{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.139 visninger | Oprettet:

Nej hvor har han dog ondt:( {{forumTopicSubject}}

Min lille Junkerdreng blev akut halt hertil aften....og så har han ellers bare fået det værre og værre, så han til sidst slet ikke kunne støtte på benet...

De havde lige leget ude på folden og pludselig står jeg med en dejlig dreng der har så ondt, at han hyperventilere:(

Ingen hævelse, men varm ved kronranden...
Håbede på en hovbyld, men synes det var sket fór akut og var bange for, at det var langt mere alvorligt.

Dr. dyr kom så her omkring kl. 22.30 og han har tilsyneladende betændelse i hoven, men det sidder bagtil og hans ene balle er øm.
Smertestillende og antibiotika og så må det ellers komme ud selv:(

Uhh lige nu ligger han i boksen og har det SÅ skidt med relativ høj feber og smerter .

Hvor ér det grimt, når dyrlægen ikke bare lige kan skære det ud og fjerne den store smerte han har lige nu og her.

Har oplevet hovbylder før, men aldrig at det har gjort SÅ ondt som Junker tydeligvis har:(
Han ligger bare der og puster som en gal:(

Ville sådan ønske jeg havde sæbespåner hjemme, men det kan jeg først få fat i imorgen tidlig....

Kan havregrød bruges - hvis ja...hvordan?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nej hvor har han dog ondt:(
  • #1   4. nov 2010 Ved intet med dit spørgsmål.

    Men vil bare ønske jer god bedring sammen. smiley


  • #2   4. nov 2010 Mange tak.

    Nu har jeg pakket ham ind i havregrød, en af mine ridesokker og en bandage....det må være bedre end ingenting.

    Han står heldigvis op nu - tror dyrlægens smertestillende er påbegyndt sin virkning.
    Det var godt nok grimt, at se ham ligge der og have det så skidt:(


  • #3   4. nov 2010 Det er dér hvor man ville ønske man kunne tage smerten selv eller ihvertfald noget af det ..

    Godt at han står op igen smiley

    Held og lykke , og selvfølgelig go' bedring til Junker smiley


  • #4   4. nov 2010 Stakkels Junker..

    Men ring til din smed - han er nok den bedste til at skære hovbylden ud.. Og som en nødløsning kan du bruge en mild blanding af brun sæbe istedet for sæbespåner.. Og brug endeligt så varmt vand du overhovedet kan (selvfølgelig uden at det bliver ubehageligt for Junker)..


  • #5   4. nov 2010 Mange tak

    Den kan desværre ikke skæres ud - den vil komme ud gennem ballen eller kronranden. Der var ingen ømhed i hoven udover helt bagtil og der kan de ikke skære.

    Han står med grødomslag lige nu og jeg får fat i sæbespåner om meget snart!! Skal lige have min datter sendt afsted...



  • #6   4. nov 2010 Uuff da..
    Min fejl.. Jeg læste det som bagerste del af hoven MOD ballen..


  • #7   4. nov 2010 Det er også lige det der med, at formulere sig godt nok på skrift;)

    Han har det noget bedre hertil morgen - han kan nu sætte hoven rigtigt, men han vil dog stadig ikke gå på den.
    Det der havregrødsomslag har godt kunnet holde ham varm....men nu glæder jeg mig til, at kunne give ham et rigtig varmt fodbad!



  • #8   4. nov 2010 Uha sådan en tur har min egen også været igennem endda to gange. Det kom også meget akut. Hun kunne ikke gå i 5 dage...

    God bedring til din dreng! smiley
    Husk evt. at skære ned på mad, når han ikke laver noget. Og hvis hans ben bliver hævet kan jeg kun anbefale arnika smiley


  • #9   4. nov 2010 Semine & Pretty: Gik der 5 dage før der kom hul hos din hoppe eller?

    Jeg har lige badet ham i 30 min i varmt sæbevand og masseret ham meget ved kronranden og ved ballerne og er venter nu på, at de hørfrø jeg lige har kogt er kølet lidt ned.
    Så får han omslag på som jeg håber kan fremskynde processen...

    Han er simpelthen fantastisk - han er kun 1½ år og står så pænt til det hele.



  • #10   4. nov 2010 Den første gang hun fik det gik der 5 dage, så kom smeden ud og skar hul så den kunne sive ud. Der havde vi badet hende i sæbespåner 6 gange dagligt 1 kvarter af gange. Da han kom ud, troede han at hun havde brækket benet.
    Han skar så et hul i hoven, hvor betændelsen så sprøjtede ud af.. smiley Det lettede med det samme trykket for hende.

    Anden gang gik hun med det i en uge, fordi hun lige havde været forfangen. Så vi opdagede det ikke, da vi troede det var forfangenhed. Der var hun på smertestillende, men kunne alligevel ikke gå smiley
    Der ringede vi efter dyrlægen ugen efter da hende ben var blevet utroligt tykt. Hendes hovbyld var der på vej ud af kronranden.
    Han skar hul også sev det langsomt ud.

    Du skal nok regne med at din hest bliver meget øm i fødderne, specielt på grus og asfalt. Det er sket med hendes hest, og det kommer meget i perioder. I sommers kunne jeg f.eks. ikke trække hende over grus eller asfalt..
    Dog er det langt fra alle det går sådan for.. smiley

    igen held og lykke og god bedring! smiley


Kommentér på:
Nej hvor har han dog ondt:(

Annonce