{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

gamacher, størrelse? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Jeg har jo ikke haft egen hest så længe, så der er nogle ting der er lidt svære for mig at vurdere mht. køb af udstyr.

Lige pt. handler det om gamacher. Da jeg er begyndt at løsspringe, og hesten er særdeles urutineret, føler jeg det helt og aldeles nødvendigt med nogle gode springgamacher til beskyttelse, fordi han simpelthen ikke kan styre bentøjet endnu - og jeg ønsker selvfølgelig ikke skader. Problemet er bare, at jeg ikke aner hvilken størrelse og hvilket mærke der kan passe ham!

Nu har jeg jo kig på et par eskadroner med lammeskind str. full. Jeg lånte så et par almindelige springeskadrongamacher str. full for at se, om han kunne passe dem - men nej! De var alt for små! jeg kunne til nød få lukket forbensgamacherne, men så var de også helt udspændt og ustabile. Bagstrygerne kunne slet ikke lukkes.
Jeg går ud fra, at eskadron i str. full er der samme hos alle eskadrons gamacher. Så nu tør jeg selvfølgelig ikke købe dem jeg havde udset mig.

Men er der nogen der kan anbefale et godt, stort mærke? Min hest er en DV, med en del hannoveraner i, så han er ikke spinkel af bygning (men heller ikke meget kraftig). Han er 173, vokser måske en cm. eller to endnu.

Nogle forslag til et mere eller mindre sikkert køb??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gamacher, størrelse?
Kommentér på:
gamacher, størrelse?

Annonce