{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bukkehov
  • #1   26. okt 2010 ???? hvad det har jeg aldrig hørt om, følger lige med ;o)

  • #2   26. okt 2010 Jeg tror du har set på et føl/plag her inde smiley
    Så den nemlig også og den har bukke hov smiley
    hehe


  • #4   26. okt 2010 Hoven bliver mærkelig deform, min har haft det som føl, og det har resulteret i et snoet hovben, han blev halt en overgang, fordi spidsen af hovbenet trykkede på sålen, så det lavede en blødning. Dyrlægen sagde så at jeg skulle få ringsko på ham, med såler og så skulle smeden sænke ham i dragten på det forben. Og så måtte jeg så tage den stille og roligt og prøve at ride ham, for han kunne ikke garantere at han blev ridehest igen. Det er nu 2 år siden og han har ikke været halt siden og vi rider stadig military smiley

  • #6   26. okt 2010 man skal tage bukkehov alvorligt... hesten kan i værste tilfælde risikere, at skulle aflives pga det... jeg har haft både dyrlæge og smed på mit føl bla. pga. bukkehov...

  • #7   27. okt 2010 kan de udvikle det???

  • #8   27. okt 2010 Min gamle hest Filippa havde bukkehov på det ene forben. Det betød i det store hele ingenting så længe hun blev passet ordentlig med smed hver 5.-6. uge.
    Det kommer selvfølgelig an på i hvilken grad hesten har bukkehov. Det er en sene der er for kort, så hoven bliver mere stejl. Så det har selvfølgelig lidt betydning, og man skal være opmærksom på det.

    Hun blev redet normalt og red stævner på hende, men så snart hun blev bare lidt langtået, blev hun urent gående, hvilket jo betød at jeg rigtig tit blev sat i stå med ridningen. Og det blev med tiden oftere og oftere hun stod halt. For med det samme hun kom op på det niveau hvor hun var sjov at ride på, så blev hun halt. Hun kunne ikke rigtig holde til det.

    Så er det en konkurrencehest man er ude efter, eller ridehest. Så skal man nok ikke vælge en hest med bukkehov.


  • #9   27. okt 2010 Tak for jeres svar

  • #10   29. okt 2010 Hejsa.

    Freja, Ja de kan sagtens udvikle det. Det kan komme af flere ting - også simple ting som en byld eller for blødt underlag.
    En begyndende bukkehov kan opstå på 24 timer, men det tager 3-5 måneder at udvikle det, man kalder en bukkehov. En "begyndende bukkehov" kalder man en senestyltefod. Når dragten er på linje med/vandret med hvor hoven begynder, er det en bukkehov. - Se Foto Janis album og læg mærke til forskellen på de to hove.
    En dygtig smed kan rette en senestyltefod op igen, men er der først opstået bukkehov, kan det kræve en operation, for at hesten kan bruges optimalt.
    Tendens til bukkehov kan også være arveligt! Jeg vil derfor ikke anbefale at købe en hest med bukkehov til hverken avl eller ridning.

    Mvh. Mia



  • #11   22. okt 2013 Jeg har kigget på et plag der har lidt bukkehov på det højre forben.
    Jeg har ikke oplevet det før, så ved ikke så meget om det.
    Hoppen er et år og aner ikke hvad den får af foder, men det ville være et forsøg at give den det korrekte foder til dem med bukkehov.
    Tror I at det ville kunne rettes op når den ikke er ældre?


Kommentér på:
Bukkehov

Annonce