{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

HVOR GAMMEL FØR LØSSPRING ?? {{forumTopicSubject}}

har tit tænk på hvor gammel en hest egentlig må( burde) være før man prøver at løsspringe den.. ved nogle gør det når de er 1-1.5 år...

nu ved jeg ikke noget om det men syntes bare det lyder tideligt... altså en stor belastning for deres ben i den alder...
men som sagt ved jeg heller ikke noget om det..

derfor spørgsmålet....

hvornår må man løsspringe sin hest ( plag)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HVOR GAMMEL FØR LØSSPRING ??
  • #1   24. feb 2011 jeg synes en sjælden gang når den er 2 år.
    synes 3 år, er tidlig nok, men ved godt at folk ikke deler samme mening smiley


  • #2   24. feb 2011 efter min mening aller tidligst når de er 2,5. men kun meeget små kryds og lodrette.
    hellere vente lidt længere og så få en hest der holder længere smiley


  • #3   24. feb 2011 næh... men kan se når man er inde på nogles profiler kan jeg se de fx står beskrevet med nogle ting ang løsspring og kan samtidig se de fx er fra 09 .. 10 osv...

    så blev jeg nysgerrig ang hvordan det engeligt helt er omkring det


  • #4   24. feb 2011 Forskere har delte meninger om belastninger og effekt. Der var en stor artikkel i Hest eller Equipage omkring nogle hopper med føl, hvor folden var delt ind med naturlige forhindringer. Man har ikke kunnet påvise at det har givet hestene bedre springegenskaber ej heller skader.

    Jeg har løssprunget mine siden de var ca. 1,5 år og de har nydt det. Tro på at afvekslende træning er sundt, så længe man ikke overdriver.

    Vores føl fra sidste år, springer ind imellem stammer der ligger på folden af sig selv. Det må være en del af legen.


  • #5   24. feb 2011 Alt med måde, tror ikke det skader en på 1½ at løsspring en gang i mellem, måske 1-2 gange i kvatalet og ikke for højt. Tror det er skadeligt hvis de løsspringer en gang om ugen og 70-90 cm.

  • #7   24. feb 2011 Altså min hoppe bliver 2år her d. 13marts, og hun har her i februar måned prøvet at springe for første gang..

    Jeg løssprang min store hest, og lod hende løbe med over bom, og max 20cm, hvor det var sat op lidt efter lidt.
    Hun sagde selv stop da jeg satte den højere end 20cm, og så synes jeg nu ikke der sker noget ved det.. og hun for da lov til det et par gange i løbet af i år, men sætter det ikke højere før hun er 2,5-3år og der er det kun de 50cm højere bliver det ikke før jeg har været på ryggen af hende


  • #8   24. feb 2011 Når hesten/ponyen er 3 år og har lidt muskler kan du påbegynde løstspringningen, musklerne er vigtige i den situation smiley

Kommentér på:
HVOR GAMMEL FØR LØSSPRING ??

Annonce