{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

Jodpurs ridebukser, skal, skal ikke? {{forumTopicSubject}}

Jeg syntes der er et eller andet "roligt" over jodpurs ridebukser, og overvejer kraftigt at anskaffe mig sådan nogle. smiley

Bliver man træt af at gå i dem? har folk "fordomme" mod folk der går i disse, hvad forbindes de med ( hvilken ridedisiplin, træningsmetoder ovs. )

Kan heste ejere finde på at afvise parter der bære disse ridebukser, altså , fordi de f.eks. har deres fordomme?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jodpurs ridebukser, skal, skal ikke?
  • #1   18. dec 2010 Personligt syntes jeg de er røvgrimme smiley Syntes lidt folk minder islænderryttere, som er på afslappet skovtur. Kunne ikke finde på at afvise en part pga. bukser hvis hun red min hest godt! Til alle der bliver fornærmede over min sammenligning med islænderryttere: har intet i mod dem, seriøst, der er bare det første jeg tænker når jeg ser dem smiley

  • #3   18. dec 2010 Jeg har et par. De er gode nok at have på, men vel hellerer ride i et par almindelige ridebukser. Jeg troede jeg ville elske dem, men jeg føler at der "mangler" noget når jeg rider med dem... Er til ridestøvler når jeg rider dressur med sporer og ellers jodphursstøvler og leggins.

  • #4   18. dec 2010 "Syntes lidt folk minder islænderryttere, som er på afslappet skovtur. "
    ...Hæ, ja og hvad så hvis man ér afslappet turrytter (dog uden islænder)?? :o)

    Nå, jeg er selv terrænrytter 97% af tiden og jeg er rigtig glad for mine jodphurbukser. smiley


  • #5   18. dec 2010 ...Men jeg har også alm. ridebukser som jeg også er meget glad for.
    Det kommer vist lidt an på hvilke der er rene og i hvad humør jeg er når jeg hopper i tøjet. :o)


  • #6   18. dec 2010 Jeg har et par. JEG ELSKER DEM!
    Er halv islænderrytter halv storheste-rytter.
    De gør det mere besværligt at have lange ridestøvler på. De korte kan man godt have på.
    Jeg forbinder også ofte jodphur ridebukser med islænderryttere. smiley


  • #7   18. dec 2010 Unskyld, men ved ikke lige hvad det er for nogen?

    Er det dem der er åbne for neden? Altså ikke sidder tæt til benet nederst eller noget, og som man ikke skal have strømper udenover ved?
    For hvis det er, så har jeg nemlig også overvejet at købe sådan nogle(:
    Ved bare ikke om de glider op? For det kan de andre jo godt hvis ikke man har strømper udenover.(:


  • #8   18. dec 2010 Nina E

    ja det er dem smiley

    Tak for de mange kommentare´, ja de fleste islænder ryttere ride med dem.. Men forstår bare ikke hvorfor man ikke kan have dem på til dressur og spring på højt plan? :p, er de bare for "kiksede" eller ..?


  • #9   18. dec 2010 elsker mine..især i disse måneder, så virker de varmere om benet end de alm.
    og de glider ikke op..der er eleastikstrop som går ned om foden.. men du kan ikke bruge dem med lange ridestøvler..kun kort skaftet...


  • #10   18. dec 2010 Jeg har nogen, jeg synes de er mere behagelige at gå rundt i end normale. De er rigtig gode at ride i hvis jeg rider islænder, men hvis jeg rider stor hest kan jeg bedst lide at have de normale på. Hvis man rider med jodpurs bukser skal man sørge for at have stigbøjlerne inden under sadleklappen, da det ellers godt kan gnave.

  • #11   19. dec 2010 Jeg ELSKER mine smiley
    - de er rigtig gode at ride med. og der er jo forskellige slags smiley


  • #12   19. dec 2010 Har begge dele... foretrækker jodphurbukserne....
    - det er nu heller ikke alle der ser lige godt ud i et par "stramme bukser" *gg* .... og hvad er der nu galt m. islænderryttere?

    Det er en smagssag - og hvad du føler dig bekvem i.

    Jeg synes personligt disse er super fede og ønsker mig dem til jul:
    http://shop.optihorse.dk/product.asp?product=6995
    og i softshell
    http://shop.optihorse.dk/product.asp?product=3878


  • #13   19. dec 2010 Hvorfor er har nogle af jer så meget paranoia? ALLE vil jer det ikke ondt, heller ikke mig - så take a chill phil! smiley

Kommentér på:
Jodpurs ridebukser, skal, skal ikke?

Annonce