{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min part annonce...
  • #1   25. nov 2010 Jeg vil sige at de fleste parter nok ikke selv lige har en sadel og synes ikke det er fair, hvis de selv skal stille en til rådighed.

    Det at du kræver min 5 dage om ugen er også får stort et krav, jeg vil sige 2 dage og så må du selv tage de sidste dage.

    At hun er en hest med temperament, kan også skræmme flere. Rolige heste er nemmere at få part til.

    At du kun vil have voksne, begrænser også. Du kunne måske gå ned til 16 årige, som har mere mod på temperamentsfulde heste.

    Min erfaring med de parter jeg har haft og hvad de har sagt.


  • #2   25. nov 2010 Hmm ja, men det er sådan, at hendes sadel er en gammel slidt stof sadel, og den er god nok, men ikke særligt... flot eller noget.
    faciliteterne kan jeg jo ikke ændre på.. Osse med til at jeg siger parten ikke koster noget.
    Ja hun er besværlig, og folk skal jo helst vide det på forhånd.
    Dagene, nej jeg kan sige 4 dage, men har ikke selv mulighed for mere, så det er der jeg strander....


  • #3   25. nov 2010 Jeg ville aldrig købe en sadel til en hest jeg havde part på... sadler skal jo tilpasses osv så hvis jeg ikke passer sammen med hesten så har jeg ikke noget at bruge sadlen til.

  • #4   25. nov 2010
    Behøves hesten bliver rørt 7 dage om ugen? For så hvis du tager 2-3 og parten 2-3 dage så er det jo fint.
    En sadel medbringer ingen part - det er for dyrt at skulle anskaffe sig og da det er ejers hest og vedkomne ejer den vil jeg også mene for at ejer skal sørge for korrekt tilpasset udstyr til sin hest.

    Ingen faciliteter er noget parten må finde sig i også er det nok en tur part du søger højest sandsynligt.


  • #5   25. nov 2010 hvis du skal have en part til 5 dage om ugen fordi du ikek har tid, burde du nok ikke have hest

  • #6   25. nov 2010 Så det nok bedre at skrive at den skal rides min. 5 dage om ugen og derfor søger du 2 parter, der kan dele dagene mellem dem.

    At slette det med sadel og se om parten kan ride i en af sadlerne ellers må du selv stå for udgiften til en anden.

    Jeg sørger da for sadel til mine parter og ponyer og sige hvad jeg har råd til. Vi er så gået over til bomløse sadler.



  • #7   25. nov 2010 Uff ..
    Vosken rytter? Sæt grænsen til16 år, altså en efaren rytter der har prøvet en temperamantsfuld hest før.

    Minimum 5 dage om ugen? Sig mig - hvornår skal du ride .. Skær det ned til 2 dage minimum.

    Hvis bekka skal longeres først, den første måned f.eks - så kan DU sætte igang.

    Folk har meget meget sjælden en sadel liggende - og måske en som slet ikke passer Bekka - så hun får meget ondt i ryggen! De kan låne din - der er mange som sikkert har en mås som dig. Hvis du nægter at låne den ud - og ikke synes stofsadlen er god nok - ærgeligt . Så må du jo købe en ny.
    For du finder NÆPPE nogen som gider og betale 8000 kr. for en sadel til DIN pony.

    har du selv ridekort? Så må DU låne den ud til din part. Parten skal ikke selv betale både sadel, ridehuskort .. Og hellere ej, skoning - Måske hver 2 gang for skoning kan parten betale.


  • #8   25. nov 2010 BTW : Hvis du kun kan ride én gang om ugen - så må du bare give hesten fri f.eks 3-4 dage om ugen.

  • #9   25. nov 2010 Jeg tror I misforstår meget af det jeg skriver.....
    Det er jo så nok osse det der går galt for dem som læser min annonce.
    Men okay, ud fra det gør det det meget nemmere for mig at lave en ny annonce...
    Mich :} smiley drop dit grove svar.
    Hesten er 19 år, og jeg satser nu på en unghest, så derfor søger jeg en part til min ældre dame som jeg grundet hendes alder ikke ønsker at sende videre i verden, og så ydermere fordi jeg holder utroligt meget af hende.
    Grundet min unge hest vil jeg gerne have en part som har Bekka som sin egen på fuld tid.
    Hvad udstyret angår, så er det vel osse ligemeget om sadlen er en ældre slidt model, så den del piller jeg ud af annoncen.
    Og nej, det skal være en voksen til hende grundet hendes temperement, jeg vil ikke sætte børn op på hende.
    Hvornår skal JEG ride?
    Det skal jeg ikke, da det er en hel part jeg er ude i at søge.


  • #10   25. nov 2010 Hvis du vil ha en som kan have Bekka som sin egen - så kan du skrive istedet for "Du har Bekka som din egen, og må derfor komme alle de dage du vil i ugen. Eneste udgift du har er hvis du vil købe nyt udstyr eller skoning."

    - Så er det laaangt mere fair smiley


  • #11   25. nov 2010 Så får du bare svært ved at finde en part.

    Jeg har da stødt på flere 16 + som var meget bedre til at håndetere temperamants fulde heste end folk på 25 f.eks var .. Gi' det en chance!


  • #12   25. nov 2010 Hmm ja I har nok begge 2 ret.
    Jeg prøver senere at ændre annoncen..
    Prøver så lige at sætte den ind her først.... smiley


  • #13   25. nov 2010 Jeg vil også mene at yngre ryttere har mere mod på temperamentsfulde heste. Det skal være være en der er erfaren.

    Enig med de andre -slet det med sadlen, det er urealistisk. Og så er jeg heller ikke sikker på at jeg gad betale noget for en hest der skal lægges meget arbejde i, ej heller sko. Og hvis hesten skal motioneres 5 gange om ugen på vej så kræver det nok sko.

    Det er din hest og dit ansvar og det er en hjælp for dig at få den motioneret. Hvis du ikke selv vil bruge den mere hvorfor så ikke bare sende den på pension og slippe for alt det partbesvær!


  • #14   25. nov 2010 Ej det var da en god ide....
    Jeg kan så tilføje her, at hesten ikke kan tåle ikke at blive redet, hun elsker det, og blir totalt trist og kulret hvis hun i perioder ikke blir redet...
    Den tekst skal lige tænkes godt og grundigt igennen, men jeg tror jeg er ved at være kommet frem til noget....
    Ridebanen kommer på senere tidspunkt, men det er lidt alt afgørende med vejret.
    Det blir en stor bane med lys....


  • #15   25. nov 2010 Ny annonce...
    Hvordan synes I dette lyder??
    "Din egen pony er min haflinger"
    Rebekka er en skøn hoppe på 19 år.
    Hun er 136 i stg.
    Jeg søger en som har lyst til at have hende som sin egen, dvs passe og nusse hende, og ride/longere mm når vejret tillader det.
    Vi har ikke nogle faciliteter på stedet, men vi får lavet en ridebane til foråret.
    Jeg er ved at undersøge om der findes nogen ridebane/ridehus i området, da det jo klart vil gøre det meget nemmere at have hest her i vinter.

    Rebekka har det problem at hun ikke kan li at være alene, så hendes nye ven skal være stærk og udholdende, for hun vil prøve på alle mulige måder at slippe, men jeg er ret sikker på at det kan arbejdes væk, det er sket før.
    Men eftersom jeg ikke kan overkomme 3 heste, og ikke vil skille mig af med dullen, ja så har hun gået og fået lidt meget selvtillid her i sommer.

    Mener du at dette lyder som noget du har lyst til at prøve kræfter med, så skriv endelig til mig smiley
    Evt opstaldning et sted i området hvor der er faciliteter kan godt komme på tale, dog står du selv for opstaldnings prisen.
    Jeg betaler fortsat hendes foder.


  • #16   25. nov 2010 Det lyder rigtig rigtig godt! smiley

  • #17   25. nov 2010 Tak smiley

Kommentér på:
Min part annonce...

Annonce