{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.898 visninger | Oprettet:

skimmel shampoo til skimler {{forumTopicSubject}}

Hej,

Hvad mener i om skimmelshampoo?

Virker det bedre end almindelig heste shampoo?

Har i nogen erfaring med brug af skimmelshampoo til skimler i forhold til almindelig hesteshampoo?

Min skimmel (hun er ikke oprettet herinde endnu), er meget mørk skimmel, det er egentlig kun det nederste af halen der er hvid, eller faktisk gul brun, og det er jo ikke så kønt. Hvad gør i for at holde jeres skimler hvide og pæne i pelsen?

Obs. Jeg har selvfølgelig ikke tænkt mig at vaske hende pt. men når det bliver varmt nok i temperaturen til det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skimmel shampoo til skimler
  • #1   24. jan 2011 Har hørt meget delte meninger om skimmel shampoo, nogle siger det virker super godt, andre siger der ingen forskel er.

    Overvejer selv at købe den fra Blue Hors, når det er tid til forårs rengøringen, da jeg ikke helt synes at min, såkaldte, hvide hest bliver helt hvid af de forskellige jeg har prøvet indtil videre.


  • #3   24. jan 2011 Det virker lige så godt som normal shampoo smiley Jeg bruger dem fra Blue Hors ..

  • #4   24. jan 2011 okay tak... smiley

    Nej jeg har også gået og spekuleret meget på hvor stor forskel der reelt kunne være.
    Der må jo vel være en eller anden form for blegemiddel i skimmelshampooen, men det syns jeg næsten lyder så skrapt, at jeg ikke rigtig bryder om at sæbe hesten ind i det...

    Er meget i tvivl.. har heller ikke lyst til at købe noget skimmelshampoo som ikke virker, hvis det endelig er..


  • #5   24. jan 2011 synes ikke der er den store forskel på selve shampooerne men man han få noget man sprøjter på en klud og tørre over hesten, det virker ret godt.

    men lige til halen, ja det ved jeg ikke


  • #6   24. jan 2011 min gamle ridelærer sage at saften fra citroner hjalp på at fjerne den gule farve i halen på hvide heste, men om det bare er en gammel skrøne aner jeg ikke

  • #7   24. jan 2011 Det er da værd at prøve smiley

  • #8   24. jan 2011 Jeg synes skimmelshampoo virker bedre end anden shampoo på hvide områder. Har selv brugt den både til skimler og til hvide sokker mv.

  • #9   24. jan 2011
    Jeg synes det virker super godt!
    Min gamle pony Kenzo var virkelig en gris og svær at få ren. Til et stævne vaskede jeg ham dagen inden i Blue Hors' white shampoo og han har aldrig været mere hvid. Jeg skrubbede shampooen i hans pels 2 gange og var meget grundig, men han blev virkelig smuk hvid.


    (link fjernet)


  • #10   25. jan 2011 Hvis din pony stadig er mørk i pelsen har skimmelshampooen jo ingen effekt der og jeg tvivler på den kan tage det gule i halen.

    Har selv en skimmelpony der er ved at være meget hvid og hendes hale er også helt gul forneden og jeg har prøvet at vaske den med sæbe 5 gange så skummet er helt hvidt og stadig er den gul.
    Men har fået anbefalet flydende biotex til hvid vask og det vil jeg helt sikkert prøve når det bliver godt vejr. Det er jo kun det nederste af halen der er gult, så det kommer ikke i nærheden af huden. Fik det anbefalet af haflingerejere der jo har samme problem med gul hale som os skimmelejere smiley

    Skimmelshampooen har jeg ikke sel prøvet endnu, men vil helt sikkert prøve den til sommer, har hørt meget godt om den. Min hoppe(Manna) er også ved at være helt hvid nu, så burde kunne se en effekt af det. Hvis det virker smiley


  • #11   25. jan 2011 Vedr biotex: Min dyrlæge har engeng anbefalet at vaske sår i biotex da der åbenbart er nogle rigtig gode stoffer til sårrens i det, så vær ikke bekymret for at bruge det på hestens pels...

  • #12   25. jan 2011 Kira S: Hehe det var jeg ikke klar over! Super. Så behøves man ikke være bange for at få det i haleroden smiley

  • #13   25. jan 2011 vask halen med skimmelshampoo og sprøjt herefter med show shine. Jeg "vedligeholder" halen ved efterfølgende af sprøjte en gang om ugen - det er smudsafvisende - har ikke vasket halen i laaaaaang tid:-)

  • #14   25. jan 2011 Anette: Kan du få det gule ud af halen med skimmelshampooen?


  • #15   25. jan 2011 Her er to billeder hvor jeg har vasket hendes hale mange gange og virkelig skrubbet til skummet var hvidt, dog med alm shampoo.
    (link fjernet) 16:20:43
    (link fjernet) 16:20:43

    Kan bare slet ikke få det gule væk..


  • #16   2. jul 2011 Veredus blue snow er eminent! Min skimmels hale var gul/brun, nu er den helt hvid.
    shampooen er lilla og skummet bliver lilla men det er super nemt at skylle ud og pelsen/halen er smukt hvidt bagefter.



  • #17   2. jul 2011 vil dog råde til at bruge handsker for dine hænder bliver lilla også.

  • #18   8. aug 2011 Jeg har bedst affaringer med shampoo til hvide heste, da det er lid stærkere en det normale shampoo. Jeg kan klart anbefale Veredus blue snow shampoo. Min hest har rigtig hvide ben, men de bliver også bare så beskidte så vasker jeg med Veredus blue shampooen. Jeg har lige en god metode jeg synes du skal anvende den på.

    Lav en spand med koldt vand i og put godt med veredus shampoo'en i. Tag en strigle og rør det lidt rundt. Så gnubber du og strigler men den strigler der en shampoo på så det skummer godt, husk kun der hvor den er hved. Så bagefter vansker du den godt af sådan at der ikke er mere lilla shampoo tilbage på den. Så hvis du skal til stævne eller hvis du vil gøre hesten ekstra hvid så putter du katoffel mel på der hvor du vaskede den, og lader det side entil det tørrer. Så strigler du det af og din hest er den mest hvide hest in the world! (grunden til at man putter katofel mel på er fordi at de afbleger)..


Kommentér på:
skimmel shampoo til skimler

Annonce