{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

rugbrød i foderet??? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har et spørgsmål til jer.

Normalt giver jeg 1 håndfuld lucerne, speedi beet, hvidløg, mineraler, gulerødder, appelsin og salt.

Dette giver jeg morgen + middag + aften.

Men jeg ville fjerne speedi beeten til morgen + middag da det eller fryser til is.

Så ville jeg hører om jeg kan give lidt rugbrød i til morgen og middag så det ikke bliver så kedeligt..

Men hvor ofte ville i give rugbrød til jeres heste????
Og hvor meget vil i give?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rugbrød i foderet???
  • #1   30. dec 2010 Tørt rugbrød er faktisk også rigtig godt til deres tænder... Min får alt det tøre rugbrød jeg kan skrabe sammen smiley

  • #2   30. dec 2010 Brød skal altid være fulstændigt tørt før det fodres til heste, ellers kunne der være skimmelsvamp ind uden at den kan ses. Og ligesom Nordtoftegård skriver er der gær i, som heller ikke er det bedste til heste.
    Jeg personligt vil aldrig give brød til mine heste, fordi mine heste får alt hvor de har behov for med deres foder og brød indeholder sukker, som mine heste ikke skal få udover deres alm. foder.


  • Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 215
    #3   30. dec 2010 så længe det er tørt er det ikke et problem dog overvej om ikke du f.eks. kunne give hartog mash som ikke behøver at blive opblødet i vand.
    Ellers giv Speedi beet med varmt varm når de kommer ind om aftenen de vil elske det og æde det inden det når at fryse.
    Mine heste får varmt klid hver aften. De elsker det.


  • #4   30. dec 2010 Jeg kan fornemme på det foder, du giver, at din hest er på smalkost? For så ville jeg ikke give meget rugbrød og mange gulerødder - det er ren kulhydrat/sukker.
    Jeg ville ikke fjerne speedibeeten, den kan ikke leve af dét, den får mæthedsmæssigt - har du ikke et varmt sted at stille det?

    Rugbrødet -skal- i øvrigt være to-tre dages tørt. smiley


  • #5   30. dec 2010 nogle af vores heste får speedibeet men vi stiller det indefor indtilll de skal ha det (:

  • #6   30. dec 2010 DISTURBIA :
    Min hest er ikke på smalkost, men hun er unghest og laver ikke det helt store endnu...

    Nej har ingen steder at sætte det så det ikke fryser..
    Og hun får varm speddi beet til aften, men kan ikke gøre det om morgen og middag, derfor ville jeg hører om jeg kunne lægge rugbrød i som erstatning i morgen og middag..'

    Men kan se der er delte meninger... Men jeg vil se om jeg kan finde på noget...


Kommentér på:
rugbrød i foderet???

Annonce