{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.332 visninger | Oprettet:

Burde man have hest? {{forumTopicSubject}}

Nu sidder jeg her, alene hjemme.

Min mor spurgte om man overhovedet var sikker på man gad og have hest.

Jeg må indrømme, jeg havde forventet at svare, øh ja! med det samme. Istedet for sad jeg lige i nogle sekunder og tænkte på det.

Jeg er RIGTIG doven - er computerafhængig. Aldrig ude, og dyrker aldrig nogen form for motion.

Ved min hest skal jeg både tage bus derud og hjem i hverdagen, og i weekenderne kommer jeg til at cykle.

Så allerede dér bliver cykling en del af mit liv, da jeg så IHVERTFALD kommer til at cykle 12 km om ugen.

Når det bliver forår/sommer - vil jeg komme at cykle omtrent 16 km næsten hver dag.

Meget motion.

I hverdagene vil jeg først være hjemme sent, der ved 6 tiden - så computeren bliver der ikke meget tid til, da jeg selfølgelig også skal holde styr på mine lektier.

+ ude ved ham, kommer vi ti at være ude 70% af tiden, indtil foråret, hvor vi vil være ude ALTID - på nær i det dårlige vejr.

Så allerede der, vil jeg både få motion, være ude og ikke være computerafhængig, som jeg er 7 timer om dagen.

I fremtiden vil jeg også rigtig gerne være psykolog. Jeg vil ikk være som alle andre psykologer som folk bliver trætte af. Jeg vil bringe hesten ud til mennesket. Jeg vil snakke på en anden måde .. Svært at forklare, men jeg har en fremtid om at bo på en "ranch" og arbejde med heste og mennesker.

Heste ER bare et del af mit liv, og det er enkelt der jeg kan være mig selv 1506356 %

But anyway .. jeg tænker, på dét at have ansvaret til en hest, vil jeg blive træt af det? Men så kan jeg vel skaffe mig en part, der kan være lidt ude hos ham, så jeg får fri og tid til MIG og mine venner og familie..?

- Hvad ville i gøre i denne situation hvor i faktisk vidste i VIL blive træt af det, i perioder, hvor i ikke kan overskue at være der så meget?

Ville i få e part på hesten, eller, slet ikke have nogen hest?

For jeg undrer mig lidt hvad man skulle/burde/kan gøre i sådan en underlig situation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Burde man have hest?
  • #1   11. jan 2011 bliv part.

  • #2   11. jan 2011 Få mobilt bredbån og tag computeren med smiley

    Jeg har 2 heste, lige nu står de dog så langt væk at jeg sjællendt ser dem.. Hvorfor? Jo fordi det er billigt smiley

    De skal rykkes tættere på når de skal bruges smiley


  • #3   11. jan 2011 Altså jeg låner for det meste heste, for at være sikker at det er det jeg vil smiley Men jeg cyklede os ca 20km om dagen for at komme ud til min gamle lånepony, og nu skal jeg nok have lånehest igen samme sted (: Men jeg er os kommet ind i den rytme at jeg ikke rigtig gider cykle så langt i det her vejr.

  • #4   11. jan 2011 Jeg ville klart ikke købe en hest, når du ved på forhånd at du ikke vil have overskudet til at være der for den, hele tiden... Jeg ville finde mig en part :-)) En, der er forstående over, hvis du ikke kan komme i bestemte perioder og sådan noget.. Eller bare en, der har nogle heste, du kan hygge med og ride lidt, hvis det skulle være..

    12 km i ugen? jeg cykler 12 km hver dag smiley Motion gør din hverdag meget gladere, og det er ikke engang løgn smiley


  • #5   11. jan 2011 Christ - jeg vil aldrig passe eller blive part igen - men hvis du mener FÅ en part smiley Så tja ..

    Fjordlænderen - har desværre ikke bredbånd .. Men har dog mobilen .. kan bruges i nødstilfælde! smiley


  • #6   11. jan 2011
    Hvis du ikke er sikker på hvad du vil, så lad for gudsskyld være med at anskaffe dig en hest, og når man læser din tekst og du skriver om din computerafhængighed så synes jeg ikke det lyder optimalt at du skal have hest.
    Når man har en hest har man jo et ansvar, og selvom det måske ikke altid er en dans på roser, så skal man jo også ud til den de dage hvor alle vejene går op ad bakke, modvinden er ekstrem og det regner - det skal man huske på - er det DIN hest er det DIT ansvar.
    Så umiddelbart ville jeg foreslå en part som der er nogle der tager sig af de dage hvor du hellere vil sidde foran din computer.


  • #7   11. jan 2011 køb en hest og hvis du bliver træt af den kan du jo få en part og hvis du så gerne vil der ud hverdag behøver du jo ikke en part mere smiley

  • #8   11. jan 2011 URB - Nej jeg sagde også du skulle få det smiley altså købe det

  • #9   11. jan 2011 Du lyder altså ret doven, motion er sundt, og computeren KAN man altså godt undvære smiley

    Det lyder lidt som om du selv hælder mest til det med parten, hvilket jeg tror ville være godt for dig, så du har mere tid til alt mulig andet, som det lyder til at du også gerne vil nå. Så kan du altis få din egen hest senere smiley


  • #10   11. jan 2011 jeg tænker lidt om du er klar til at få en hest selv kunne du ikke selv blive part på en hest og se om du kan klare det ??? for når du først har fået hest så er det dit ansvar og det er ikke altid nemt at få en god og stabil part hvis man lige bliver træt af hesten for en periode

  • #11   11. jan 2011 Jeg har hest allerede - og jeg vil ALDRIG sælge ham. Skulle han væk, ville det være uån.

    - Jeg kan ikke cykle i skole om morgenen, til skole, så jeg derefter kan komme derud, da der er glat is og trafik i byen smiley

    - Så det er kun i weekenderne foreløbeligt at jeg vil kunne cykle, da jeg har skov derud til.

    Men med ikke at have overskud mener jeg at når han får daglig træning i jordtræning og hygge, bygning af muskler, osv. vil der simpelhen være perioder, som varer i alt til sammen cirka 4 mdr. hvor jeg når det går aller bedst dropper alt arbejdet, og kun nusser, også forsvinder alle muskler jo osv igen og igen, og igen smiley Og det skulle han jo nødig ha, bare fordi jeg ikke har overskud til at træne ham ordentligt hver gang ..


  • #12   11. jan 2011 Uden at det skal lyde grimt eller noget, sådan er det bestemt ikke ment, men jeg synes simpelthen at du er for egoistisk til at have hest, for dig er det meget vigtigt at have din tid til dig selv og din computer, venner og familie. Kan dog ikke forstå at det skulle være umuligt at få set venner og familie det kan da lade sig gøre for mig :o)
    Jeg er selv noget af en computer nørd, bruger normalt rigtig mange timer med min computer til både at surfe og spille men jeg vil til hver en tid sætte min hest højere end min computer, fordi det har jeg lyst til. Hvis du synes du vil prioritere computer tid over tiden med hesten jamen så er det da det du skal gøre smiley Så synes jeg bare du skal droppe at have hest hvis ikke du kan finde tiden til den fordi du hellere vil alt muligt andet i stedet for. Du kunne også finde en part til ham selvfølgelig men så synes jeg også lige så godt du kan sende ham hjem til en anden, jeg ville få så dårlig samvittighed hvis jeg ikke fik tid til min hest og måtte have en anden til at tage sig af ham for mig altid

    I sidste ende er det jo op til dig selv, men jeg ville finde et andet hjem til min hvis jeg stod i dine sko smiley


  • #13   11. jan 2011 det er IKKE vigtig for mig at være computerafhængig. Jeg er ikke glad for det. - Så hesten er vigtigere smiley

    At have tid til mig selv skal ikke menes, at jeg skal ud og shoppe og i bio osv. Men bare have tid til mig selv en gang imellem.

    Jeg har allerede nu ikke tid til at se venner, og kommer kun hjem til min familie engang imellm, da jeg også slider med et elite kor jeg skal have gjort færdig til jeg kan stoppe til sommer..


  • #14   11. jan 2011 Hvis ikke du er glad for din brug af computeren i sådan en grad, så skulle du måske prøve at skære ned? Jeg ved det er svært har jo selv måtte gøre det men er glad for jeg gjorde det, den computer æder jo din tid og vi lever kun én gang så spørg dig selv hvad du gerne vil så længe du har chancen smiley skulle jeg vælge for dig hed det sig at smide den computer af helveds til hvis ikke du kan holde den lidt på afstand smiley Men det er helt op til dig selv. Efter min mening, computeren er en fantastisk opfindelse, hesten er bare så meget bedre smiley

  • #15   11. jan 2011 altså, jeg vil ikke sælge min heste vis det skette, det er jo vinter og vintern gider man nærmest ikke noget

  • #16   11. jan 2011 Ej, må dog bryde ind...

    Hesten er vigtig ja, men ikke på bekostning af alt andet!!

    Man kan jo ikke lade uddannelse, familieliv osv sejle fordi man har hest, det er jo om at finde en balance, hvis man finde ud af at, man ikke formår at være derude alle ugens dage, må man jo så enten gøre op med sig selv, om man vil finde en part, have en hygge hest og ikke ride så seriøst eller om man vil sælge hesten..

    Det skal da ikke være sådan at man bare skal sælge, hvis man føler at overskuddet ikke er der, pga pressende ting i hverdagen...
    Kunne forstå, hvis man overhovedet ikke gad sin hest og kun red/så den en gang i ugen, så var tiden måske til at man solgte den...


  • #17   11. jan 2011 Cecilia S

    Nej selvfølgelig ikke - det hører under ren fritid og intet andet...


  • #18   11. jan 2011 Cecilia S

    Nej, jeg tror også jeg har misforstået noget længere oppe, for kan i hvert fald ikke finde det, som fik mig til at skrive det jeg skrev..


  • #19   11. jan 2011 Er enig med Cecilia smiley

    Men URB, hvad tænker du? Tror du det er umuligt for dig at finde tid til det hele? Hvad vil du med hesten, er det på hyggeplan, lidt af hvert eller primært træning og konkurrencer du sigter efter? Han vil jo ikke dø af at undvære dit selskab nogle dage, men er problemet, at finde tid og lyst til at komme derud overhovedet? Som du siger, du kan finde en part, jeg mener bare at hvis interessen ikke rigtig er der i at bruge tid på ham længere fordi du gerne vil nogle andre ting som ikke kan gå op samtidig med at have hest, så er det måske alligevel ikke så smart at have ham. Din hverdag skal jo ikke gå i stå fordi det hele ikke kan køre rundt smiley
    Kunne du måske ikke arbejde på at blive mindre doven, og måske se motion som en god og sund ting ? smiley Det er der aldrig nogen der har taget skade af :o) Fordi du ikke er ude, som du siger, er det fordi dovenskaben tager over eller at du ikke gider/har lyst til at være ude. Evt hvis du har en fancy mobil kan den så ikke bruges som computer mens du er hos hesten ? ;P


  • #20   11. jan 2011 Altså hvis jeg kan jonglere hus, indkøb, kæreste, træning/luftning af 3 hunde, træning og pasning af hesten samt have "alenetid", så kan du sikkert også godt overskue at passe en enkelt hest mens mor og far passer alle de huslige pligter.

    I mine øjne virker det til du ikke vil det nok...


  • #21   11. jan 2011 jeg vil IKKE være afhængig af computeren - det er sådan det skal forståes. Jeg har min hest, og den er ikke længere.

    Nu unlader vi computeren, for den kommer alligevel ikke til at være med i min hverdag længere smiley

    - Spørgsmålet var enkelt, om i ville finde en part eller ej, (eller bare få de perioder), til hesten hvis i fik disse perioder, hvor i intet orkede, andet end lige at hygge lidt med heste og passe den. Altså ikke træne den, på nogle punkter smiley

    Ville i få fat på en part som kunne give ham både træning og den opmærksomhed som han vil mangle i den "lange"(læg mærk til mine gåseøjne) periode, eller ville i bare nusse med ham, i den periode hvor i ikke orkede noget.? smiley



    det om motion, osv. skulle være GODT - for sådan var mit liv for 1½ år siden nemlig.
    - Og jeg mener ikke selv jeg er egoistisk. Disse perioder får jeg fordi jeg mangler tid til mig selv. Altså at jeg ikke hele tiden er ved hesten, og aldrig er sammen med hverken vennr eller besøger familie, men ved mig selv mener jeg, er både familie og venner.


    Men jeg træner jordtræning, og det vil forhåbentlig blive på højt plan, og ridningen, vil jeg bruge tid på også, for både at han for styrket hans muskler ( hvis man kan forstå det? xD) og jeg får styrket min ryg.

    Men alt dette forsvinder jo når jeg har perioderne, og det er ikke vigti for mig at jeg mister min ryg lidt, men han skal jo ikke være i tip top form, også bryde ned fra den ene dag til den anden på bunden.

    Ja jeg HAR lyst, det har jeg virkelig ;o))
    Om jeg har tid, det kommer meget an på skolen og koret.. Men af hvad jeg ved fra vores planer, så er det kun marts der har en hindring i det hele.


  • #22   11. jan 2011 min mor er førtidspansionist, står for en operation om ikk sååå lang tid, og jeg har ingen far.

    Men du har vel hellere ikke en skole du skal passe, for at kunne blive psykolog? smiley


  • #23   11. jan 2011 Så kan det godt være at der er sket en misforståelse. Men jeg forstod det bare sådan pga. måden du stillede det op. Det er jo vigtigt du får udfyldt dine behov, men for mig lød det bare som om at dine egne behov fyldte så meget at der måske ikke rigtig var plads til hestens behov også. Måske en misforståelse.
    Jeg ved ikke rigtig om jeg ville finde en part. Altså når du stadig kommer og nusser med ham og bruger noget tid på den slags så bliver han jo alligevel ikke overladt til sig selv og så skal han jo nok klare den, men som du selv siger, det ville være så ærgeligt at han smider alt når du går ind i dine pause perioder. Men du må vel egentlig bare gøre op med dig selv om du kan leve med at starte forfra hvergang du har været i en periode, eller om du måske vil foretrække at finde en der kan hjælpe dig lidt med at holde det ved lige :o)


  • #24   11. jan 2011 Hold da op .. Jeg var villig til at cykle 18 km om dagen, for at besøge min sidste part ...

    Synes ikke rigtigt du har noget at brokke dig over, hvis jeg må være helt ærlig ..


  • #25   12. jan 2011 Jeg ser heller ikke problemet.. de perioder kommer jo alle steder når man har med hest at gøre...

    en hest er nok lidt ligeglad med om den rides eller bliver trænet dagligt den tænker nok YES en fridag så jeg kan hygge mig med de andre heste.. det er kun os mennekser der får den dårlig somvisdehed over det.. hvis hesten får mad og vand der bliver muget og den kommer på fold så har man ikke så meget at have det dårlig over... den venter gerne på du får overskudet tilbage hvis den kan/må blive blandt sin venner og der hvor den er tryk..

    hvis der går flere md så vil jeg finde en part hvis det var mig.. men ikke hvis det kun er nogle enkel dage en gang imellem..


Kommentér på:
Burde man have hest?

Annonce