{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

Hvad er Anton værd? {{forumTopicSubject}}


Hejsa, vil gerne hører hvad Anton evt. kunne være værd..
Jeg finder nogle billeder som viser hvordan han går, ser ud osv nu, da mange af de billeder jeg har på min profil enten er enormt gamle eller slet ikke viser hvad han kan nu..
Og er ikke bar for at hører, men fordi at tankerne er gået igennem mit hoved med et evt. salg.

Anton :

- 6år
- 160cm
- Blanding
- Gangarter over middel
- Rubust men på ingen måde tung at ride, har meget flyvende gangarter, og flyver med lethed over springene.
- 100% trafiksikker
- Meget rolig, har altid været nem, kan dog nemt tændes
- Træder i sit eget spor
- Vallak

Anton har været meget med i byen, og går lige i trailer hver gang.
Han har startet Lc1 2gange og Lc2 1 gang, dog med dårligt resultat pga jeg har stævne angst, så kan slet ikke vise ham frem som han kan gå, og ved/har set at han gå kanon på en dressur bane smiley

Han har fået 4plads i ringridning første gang han var med, med en rytter som kun havde redet ham en gang inden det smiley

Han har været med på ridelejer, hvor han blev sprunget af en fremmed person, den ene gang sprang de enkelt spring på 110cm, dagen efter fik de anden plads i springning (ca. 90cm) og første plads i højde springning, sluttede på 105cm, men prøvede på 120cm, hvor han snittede med få cm. og kan fordi han var træt efter en lang dag.
Han har på enkeltspring sprunget 120cm, på bane 90cm, i løsspringning 165cm grunden til han ikke har sprunget højer med rytter er manglende rytter, har ingen til at springe ham desværre..
Flyder over de høje spring som om det var ingen ting:)

Har sprunget i terrænet hvilket han elsker, og ville være perfekt til både jagt og millitary, da han virkelig elsker det, og er der en foran ham som i jagt springer han alt mener virkelig alt.

Han er tilredet som 4års, og går nu som 6års Lb og lidt La øvelser, grunden til han ikke kan mere er pga. jeg ikke kan mere desværre, søger underviser:)

Han er ekstremt lærernem, kan schenkelvigninger til UG, bagpartsvendinger og meget meget andet..

Han er trænet fra jorden hvor han også kan diverse ting..

Folk der aldrig har redet kan både skridte og trave på ham helt alene, han tilpasser sig rytteren der sidder på ryggen af ham:)

Det eneste minus jeg kan finde på ham, er hvis han bliver for glad kan han godt give et lille glædes buk tihi smiley

Rigtig dejlig og nem hest, som små piger på 3 og 5 år selv omgåes, strigler giver mad, og har været ude og skridte og trave på smiley

Smider lige nogle billeder ind her, og please gå ud fra dem i stedet for andre, for det er dem som viser hvordan han er og ser ud nu.

http://hestegalleri.dk/uploads_xl_wm/1045347.jpg?09-10-2010%2018:52:08

http://hestegalleri.dk/uploads_xl_wm/1045363.jpg?09-10-2010%2018:52:08

http://hestegalleri.dk/uploads_xl_wm/1045371.jpg?09-10-2010%2018:52:08

http://hestegalleri.dk/uploads_xl_wm/1045377.jpg?09-10-2010%2018:52:08

http://hestegalleri.dk/uploads_xl_wm/1045389.jpg?09-10-2010%2018:52:08

http://hestegalleri.dk/uploads_xl_wm/1045395.jpg?09-10-2010%2018:52:08

http://hestegalleri.dk/uploads_xl_wm/1045402.jpg?09-10-2010%2018:52:08

http://hestegalleri.dk/uploads_xl_wm/1045439.jpg?09-10-2010%2018:52:08

http://images.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/5293226_l.jpg

http://hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=229476#1


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er Anton værd?
  • #1   14. jan 2011 dejligt hest. vil gerne lige hører hvad han er en blanding af?

  • #2   14. jan 2011 Altså når jeg sidder og læser din tekst om ham, lyder det for mig som om at du finder på undskyldninger for at han ikke er nået længere end han er, og det skal du ikke. For det lyder ikke særlig godt. Så hvis du skal lave en annonce med ham, så bare skriv hvad han kan, og ikke noget med at han har været dårlig pga ryttere eller lign. Det lyder nemlig som en dårlig undskyldning. Jeg tor skam på det du har skrevet, men forstå mig ret. Men jeg vil mene han er et sted mellem 15.000-20.000kr værd

  • #3   14. jan 2011 Skal du sælge her og nu, så er prisen ikke særlig høj. Har du tid til at vente et halvt år eller længere så kan du måske få lidt mere.

    Realistisk bud vil være mellem 10 - 15.000 - og her er jeg tættere på de 10.

    Bevares en køn hest, men kig selv markedet og se hvad man kan få for pengene i dag. Han ligner jo ikke en hest med særlige imponerende gangarter og desuden har den en knap så god kropsbygning. Problemet er at markedet bare er mættet af den type heste.

    Man kan jo nemt få en bedre uddannet hest, bedre kropsbygning og med stamtavle for en meget lav pris i dag.

    Held og lykke med salget.


  • #4   14. jan 2011 20.000 - 35.000 vil jeg mene

  • #5   14. jan 2011 Der ligger jo nogle videoer på din profil af ham uden rytter, hvor man kan bedømme gangarterne lidt - ud fra dem synes jeg ikke, han har gangarter over middel, som du skriver, for mig ser de normale ud.

    Ud over det, synes jeg de prisforslag, der kommer, er ret besynderlige. smiley

    Vi står her med en rask, ung hest på 160 cm, som er rolig og medgørlig af sind, og har været med ude til stævner. Uanset om gangarter og udseende er almindelige, er det altså en ganske fin og sund hest, som er ridebar.
    Prøv lige at finde sådan en til 10.000 på markedet, medmindre det er en traver!

    Nu har jeg kigget på heste rigtig meget den seneste tid, og har nu været ude at prøve 11 styks. Så vil da komme med en oversigt over, hvad man får for pengene lige nu, bedømt ud fra mine erfaringer.

    10.000: En fjordhest, traver eller fuldblod, hvis anden race, så i alderen 15+ eller under 2. Jeg har ikke kigget på nogen rideheste i denne prisklasse, da de ikke findes!

    15.000: En skadet avlshoppe er typisk det, der står til denne pris. Ellers mindre dyre racer som haflinger, fjordhest og arabere, og oftest i alderen 3-4 år eller over 12.

    20.000: Rimelige heste, også DV'er og den slags, som oftest har stået stille i noget tid, ikke er alderssvarende uddannet, eller heste, som er i alderen omkring 12 år og har nået deres højdepunkt på en LB.

    25.000 og opefter: Her begynder man at kunne finde rimelig gode heste.

    Jeg vil vurdere Anton til at kunne blive sat til salg for ca. 20-25000.


  • #6   14. jan 2011 Hvis jeg skal sælge har jeg på ingen måde travlt.. skal finde den helt rigtige ejer da han betyder alt for mig..

    Grunden til jeg ikke har linket til video er fordi det ikke viser ham som han er nu, og jeg har set ham hvad han kan præstere, både med og uden rytter og han kan virkelig spassere så det siger spar to, har fået meget ros for ham, og flere siger han har en stor gang i forhold til sit størrelse, med et stort rygsving..

    De grunde jeg giver er ikke undskyldninger, men sandheder.. jeg kan ikke rigtig uddanne en hest længere end det jeg selv kan jo :S vil jeg mene er lidt svært..
    Og jeg har stævneangst, så i det øjeblik jeg kommer ind på banen går jeg kold, på opvarmningsbanen både alene og med andre går han skide godt..
    Så er skam ikke undskyldninger men sandheder..

    Men kan jeg kun få 10000kr for ham skal han ikke sælges, han er meget mere værd, og det jeg har fundet med blandinger som kan de ting anton kan eller mindre ligger på mellem 25000kr og 40000kr.. jeg selv regnede med 30000-35000kr.. måske ikke lige nu og her men sommerperioden.. måske urealistisk, men når jeg ikke har travlt, og han lige kommer i topform til sommer ser jeg det ikke som urealistisk smiley

    Men tak for jeres idéer, dog er der nogle jeg tænker ikke ved noget om markedet smiley følger det selv meget pt.


  • #7   14. jan 2011 Maria: Ja, nogle er tilbøjelige til at tænke "købers marked" og at man får smidt fantastiske heste i nakken hvis man står og vifter med titusinde...

    Men så må man altså lige se engang på virkeligheden, og jeg vil sige at på trods af købers marked, er der mange heste, der stod dyrere, end de ville have gjort før i tiden - tilgengæld er hestene, der stod til 40.000 før, sat til 30.000 nu. Problemet er så, at der pludselig kommer et meget stort spring, for hvis hesten til 40.000 nu koster 30.000, hesten til 30.000 koster 25.000, ja, så kommer der et punkt hvor hestene ikke bliver sat længere ned, og vi derfor står med en ikke særlig stor prisforskel, men til gengæld en kæmpe kvalitetsforskel.


  • #8   14. jan 2011 Først og fremmest vil jeg sige at det ikke er at være ærlig at sige at den har gangarter over middel - hvis den træder i sit eget spor har den ikke en stor skridt fx - det har den hvis den træder 15-20 cm over sit eget spor.

    Så først og fremmest - vær ærlig smiley

    Jeg vil sige omkring 10.000-12.000 kr.


  • #9   14. jan 2011 Zuper vil give dig helt ret..

    Og ja det er købers marked.. men heller vente til den rette kommer end sælge til under 20000kr for han er langt mere værd, og det ved jeg..
    Dem der sælger sådan en hest til under 20000kr er dem der har travlt med at komme af med den..

    Kathrine, nu ser vi vidst forskelligt på det:) jeg mener at de bedste gangarter er dem der går i sit eget spor, mener det er usundt den går over sit eget spor, så jeg er skam ærlig:)

    og 10-12000kr for du ikke en hest for som er sund og rask passet med det hele, går Lb og kan lidt La øvelser og springer det han gør.. er stævneklar, det for man ikke en hest for..


  • #10   14. jan 2011 Nu er skridten jo den gangart, som man kan forbedre mindst - så hesten er jo født med den skridt den har. Til stævner dømmer dommeren jo bl.a. efter hvor meget hesten skridter over - så hvis man køber den i håb om at ride større dressurstævner så skal man i hvert fald være forberedt på ikke at kunne score store point i skridten.

    Jeg kender avlere som blot kan nøjes med at se hesten skridte og så vide om den er interessant eller ej - fordi man lige netop ikke kan forbedre skridten.

    Så det er ikke en hest jeg ville give 30.000 kr for i håb om at komme op og ride LA-niveau på smiley


  • #11   14. jan 2011 Sjovt nok så har jeg faktisk ændret meget i skridten på gangen tihi, men nej det kan man jo ikke så har jeg jo self. ikke :S

    Ja bliver flabet lige nu, for bliver lidt sur over du kalder mig løgner.. nu rider jeg på hestens præmisser, og har det sådan man skal se ham blive redet for at vide hvad han kan, og det siger alle der har mødt ham set ham blive redet eller prøvet ham selv:)

    Men hvis der er mere du vil skrive så gør det til mig pb, for det er ikke dette det går ud på..

    Ved bar at til den pris skal han ingen steder, for mig er han en million værd hvis ikke 2 smiley men kigger jeg realistisk, og ser hvad andre på hans alder, højde, blanding og kunnet koster ligger de på mellem 25-40000kr


  • #12   14. jan 2011 Med alle dem, der siger 10.000, så vil jeg da lige fortælle, hvilke heste, der står til salg på heste-nettet for samme pris. :o)

    Frieser/oldenborg - 8 år - 155 høj - ikke tilredet

    Blanding - 6 år - 157 høj - skønhedsfejl ved øjet - LC dressur

    Blanding - 14 år - 170 høj - varm - LC dressur (samme sælger som ovenstående)

    Fuldblodsaraber - 11 år - 149 høj - skade i ryggen, må kun bruges til tur

    Renracet hoppe - 16 år - 170 høj - LA dressur, men har gigt

    Trakhener - 17 år - 164 høj - LB dressur/LC spring


  • #13   14. jan 2011 Jeg siger ikke at du er en løgner - men hvis du vil sætte ham til salg bør du være ærlig omkring hans gangarter smiley Man kommer hurtigt til at gøre sine heste mere værd end de egentlig er - i mine øjne er min hest da også så meget værd, at der ikke kan sættes tal på - men jeg går ud fra at du spørger herinde for at få et realistisk bud, fordi du måske ser dig blind på kærlighed til din hest.

    Jeg rider også på hestens præmisser - det har intet at gøre med om man har en hest der træder en halv meter over i sin skridt eller ej - for det er den født med. Men hvis den ikke træder over, hverken i skridt eller trav, så er det ikke over middel gangarter. Men hvis du selv vurdere den til at have det, så skal du selvfølgelig have lov til det, jeg synes bare at det er uærligt.
    Jeg kunne sagtens komme med eksempler på heste med naturlige gangarter over middel, men du virker til at være sur over at høre min ærlige mening, så det vil jeg ikke bruge tid.

    Jeg vil ikke genere dig, jeg synes bare at det er urealistisk at forlange 40.000 for ham smiley du kunne evt sætte ham til 20.000 og se hvad der sker, men mere tror jeg simpelthen ikke at du får for ham, desværre, selvom han ser ud til at være en sød og dejlig hest.


  • #15   14. jan 2011 kathrine nu har jeg altså heller ikke sagt jeg ville sælge ham til 40000kr, har sagt priserne er mellem 25-40000kr på den slags heste..

    Jeg regner med at hvis det bliver salg sætter jeg ham til omkring de 30000kr self. med mulighed for afslag til rette ejer..

    Men at du siger 10-15000kr gør mig sur, for det er det man køber utilredene, gamle heste, heste med fejl osv for, så derfor gør det mig utrolig ireterret at få afvide min hest ikke er mere værd en en utilreden hest..

    Kig markedet, det er det de ligger på.. har tjekket markedet, for at kunne stå inde for hvad jeg siger..

    men som sagt har du mere at sige gør det over pb..


  • #16   14. jan 2011 Malene smiley tak fordi du ikke bar siger sådan er det:)

    Der findes ikke mange billeder hvor jeg rider, da jeg ofte rider alene, og de få billeder der er hvor jeg sidder på ryggen af ham er 3 gang jeg for undervisning, var lige startet forfra med ham fordi jeg havde tilredet ham rigtig rigtig dårligt rent ud sagt.. så nej han bruger ikke ryggen på de billeder har du ret i..

    Men at ride ham er som en drøm (udtale fra andre også), skridten er så utrolig skøn at sidde i meget nem at arbejde i, traven kan man bar sidde helt afslappet, den er stor, men meget nem (skal prøves før man forstår hvad jeg mener) og galoppen er MEGET op ad bakke, han springer opad, er så nemt at mærke og man følger ham bar:)

    Derfor mener jeg han har gangarter over middel smiley

    Håber i løbet af sommeren at finde en der kan starte ham, så han kan komme ud og få nogle resultater, og vise hvad han kan smiley
    Han har haft tedens til at gå under lod, men er virkelig blevet fin og når han bliver redet bag fra går han perfekt i lod:)

    Men ja det er svært at vise når jeg ikke har nogle ordentlige billeder, men som sagt er bar ofte alene, og når jeg endelig har min mor med ud så for hun taget skod billeder smiley fordi hun ikke forstår hvornår man skal tage billederne smiley rigtig rigtig træls, men skal han sælges for jeg helt klart en ud og tage nogle ordentlige billeder:)


  • #17   14. jan 2011 jeg har været ude og se og prøve heste i alle priskasser.. og du kan ikke få den pris som du mener han er værdi.... mange heste er i øjneblikket sat 10000kr ned i pris.. og jeg tror du skal være heldigt hvis du får 20000kr meget heldigt... jeg vil sige 15000kr. pt... så jeg ville vente til market stiger igen om 1/2 til hel år og få de 20000kr-25000kr.. mere skal du ikke regne med... også er du også heldigt...

  • #18   14. jan 2011 Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg skal skrive i en PB? smiley
    Jeg skriver jo det samme som Malene S mht. gangarterne,
    bare med et lavere bud.

    Men jeg ved bare at for 30.000 kr kan man få rigtig meget hest for pengene - jeg har set RDH-kårede hopper til den pris uden handelsfejl. Og jeg vil ikke vurdere ham til mere end de 15.000 kr - det kan godt være at du kan være heldig at få mere for ham, men mere vil jeg ikke vurdere ham til. Et godt råd ville være at du får taget noget ny video, som viser ham som han går nu, for du siger jo at han er bedre end hvad billederne viser, men jeg kan jo kun vurdere ud fra det jeg ser.

    Hvis du får lavet en god video og en god annonce, og han evt får startet nogle stævner med gode resultater, så kan du jo godt prøve at sætte ham til 25.000 med mulighed for nedslag.

    Jeg er da ærgerlig over at du er sur på mig, men du spørger jo om vores mening, og nu har du fået min vurdering, som jeg synes er realistisk - det er jo ikke for at genere dig. Jeg kan også sige at den er 50.000 værd og så bliver du glad - men det er jo ikke spor realistisk smiley

    Men held og lykke med salget, jeg håber da at du får den pris for ham, som du forlanger smiley


  • #19   14. jan 2011 Husk nu at en ting er hvad heste står til salg for og noget andet er hvad de sælges for.

    Kender flere der har købt heste mellem 20 - 30.000 hvor man for nogle år siden ikke var kommet i nærheden af dem for under 50.000. Det er heste med afstamning samt resultater.

    Mener du seriøst at det er usundt for en hest at træde over sit eget spor, eller var det bare skrevet i sjov?

    Du kan jo heller ikke sammenligne din hest med en unghest der ikke er tilredet. Det kan jo være at den bare har stamtavlen samt gangarterne som tiltrækker køberne.



  • #20   14. jan 2011 Nordtoftegård... han har haft, men den er redet væk smiley han har ikke mere

Kommentér på:
Hvad er Anton værd?

Annonce