{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Regndækken på? {{forumTopicSubject}}

Min hest blev flyttet i Torsdags, fra et sted hvor gårdejeren var hjemme hele dagen, kun havde hestene ude i et par timer og kun i godt vejr (uden regn). Det sted hun står nu, er hun ude fra om morgenen til kl 17 eller når jeg lukker hende ind.

I går da jeg kom derud, havde det regnet nogle timer, og min hest der ikke har haft dækken på hele vinteren, var meget kold og rystede af kulde da hun kom ind.

Mit spørgsmål er så, om jeg skal anskaffe et regndækken hun kan få på? Og hvis jeg gør det - skal jeg så lægge det på hende hver dag, de næste uger, indtil det ikke er koldt for hende længere, eller skal jeg holde øje med vejrudsigten og lægge dæknet på aftenen inden en regndag? - hvis hesten skal have dækken på, på folden, skal den have det på dagen inden, da de ikke vil bruge tid på at lægge dækner på om morgenen.

Hvad ville I gøre, og er der en alternativ løsning jeg kan bruge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regndækken på?
  • #1   6. apr 2011 Du kan da bare købe et regndækken der er rigtig godt åndbart så kan den da gå med det de dage der er træls vejr..

    Det er jo klart den fryser hvis den er vant til at stå inde det meste af dagen...


  • #2   6. apr 2011 Ja, det er jo det. Men der er kun problemer når vejret er dårligt.

    så jeg kan bare købe et regndækken, og så skal hun bare have det på på de kolde/regnfulde dage?


  • #3   6. apr 2011 Ja det syntes jeg.. Ellers kan du vælge at tage den ind efter et par timer de dage vejret er dårligt. Men mon ikke du kan overtale jeres udlukker til at smide dækken på den om morgenen?

  • #4   6. apr 2011 Synes det med at tage dækknet af og på, er noget værre rod.
    altså det er enten eller. Giv den det på, indtil det bliver godt vejr, og den kan gå uden.


  • #5   6. apr 2011 Det havde min også problemer med, specielt i efteråret og foråret hvor pelsen jo ikke er lige så lang. Men jeg valgte at give hende dækken på om vinteren for nogle år siden. Og det har hjulpet. Men har hun fået dækkenet af for sommeren og jeg ved det kommer til at regne, så får hun regndækken på smiley

  • #6   6. apr 2011 jeg vil mene at det er bedst at lade den gå uden dækken, da regnede er god til at rense pelsen, og nu hvor det er blevet så varmt er der ikke stor sandsynlighed for at den bliver syg, men hvis den skal stå ude en hel dag hvor det pisser ned så giv den et regndækkende på, men ellers ikke.

  • #7   6. apr 2011 Jeg kan ikke få nogen til at lægge dækken på, de vil ikke engang sætte grimer på hestene når de skal ud, hvis de står uden. smiley
    Det tager for lang tid for dem..

    - problemet med at lade hende stå med dækken hele tiden, er at når der så er fint vejr, så står hun og sveder og det er jo heller ikke rart.
    Jeg håber da ikke hun bliver syg, men hun stod altså VIRKELIG og frøs og rystede, efter kun to timer i regnvejr.

    Jeg regner også med at hun skal have dækken på næste vinter, men i år har hun ikke haft det, fordi jeg ikke har kunnet ride hele vinteren, så det var ikke nødvendigt at klippe hende. Og når hun så ikke var ude mere end nogle timer om dagen, var der ingen grund til at hun skulle have dækken på ud, selvom hun ikke var klippet. Så næste år bliver det nok intet problem, for da får hun dæknet på. - men kan det betale sig at købe et regndækken til de næste par uger, til det bliver varmt nok til at stå i regnevjr uden?


  • #8   8. apr 2011 selvom du rider hende næste år er det jo stadig ikke nødvendigt at hun går med dækken, hun bliver jo bare pjusket, men hvis du lader vær med at give dækken på danner hun også den pels hun har brug for.

  • #9   8. apr 2011 Jo, deter nødvendigt med dækken næste år. smiley
    For når jeg rider om vinteren kommer hun også til at svede meget, og jeg har ikke mulighed for at lade hende tørre helt hver dag, så hun er nød til at blive klippet, så hun ikke sveder så meget. Og hun kan ikke gå klippet uden dækken. smiley så jo, det bliver nødvendigt.
    Desuden har jeg hørt fra tidligere ejer at hun ikke sætter meget vinterpels, heller ikke selvom hun går meget ude uden dækken.


Kommentér på:
Regndækken på?

Annonce