{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.211 visninger | Oprettet:

marquis
marquis
Tilmeldt:
3. nov 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Opstaldning østjylland?? {{forumTopicSubject}}

Har forgæves forsøgt at finde et sted til min dressurhest i østjylland/Århus området.

De fleste steder, synes jeg, har for dårlige vilkår for hestens trivsel. Jeg sætter stor pris på, at staldmiljøet er godt med store lyse bokse, gerne med vindue ud i det fri. Endvidere er det for mig meget vigtigt at bundforhold på baner/hal er i orden, så man derved undgår skader. Det samme med foldmuligheder osv.

Findes der et sted i østjylland, som ikke er "alm kendt", hvor følgende kan opfyldes? Jeg kender til alle rideskoler omkring Århus - plus de fleste steder som allerede har hjemmeside på nettet.

Jeg søger følgende:
- Min 20x40 ridehal med gode bundforhold
- 20x60 udendørs bane
- Folde med mulighed for at hesten kan gå alene.
- Foldtid min 3 timer dagligt.
- ud/ind lukning mod betaling - meget gerne alle ugens dage
- Lys stald med godt indeklima og store bokse. Meget gerne med vindue ud.
- mulighed for min 8 kg hø dagligt. Eller at jeg selv medbringer dette, og personalet giver det fremstillede hø.
- foder uden havre, eller mulighed for selv at medbringe.

Vil være et plus hvis der på stedet ligeledes er mulighed for at ride i skov/natur.

Pris efter forhold/faciliteter/forplejning, dog max ca 3000 incl ud/ind luk, foder og udmugnig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstaldning østjylland??
  • #1   3. nov 2010 Hvis du kunne bruge Horsens - er der 3 pladser ledige hvor min hest står smiley

  • #2   3. nov 2010 Se www.skri.dk

  • #3   3. nov 2010 Jeg ved ikke om du har kigget på det, men synes at Aarslev gården passer ret godt på dine krav..

  • #4   3. nov 2010 Har du kigget på Rosenholm?
    Vi har fået nye, store lyse bokse (3x3,75m) med vinduer til de største heste.
    Har alt hvad du ellers søger.
    Omegnens bedste foldmuligheder, ind + udluk, fodring 3x daglig. Solarie, vandspiltov mv. haves, samt 20x60 + 20x40 m udebane og 20x60m ridehal, vi fik til vores distriktsstævne max karakter for vores bund.
    Wrap kan tilkøbes, mulighed for egen opbevaring af hø.
    Halm og foder er inkl prisen, dog indeholde foderet korn, men eget kan medbringes.

    Prisen for en stor hest pr måned (inkl facilitetskort, foder, halm, ind + udluk og fodringer) er 1800,- for en stor boks og 1750 ,- for en boks til en lille hest.

    Kontakt Marianne Rasmussen på 22 44 14 25
    www.rideskolen.com



  • marquis
    marquis Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #5   3. nov 2010 A&A: hvor i Horsens har du opstaldet?

    Skårupgård har jeg fravalgt pga. de mørke stalde, og den MEGET korte foldtid hvis hesten går alene, desværre.

    SKRI: har for meget elevhold, som derved optager hallen. Desværre.

    Årslevgården passer desværre heller ikke lige på det jeg søger.

    Har I fået ny bund på Rosenholm? De gange jeg har set den, har den desværre meget MEGET ujævn og præget af at stedet har en del elevundervisning. Går hestene ikke sammen på fold?


  • #6   3. nov 2010 Ja vi har fået ny bund.
    Vores TD til c-stævne udtalte at vi havde en fremragende bund, den er i hvert fald også fin at ride i. Den bliver harvet 3 gange om ugen og er fin og jævn.
    Man kan næsten have sin hest gående som man har lyst, vi er gode til at lave aftaler indbyrdes og foldene varierer i størrelse, så man kan have den til at gå alene hvis man vil det, eller sammen med en eller flere andre.


  • #7   3. nov 2010 Må det være ved Hadsten?


  • marquis
    marquis Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #8   3. nov 2010 Trine: Hvem lukker hestene ud og ind?

    Lotte C: Ja det må gerne være Hadsten? Hvilket sted kender du?


  • marquis
    marquis Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #9   3. nov 2010 Trine: Er dog ked af at stå et sted hvor hallen tit er optaget af elevhold. Kan se I endnu kun har en ridehal, desværre.

  • #10   3. nov 2010 Hej, jeg kender et sted der kunne være rigtig godt for dig i Hadsten!

    Det ligger lige overfor Favrskov gods. Personen der ejer det hedder Lotte, og hun har selv 4-5 dressurheste. hun tilbyder også undervisning. Derud over er da vidst plads til en 10-12 heste. De har stor ridehal og er ved at anlægge tilsvarende stor udendørsbane - den er nok klar til foråret. Hestene bliver lukket ind og ud på fold alle hverdage og man kan mod betaling også få dem lukket ind og ud i weekenden. De går sammen, men i hver deres indhegning. Nogle af hestene går to og to sammen, men som udgangspunkt får man sin egen fold til sin egen hest, ved siden af de andre hestefolde.

    Stalden er superflot, store bokse alle med vinduer, ventilation og der er fastansat, uddannet staldmester alle hverdage. Der er primært dressurryttere, men også en enkel springrytter. Det er en privat stald, så der er ikke rideskoleundervisning. Det koster vidst ca. 2500, alt incl. om måneden.

    Hvis du er interesseret, kan du lige skrive en pb, så kan jeg måske finde en adresse og tlf til dig. De har desværre ikke hjemmeside, men du kan helt sikkert få lov at komme forbi og kigge smiley


  • #11   3. nov 2010 Ja vi har desværre endnu kun en ridehal (vi arbejder på udvidelse).
    Det er staldpersonalet der lukker hestene ud og ind. Udlukning omkring kl 8, indluk omkring kl 13 om vinteren. Dog kan man vælge at lade hesten stå længere ude og så selv lukke ind. Det kan aftales med personalet fra dag til dag.


  • marquis
    marquis Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #12   4. nov 2010 Malene H: Lyder som et rigtigt lækkert sted, det vil jeg undersøge nærmere.

    Trine: Tror desværre pt I har for meget elevundervisning som optager hallen.

    Kom gerne med flere bud. smiley


  • #13   4. nov 2010 http://www.aagaarden-dressur.dk/ her var alligevel en hjemmeside smiley Prøv at kontakte hende, det er rigtig lækkert derude!!

  • marquis
    marquis Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #14   6. nov 2010 Nogle der kender til Mads Larsens sted ved Skanderborg - Mesing Østergård?

Kommentér på:
Opstaldning østjylland??

Annonce