesten stå inde i så mange timer. Selvom det regner lidt så fryser den jo ikke.. Og da slet ikke nå den har dækken på.


  • #14   19. okt 2010 nej og så længe den har noget at beskæftige sig med som fx hø..

  • #15   19. okt 2010 Der er en del græs på folden... Der er jo ikke rigtig nogen nærringsværdi i det, men han får da tiden til at gå med at æde det.

  • #16   19. okt 2010 min fjordhest står ude til kl 19

  • #17   19. okt 2010 Jeg synes ikke du er pjattet..
    Dog bliver vores taget ind tidligere hvis det står ned i stænger, og + det er rarest for dem der kommer og rider, at deres heste ikke er pjask våde, så den der kommer først tager dem ind om eftermiddagen smiley ...
    Men de kommer så os ud 5.30 cirka og hvis vejret er godt kommer de ind ved 16.00 - 17.00 smiley


  • #19   19. okt 2010 min går ude fra 8 - 12 hvor den kommer ind og får frokost hun gider ikke være ude ; ))

  • #20   19. okt 2010 Mine går også så meget ude som muligt.. de tager ikke skade af regn.. og har godt af at få noget luft.. smiley

  • #21   19. okt 2010 Jeg ser helst min hest er ude så længe som mulig. det selfølgelig træls nogle dage, at han er våd når ham kommer ind, men så må han tørre lidt inden jeg rider.
    Tager jeg ham ind og rider midt på dagen, kommer han også ud igen..
    Han er på rideskole, hvor undervisningen starter allerede kl 14.30 mandag, så der står de og kigger i boksen allerede fra kl 14 smiley det så også den eneste dag i ugen hvor jeg ved de kommer tidligt ind..

    Men heste er jo skabt til at være ude, og så længe de har noget at gumle i, skulle der jo ikke være nogen problem.


  • #22   19. okt 2010 Min går i løsdrift :-))

Kommentér på:
Fold-tid...

Annonce