{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tage penge for en part?
  • #1   27. mar 2011 Ja man kan godt tage penge for en parts rytter.. kort og godt..

  • #2   27. mar 2011 kommer an på hvilken hest der er tale om fx ville jeg ikke betale for en part på en ikke tilredet hest eller selv forlange penge for det

    der imod hvis det er en dygtig hest som jeg kunne lærer en del af ville jeg gerne smide lidt penge på bordet for en part det er troda alt billigere end at have sin egen på fuldtid smiley

    har heldigvis min egen hyp og den deler jeg kun med folk jeg kender når jeg selv er tilstede er lidt pjevset med alle mine dyr


  • #3   27. mar 2011 Den eneste grund til at jeg ville få part var hvis jeg ikke selv havde råd til at have min - så jeg ville altså tage penge for at der kom en fast og red (selv)
    til gengæld giver min tøs gerne rideture til børn og nybegyndere og så længe det ikke er noget fast, så vil jeg ikke tage penge for det, for min hyp elsker det smiley
    hun har fx. en veninde fra tyskland, som kommer og rider på hende når hun er hos sin bedstefar. så er hun her omkring en uge og de hygger sig rigtig meget smiley


  • #4   27. mar 2011 jeg ville aldrig tage penge for at ride andres heste - men tilgengæld ville jeg så også have lov til at sige nej smiley

  • #5   27. mar 2011 Det kommer jo meget an på hestens og rytterens uddannelsesniveau. Skal hesten lære rytteren noget kan jeg da godt forstå at man vil have lidt penge til gengæld.
    Skal rytteren derimod uddanne hesten synes jeg da vedkommende skal have lidt penge for det alt efter omstændighederne selvfølgelig.

    Jeg har selv overvejet at finde en part til min 2'er-pony fordi jeg er alt for stor til hende men hun vil så gerne bruges.

    Hvis hun rigtigt skal i gang igen skal hun have sko og ordningen ville så blive at part-rytteren betalte regningen til smeden og jeg betalte alt andet.


  • #7   27. mar 2011 Jeg gav 500,- da jeg havde helpart, det var så også inkl. undervisning :)Og det synes jeg er en meget fair pris.

  • #8   27. mar 2011 Hvis jeg skulle udleje en part på min pony, som er helt uddannet i dressur og kan det hele, ville jeg kræve penge for det! Det synes jeg er rimeligt, da rytteren får mulighed for at ride og lære en masse af en god pony.

    Skulle jeg have en part på en hest, som jeg fx skulle tilride, ville jeg kræve penge for det. Hvis man skal have redet en hest op, kan man ikke få folk til at gøre det gratis. Derfor ville jeg have penge for at have en hest i ridning, også selvom det var en slags part. smiley


  • #9   27. mar 2011 enig med Nadia og mustangen... er i den situation nu desværre

  • #10   27. mar 2011 Tina: øv hvor ærgeligt smiley men hold da op nogle lækre heste du har dig! smiley

  • #11   27. mar 2011 Jeg synes godt man kan tillade sig at kræve penge for at passe og ride en andens hest - man gør jo ejerens arbejde, så det bør man betales for.

    Men sådan er det bare desværre ikke, det er netop modsat, fordi dem der gerne vil have part i deres hest mangler som regel penge til hesten og vil derfor have partrytteren til at betale lidt til hesten. Men det burde være omvendt, synes jeg smiley


  • #12   27. mar 2011 Simone: ejeren har jo rigtig mange udgifter på hesten? Når parten så tager nogle af dagene, så burde man vel også betale for det? Det går jo til fx. slid på hove/sko osv.

  • #13   27. mar 2011 Jeg har en part på Mizuna og hun betaler intet, det er en stor hjælp for mig at hun hjælper til i de pressede tider.

  • #14   27. mar 2011 Jeg er ved atfinde part til min hest.
    parten skal holde hestens boks de dage hun er der.

    og da det fra d. 1. juli bliver helpart
    står hun for hans boks, og hvis han i sidste ende skal have sko på skal hun betale ca haldelen


  • #15   27. mar 2011 Jeg har den holdning.

    At har jeg tid, men tilbyder part, tager jeg penge for det. Jeg gør nemlig andre end tjeneste! smiley

    Hvis jeg ikke har tid nogle dage om ugen, og tilbyder part, er det gratis, og jeg skal hellere ej betale.

    Handler det om ferie, f.eks pasning i 2 uger, så betaler jeg selfølgelig for pasning smiley


  • #16   27. mar 2011 jeg passer gerne heste gratis smiley medmindre det drejer sig om mere end en uge - så vil jeg gerne have lidt for det (om det er penge eller en gave betyder ikke noget :P) - eller hvis jeg kan ride hesten imens, så er det også "betaling" i sig selv ^^

  • #17   27. mar 2011 Hvis jeg bare skulle have ne til at tulle på min hest fordi jeg en overgang ikke havde tid, ville jeg ikke tage penge for det. Men jeg søger PT en part til min 3ér pony og ham vil jeg have penge for. Han er total klar til C-stævner i spring, og parten har ham som sin egen. Og nogle forældre syntes faktisk det er helt ok, for så står de ikke med ansvaret for en pony, men ville gerne opfylde børnenes ønsker om pony:-) Kravet er at han skal blive her. Hvis den skulle udlånes var det jo endnu dyrer for rytter!!

  • #18   27. mar 2011 Nadia: Ja, det har du ret i, hvis man bare skal betale for sko og sådan så er det fair nok. Men så burde det i mindste fald være gratis udover - for man yder jo en tjeneste for ejeren, idet man hjælper med at passe den smiley

  • #19   27. mar 2011
    Folk får som regel part fordi de mangler tid eller penge ( det syntes jeg så er flabet tng at få part pga. ) ..

    Derfor mener jeg ikke man kan kræve penge for det. Det er en tjeneste - man hjælper ejer med at få motioneret hesten, man slider ikke mere på hesten end ejer ville gøre hvis hun red..
    Og man får selv noget ud af det da man får en ridetur i ny og næ..

    Har gratis part på Maja - har en ridebane for mig selv og må ride alt det jeg vil.. Har haft part i 5år - gratis parter behøves ikke være ustabile.
    Jeg vil gerne give noget igen så derfor hjælper jeg til hvis ejer ikke kan fodre, lukke ind eller mangler hjælp til andet.


Kommentér på:
Tage penge for en part?

Annonce