{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.346 visninger | Oprettet:

korrekt opsadling islænder {{forumTopicSubject}}

hejsa jeg er kommet i tanke om at jeg engang har hørt at islændere skal have sadlen lidt længere bagude? end andre heste. er det rigtigt- og hvorfor?

var det en modedille eller er det for at give skulderfrihed til gangarterne?

og er det derfor folk tilsyneladende tit har bøvl med at finde en (islandsk) sadel der er kort nok i sadelpuderne til deres heste?

hvad sker der hvis man bare giver en islænder en sadel på som man gør på en alm. hest?

og hvorfor er det nogengange flere steder at spænde gjorden i på en islandsk sadel i forhold til en almindelig sadel?

håber der er nogen kloge hoveder der kan svare smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  korrekt opsadling islænder
  • #2   28. feb 2011 Ja det har jeg hørt og gør det også selv med min Islænderblanding..
    grunden til den skal sidde længere bagud er hvis man har det problem at sadlen glider rundt på ryggen når man stiger op og traver og galloperer kommer den til at sidde bedre fast på ryggen af at rykke den lidt længere tilbage:)
    hvis du selv har en islænder eller lign. kan jeg give dig det råd at have en halerem på sadlen når du ridder da sadlen nemt glider frem på en islænder..;)


  • #3   28. feb 2011 jeg har en traver der går med bomløs og en 3ér som jeg er næsten 100% sikker på har en islænderfar... den har en barebackpad og en lille 14" sadel, som jeg lægger på som på en alm. hest... og deres sadler ligger heldigvis rigtig fint uden div. stropper og sjove underlag.

    men nu kom jeg bare til at tænke på det om det simpelthen var en skrøne eller noget man egentlig gør.


  • #5   28. feb 2011 Ja ved det men min er mega svær at finde en sadel til og da jeg prøvede den her islændersadel lå den helt perfekt når mman trak den lidt tilbage og det sagde hende jeg købte den af at man skulle gøre som tilfældigvis har haft med islændere at gøre i rigtig mange år...

  • #7   1. mar 2011 okay;)

Kommentér på:
korrekt opsadling islænder

Annonce