{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.590 visninger | Oprettet:

Dominans forhold.. {{forumTopicSubject}}

Jeg elsker min hest af hele mit hjerte og vil så gerne træne på hans præmisser. Men han vil altid bestemme ! Jeg kan ikke ride tur på ham alene - han vender bare om eller bakker. Jeg kan ikke altid få ham ind fra fold. Han klør hoved op af mig og går nogen gange pludselig fra mig. Jeg vil træne ham fra jorden men han får tit en agressiv adfærd og kan begynde at nappe smiley Hvad gør jeg forkert? Er næsten helt sikker på mine signaler er i orden, men jeg tror det er fordi vores dominans forhold ikke er i orden.. Hvad skal jeg gøre for at vise hvem der er lederen? Og hvordan gør jeg træningen "sjov"?
Håber I vil hjælpe! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dominans forhold..
  • #1   29. mar 2011 Samme problem havde jeg med min hest for nogle måneder siden, men så begyndte jeg at longere ham, og strigle ham rigtig meget, og nu vrinsker han når jeg kommer, og vil med glæde med ind. Men husk hvid du skal longere ham, så skal det være helt uden trense eller indspændning. Du skal nemlig give den lidt frihed. Jeg longere med rebgrime.

  • #2   29. mar 2011 Heste prøver ikke at dominere os.. når hestene gør ting vi ser som forkerte eller dominerende så er det næsten altid fordi de handler efter deres indstinkt og fordi indlæringen omkring den adfærd ikke er god nok..
    Fx når hesten vender om og bakker er det ikke fordi den vil bestemme, men fordi den ikke er tryg ved at være afsted alene og måske lider af en grad af seperations angst..
    Når hesten klør sig, så er det fordi det er rart, den får noget positivt ud af det og den aner ikke at det i dine øjne er forkert..
    Når den går fra dig, så er det fordi dens egne indstinkter for et eller andet overskygger dine signaler, og hesten følger det der er stærkest..
    Når du træner fra jorden og hesten bliver aggresiv så er det enten fordi du presser den og den stresser eller fordi den ikke forstår og bliver forvirret..


  • #4   30. mar 2011 Er hesten meget sensitiv? (følsom overfor støj, højt aktivitetsniveau, høje lyde, ændringer i omgivelserne) for i så fald kræver det ekstra arbejde fra din side, når du skal lære hesten ting - og det handler om alle ting! Det betyder også, at hesten meget hurtigt bliver træt og overfyldt oppe i hovedet. Derfor skal du kræve meget lidt ad ham når I træner, og holde godt øje med træthedssignaler - fx. at hesten bliver ukoncentreret og aggressiv.


Kommentér på:
Dominans forhold..

Annonce